pretekov automobilov do vrchu, ktoré sa v prvý deň (sobota) zaratúvali do hodnotenia Zóny strednej Európy a v druhý do Pohára FIA a International Challenge, pričom ich súčasťou boli aj majstrovstvá Európy historických automobilov. Na tomto kvalitnom podujatí, ktoré má v Ústí dlhoročnú tradíciu a teší sa veľkej pozornosti domácich fanúšikov i sponzorov, odštartovalo vo všetkých kategóriách 116 pretekárov z Česka, Švajčiarska, Fínska, Nemecka, Maďarska, Rakúska a Talianska, pričom v štartovnej listine nechýbalo ani kvarteto slovenských jazdcov. V skupine E do 3000 cm3 sa predstavil s Formulou 3000 Reynard Jaroslav Krajčí a s ETN 25 Marek Ďurovkin, v skupine N (nad 2000 cm3) štartoval s novým Mitsubishi Lancer Evo 7 slovenský reprezentant a trojnásobný majster Európy z Matador Pneu Sport teamu Peter Jureňa a s automobilom Ford Escort Cosworth talentovaný Martin Koiš.
V sobotu pozdravilo pretekárov príjemné teplé počasie a ráno o 9.00 h odštartovala prvá z dvoch tréningových jázd. Na aktérov čakala 3650 m dlhá trať s 21 zákrutami (prevýšenie 209 m) a jej cieľom bola dominantna mesta, tzv. Andrluv chlum. V prvej tréningovej jazde mal najrýchlejší čas český jazdec Otakar Krámský na Oselle (1:59,42), Jaro Krajčí zaznamenal čas 2:01,61, Peter Jureňa, ktorý si ešte len zvyká na novú techniku, dosiahol 2:23,37 a mladý Martin Koiš 2:24,70. Druhá tréningová jazda sa išla už vo svižnejšom tempe, ale rozhodujúci boj slovenských pretekárov ešte len čakal. Najrýchlejší čas v prvej súťažnej jazde mal opäť Otakar Krámský pred Jaroslavom Krajčím, zrýchľoval sa aj Peter Jureňa, ktorý v prvý deň skončil v absolútnom hodnotení na 28. mieste a v hodnotení Zóny strednej Európy skupiny N si vybojoval tretiu pozíciu. O sekundu horší čas mal Martin Koiš na Escorte. Pre slovenského reprezentanta a trojnásobného majstra Európy to teda znamená v zóne priebežné druhé miesto, i keď je zjavné, že jeho nové Mitsubishi ešte nie je v optimálnom "rozpoložení" a tím Matadoru Pneu Sport na ňom čaká ešte mnoho práce. Skupinu N v prvý deň pretekov vyhral Jiří Voves na Subaru Impreza WRX, skupine A kraľoval Robert Šenkýř na BMW M3, v SP bol najrýchlejší Peugeot 306 Tomáša Kusého. V skupine CN sa tešil Miloš Neneš v skupine E si prvenstvo v zóne pripísal Jaroslav Krajčí, Marek Ďurovkin skončil desiaty.
V druhý deň pretekov, ktoré sa išli ako Fia Challenge, sa ochladilo a hoci počasie hrozilo dažďom, nestalo sa tak. Peter Jureňa zaznamenal hneď ráno najrýchlejšiu tréningovú jazdu vo svojej kubatúre (2:20,03), avšak neskôr sa mu už tak veľmi nedarilo. Skupinu N vyhral David Komárek na Mitsubishi pred Danielom Šormom, tretí bol mladý slovenský jazdec Martin Koiš a Peter Jureňa skončil v skupine na štvrtom mieste. Skupinu A vyhral Robert Šenkýř, v SP dominoval Tomáš Kusý, v E Jaro Krajčí, Marek Ďurovkin skončil na šiestom mieste. Jaro Krajčí pritom laboroval so zdravotnými problémami: "Vyzerá to na nejaký zápal, veľmi ťažko sa mi dýcha, už som si myslel, že preteky vzdám. Chcel som bodovať v Challenge, to sa mi aj podarilo. Výsledok je síce dobrý, ale vnútorne nie som spokojný, chcel som vyhrať," povedal nám po podujatí. Stopercentná spokojnosť nevládla ani v tíme Matador Pneu Sport. "So zónovým výsledkom som síce spokojný, pretože skončiť o päť desatín za prvým je pre mňa plus, navyše keď podvozok ešte nefunguje tak, ako by mal, v druhý deň to však už bolo horšie. Veríme však, že čoskoro vychytáme všetky muchy a budeme sa od podujatia na podujatie zlepšovať," konštatoval Peter Jureňa, ktorého už tento týždeň čaká ďalší český štart na Ecce homo v Šternberku. Dobrý dojem zanechal za riekou Moravou aj Martin Koiš. "Očakávali sme v Česku kvalitnú konkurenciu, doteraz sa mi v nej príliš nedarilo. Mám však pocit, že som sa po týchto pretekoch dostal medzi ňu," uzavrel ústeckú kapitolu Martin.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.