istotne nebude chýbať kompletná európska špička zo štrnástich európskych krajín. Po prvý raz bude súčasťou tohto podujatia i Pohár FIA historických vozidiel, ktorý sa doteraz organizoval samostatne.
Noviniek však zaznamená tohtoročné Ecce homo viacero, nielen športových, ale aj technických, ktoré sa týkajú predovšetkým bezpečnosti jazdcov i divákov, pretože usporiadateľom v posledných rokoch hrozilo, že im FIA nepredĺži homologáciu trate na usporadúvanie pretekov. Aj preto vynaložili organizátori nemálo investícií na jej obnovu a podľa ich vyjadrenia by mala šternberská trať patriť nielen k najkrajším v Európúe, ale aj k najbezpečnejším. Tamojšia trať meria 7800 metrov (jej šírka je minimálne 7 m) a na pretekárov čaká šestnásť technicky veľmi náročných zákrut.
V štartovnom poli 22. majstrovstiev Európy v Šternberku nebude opäť chýbať ani trojnásobný majster Európy a šesťnásobný v Zóne strednej Európy, slovenský reprezentant Peter Jureňa (Matador Pneu Sport Team). Vlani si púchovský jazdec zaknihoval na tejto trati v absolútnom poradí na Forde Escort šiesty čas a v skupine N bol prvý. V priebehu tohto víkendu sa však už opäť predstaví za riekou Moravou s novým Mitsubishi Lancer Evo 7, ktoré však stále nie je ešte v optimálnej forme. "Aj pred týždňom som s touto technikou štartoval v rámci Zóny strednej Európy v Ústí nad Orlicí a na tamojšej trati som dosahoval približne o sekundu horšie časy ako so starým Fordom. Verím však, že ak vychytáme všetky muchy, budem sa z pretekov na preteky zlepšovať," hovoril P. Jureňa po ústeckej súťaži a dodal, že do konanie Ecce homo sa vynasnažia urobiť na aute čo najviac práce. "V stredu nám priviezli silenbloky, čím sa podvozok viac stvrdí, ale ešte stále čakáme na správne tlmiče, ktoré majú prísť z Holandska. Napriek tomu si však myslíme, že v Šternberku by sme mohli skončiť do 3. miesta," povedal nám pred odchodom do Česka manažér tímu Matador Pneu Sport Miloš Ozimý.
Autor: ena
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.