desať rokov po umelcovej smrti v Múzeu Vojtecha Löfflera.
Narodil sa 6. júla 1932, zomrel 24. augusta 1992 v Košiciach. Lásku ku grafickej tvorbe získal už ako litografický učeň v tlačiarenskom závode. V období rokov 1952 1958 študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave na oddelení grafiky u profesora Vincenta Hložníka.
V rámci vernisáže premietli aj polhodinový filmový dokument štúdia Atarax, ktorý je vlastne poslednou výpoveďou autora. Oko kameramana zachytilo výtvarníka aj vo vzácnych okamihoch tvorby. Cez plece sleduje jeho ruku pri kresbe. Líniu viedol vždy dokonale presne, občas sa akoby stráca a potom zas vynára z bielej plochy. Charakteristické pre jeho kresbu sú linky zvýraznené tieňom. Vytváral ho širokým kusom grafitovej tuhy, ktorý ťahal celou plochou po papieri. Známe sú aj jeho "obojruké kresby". Občas umocnil motív farebným akcentom. Tento jediný a posledný dokument, dokončený až po smrti umelca, potvrdil svoj význam najmä preducentke snímky Eve Kratochvílovej, ktorá je veľkou obdivovateľkou diela majstra Eckerdta. Podarilo sa v ňom zvečniť dnes už nejestvujúci ateliér umelca a dielo roztrúsené po galériách po celom Slovensku.
Eckerdt patril k najvýznamnejším predstaviteľom košického výtvarného života druhej polovice 20. storočia. Ovplyvnila ho veľká a silná vlna avantgardných umelcov: Miró, Klee, Legér. Na Slovensku bol iniciátorom tvorivej skupiny Roveň. Leitmotívom výberu kurátora Petra Tajkova vraj bola poetická inšpirácia. Podľa toho vybral dvadsať grafických listov. Pochádzajú zo súkromnej zbierky a väčšina ich vznikla koncom 80. rokov minulého storočia. Výstava bude zdobiť kabinetné priestory Múzea Vojtecha Löfflera až do konca augusta.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.