ako jedno z vôbec najťažších v celom šampionáte. Grécka klasika sa jazdí na tradičnej šotoline (tvrdé, prašné a kamenisté cesty), ktorá je však posiata množstvom zradných ostrých skál znamenajúcich nebezpečenstvo pre pneumatiky. Aj preto je toto podujatie jediným, kde súťažné vozidlá môžu so sebou voziť až dve rezervy (kvôli váhe sa však tejto možnosti väčšinou zriekajú). Charakterom veľmi pripomína cyperskú rely, no je dlhšia a oveľa rýchlejšia. Usporiadatelia už vlani sľubovali, že trať od nebezpečných balvanov očistia, no sľub nedodržali. Tentoraz to vraj určite zabezpečili, no pravdu sa posádky dozvedia až dnes, keď už o siedmej ráno (o hodinu skôr ako zvyčajne) vyštartovali na shakedown. Celkovo je však dnešný deň časovo nabitý, pretože o 20.00 SEČ sa oficiálne štartuje pod slávnou Akropolou v Aténach (na štadióne Zappion Palace), ktorá je od parc ferme takmer dvesto kilometrov ďaleko (parc ferme leží 5 km juhozápadne od dedinky Kastellia). Centrom pretekov je podobne ako vlani Itea, no aj tá je od Kastellia vzdialena asi 50 kilometrov. Aj napriek tomu však možno povedať, že súčasné preteky sú kompaktnejšie ako tie predošlé, pretože tentoraz sa úplne vynechal región Livadia.
Prvá etapa štartuje zajtra ráno o ôsmej a na 89 prihlásených súťažných posádok (maximálny limit je 90) má pripravených šesť rýchlostných skúšok (136,3 km), ktoré sa v zásade nelíšia od tých vlaňajších. Najdlhšia ereska však na pretekárov čaká v sobotu pod menom Elatia a meria 37,16 km. Okrem nej sa počas druhého dňa jazdí aj ďalších päť rýchlostných skúšok (spolu 158,8 km) a očakáva sa, že práve tu sa bude lámať chlieb. V nedeľu sú na programe zvyšné štyri rýchlostné skúšky (96,4 km) a vyhlasovanie víťazov v Itea má byť o 16.00. Celkom tohtoročná trať meria 1197,85 km, pričom dĺžka meraných úsekov je 391,5 km.
V posledných dvoch rokoch na tomto podujatí dominovali Fordy, no po skúsenosti z tohtoročných pretekov na Cypre by sme nemali byť prekvapení vysokými ambíciami Peugeotov, ktoré budú určite chcieť satisfakciu za nevydarené preteky v Argentíne. Francúzi na štart postavili Burns, Gronholma a Rovanperu, no doma neostal ani Panizzi, ktorý s podporou Peugeotu štartuje pod značkou súkromného tímu Bozian Racing. Konkurencia z Fordu stavia na štart Sainza, Colina McRae a Martina. Tretím tímom, ktorý by mohol prehovoriť do súboja o bedňu je potom Subaru, kde vedľa Mäkinena a Solberga štartuje aj Arai. Mitsubishi zostalo pri dvojici Delecour a Alister McRae, no a Škoda k Erikssonovi a Gardemeisterovi nominovala znovu veterána Blomqvista. Mladoženáč Roman Kresta bude v Grécku iba testovať a zbierať skúsenosti. Ďalšieho veterána postavil zasa tím Hyundai, keď k Loixovi a Schwarzovi posadil legendárneho Kankkunena. A aby bol súčet majstrovských tímov kompletný, tak dodajme, že po prestávke na trati konečne znovu uvidíme aj ambiciózny Citroen s posádkami Loeb/Elena a Radstrom/Giraudet. V súkromných tímoch sa predstavia tiež Poliak Kuchar na Hyundai, Thiry na Peugeote a Pozzo na Octavii.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.