Korzár logo Korzár

Arnage R nahrádza červenú nálepku

Noblesná britská firma Bentley, ktorá však už patrí do koncernu Volkswagen, nahradila model Arnage Red Label (červená nálepka) modelom Arnage R,

ktorý mal svetovú premiéru na jarnom autosalóne v Ženeve. Nové "erko" je vysokovýkonná luxusná limuzína patriaca do kategórie grand touring.

Na pohon tohto vozidla slúži rovnaký motor ako na pohon modelu Arnage T, ktorý je vlajkovou loďou firmy Bentley. Úpravami elektronického riadiaceho systému Bosch Motronic ME7.1 bol však výkon tohto motora, ktorého blok i hlavy valcov sú zhotovené z hliníka, znížený na 298 kW pri 4 000 ot/min a maximálny krútiaci moment na stále ešte úctyhodných 835 Nm pri 3 250 ot/min. Motor predstavuje najnovší vývojový stupeň známeho 6,75-litrového vidlicového osemvalca, ktorý sa vo vozidlách Bentley používa už od roku 1970. Novinkou je použitie dvoch turbodúchadiel Garrett T3 namiesto jedného - dve malé turbodúchadlá majú menšie zotrvačné momenty ako jedno väčšie, takže reagujú rýchlejšie. Výfukové potrubia "vyladenej" dĺžky majú dvojitý plášť, čo prispieva k ich rýchlejšiemu ohrevu a tým aj k nižším škodlivým emisiám. Motor splňuje všetky emisné predpisy, ktoré platia alebo budú platiť do roku 2005, a poháňa zadné kolesá prostredníctvom štvorstupňovej automatickej prevodovky, prevzatej z doterajšieho modelu. Arnage je postavený na podvozku s rázvorom 3116 mm, ktorý má vpredu i vzadu pomocné rámy so závesmi kolies. Predné i zadné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách. Novinkou v porovnaní s doterajším Arnage je použitie priečneho stabilizátora aj na zadnej náprave. Vpredu i vzadu sú adaptívne elektrohydraulické tlmiče, ktoré umožňujú aj udržiavanie konštantnej svetlej výšky bez ohľadu na zaťaženie vozidla. V porovnaní s modelom Arnage T, ktorý má športovejšie vyladený podvozok, je vyladenie podvozku modelu Arnage R kompromisom medzi dobrými manévrovacími vlastnosťami a komfortom jazdy. Na predných i zadných kolesách sú ventilované kotúčové brzdy. Na 18-palcových šesťramenných ráfikoch z ľahkej zliatiny sú namontované pneumatiky Pirelli P-Zero s asymetrickým dezénom. Do sériového výstroja patrí antiblokovací systém, systém elektronického rozdeľovania brzdovej sily (EBD), systém trakčnej kontroly (ASR), hydraulický brzdový asistent (HBA), systém regulácie tzv. vlečného momentu motora (MSR) i elektronický stabilizačný systém (ESP). Tento systém si z údajov snímačov otáčok všetkých kolies, uhlu natočenia volantu, otvorenia škrtiacej klapky a otáčania okolo zvislej a priečnej osi vytvára komplexný dynamický obraz o správaní sa vozidla a prekročení naprogramovaných limitných charakteristík stability dá také povely manažmentu motora a prípadne aj brzdovému systému, aby bola obnovená stabilita a teda ovládateľnosť vozidla. Najnápadnejšou zmenou vonkajšieho vzhľadu v porovnaní s "odchádzajúcim" modelom Red Label je použitie integrovaného zadného spojlera na odtokovej hrane veka batožinového priestoru. Úpravy na spodku vozidla prispeli k zníženiu odporu i nadnášania vozidla. Tuhosť vozidla bola zvýšená spevnením prahov, strechy a priečky medzi motorom a priestorom pre cestujúcich. Do sériového bezpečnostného výstroja patria čelné nafukovacie vankúše, štyri bočné nafukovacie vankúše i nafukovacie "záclony", ktoré sa pri bočnom náraze nafúknu pred bočnými oknami. Samozrejmosťou je luxusný interiér, v ktorom nájdeme kožu značky Connolly, koberce firmy Wilton, automatický klimatizačný systém, navigačný systém na báze DVD disku, tempomat a elektricky prestaviteľné a vyhrievateľné sedadlá. Na zadných sedadlách sú štandardizované úchyty Isofix pre detské sedačky. Istou zaujímavosťou je, že firma Bentley je jednou z len niekoľkých automobiliek, ktoré si samy vyrábajú sedadlá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

A nakoniec ešte niekoľko technických údajov. Bentley Arnage R je dlhý 5 390 mm, široký 1 932 mm (bez zrkadiel) a vysoký 1 515 mm. Batožinový priestor má nie príliš veľký objem 374 litrov, palivová nádrž pojme rovných sto litrov paliva. Vozidlo pripravené k jazde váži 2585 kg. Aj keď je spotreba pravdepodobne to posledné, čo kupujúceho takéhoto drahého vozidla zaujíma, výrobca ju uvádza. V meste spotrebuje luxusný Arnage až 30,7 l/100 km, mimo mesta však spotreba klesne o vyše polovicu, a to na 14,8 l/100 km, celková normovaná priemerná spotreba je 20,6 l/100 km. Okrem luxusu poskytuje Bentley Arnage R aj pôžitok športovej jazdy - táto noblesná limuzína zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy, z 0 na 160 km/h jej to trvá len 15,3 sekundy a jej maximálna rýchlosť je 249 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 146
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 665
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 566
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 581
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 988
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 873
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 661
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 515
  1. Eva Gallova: Aj vám sa objaví chvíľu po zapnutí PC, že sa našlo 10 problémov so zabezpečením súkromia?
  2. Miroslav Pollák: Vojna a mier sú v Kremli synonymá
  3. Dávid Polák: Hamas a jeho najsilnejšia zbraň
  4. Eva Bachletová: Organizujeme festival!
  5. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  6. Matúš Grznár: Čo očakávate od ministra školstva? Merateľné výstupy (II. časť)
  7. Milan Buno: Post-sovietska Ukrajina a čo znamená zostať, keď všetci odišli... | 7 knižných tipov
  8. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 88 523
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 878
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 248
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 220
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 095
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 049
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 6 639
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 5 403
  1. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  2. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  3. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  4. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  5. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  6. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  7. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Eva Gallova: Aj vám sa objaví chvíľu po zapnutí PC, že sa našlo 10 problémov so zabezpečením súkromia?
  2. Miroslav Pollák: Vojna a mier sú v Kremli synonymá
  3. Dávid Polák: Hamas a jeho najsilnejšia zbraň
  4. Eva Bachletová: Organizujeme festival!
  5. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  6. Matúš Grznár: Čo očakávate od ministra školstva? Merateľné výstupy (II. časť)
  7. Milan Buno: Post-sovietska Ukrajina a čo znamená zostať, keď všetci odišli... | 7 knižných tipov
  8. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 88 523
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 878
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 248
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 220
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 095
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 049
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 6 639
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 5 403
  1. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  2. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  3. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  4. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  5. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  6. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  7. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu