príde do Rožňavy medzi fanúšikov tejto kráľovskej motoristickej disciplíny. O 17. hodine bude odpovedať na otázky priaznivcov motošportu v rožňavskej kaviarni F-1 caffé Jirko Malchárek.
Šancu testovať aerodynamiku monopostov jedného z najslabších a zároveň najchudobnejších tímov v "ef jednotke" si Malchárek, podľa názoru českého manažéra Antonína Charouza, ktorý doviedol do ostrých bojov o majstrovské body v kolotoči F-1 prvého muža z východnej Európy Čecha Tomáša Engeho, musel kúpiť a je to pre neho politická reklama. Jirko Malchárek však tieto vyjadrenia popiera. Tvrdí, že nič nezaplatil a jeho angažovanie do tímu Minardi súvisí s jeho zhodnými fyzickými proporciami s austrálskym pilotom stajne Markom Webberom. Práve Webber získal vo svojej premiére v F-1 na domácej VC Austrálie v Melbourne dva body za 5. miesto, vďaka ktorým je tím Minardi predposledný spolu Arrowsom a Toyotou, pred bezbodovou stajňou BAR. Šéf talianskeho tímu Paul Stoddart označil Malchárkove angažmán za normálny obchod vo svete F-1, čím mierne naznačil finančné pozadie vstupu Slováka do formule. Automobilový pretekár a v posledných rokoch už i politik J. Malchárek, je fanúšikom motorizmu známy okrem pretekania na okruhoch aj "zasvätenými" komentármi z prenosov pretekov Formule 1. Z pôsobenia v Porsche Super Cupe však dôverne pozná európske okruhy, na ktorých sa jazdia veľké ceny monopostov F-1. Napriek príležitosti testovať najrýchlejšie autá na svete, asi šancu postaviť sa na štart niektorej z veľkých cien Malchárek mať nebude. Jazdiť v kokpite F-1 však nemal doteraz možnosť žiadny Slovák. "Veľmi sa na stretnutie s Rožňavčanmi teším. Rád sa s nimi podelím o všetky pocity z pilotovania formuly 1, ktoré som doteraz nepublikoval. Prinesiem spústu plagátov a verím, že sa im budú páčiť. Dúfam, že nebudem musieť odpovedať na hlúpe otázky typu, koľko som za testovanie zaplatil," odkázal J. Malchárek fanúšikom F-1 v Rožňave.
Za volantom Minardi sedeli v minulosti takí slávny piloti ako Alessandro Nannini, či Andrea de Cesaris v 80-tych rokoch, alebo v nedávnej minulosti Giancarlo Fischella jazdiaci v tejto sezóne v tíme Jordan a Luca Badoer, ktorý je dnes testovacím jazdcom Scuderie Ferrari. Stajňa Minardi vznikla v roku 1980, doteraz odjazdili jej monoposty viac ako 270 GP so ziskom 27 bodov, vrátane dvoch z aktuálnej sezóny. O zážitkoch s jazdením v aute Minardi PS02 na pneumatikách Michelin, ktoré je poháňané desaťvalcovým motorom Asiatech, ale aj o iných zaujímavostiach zo zákulisia cirkusu F-1, povie zajtra viac Rožňavčanom prvý slovenský pilot v tomto kráľovskom motoristickom športe Jirko Malchárek.
Autor: pk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.