reklám zameraných jednoznačne na mladú generáciu. Lákavé obaly, prázdne slogany a plytký humor majú za úlohu presvedčiť nás o dokonalosti daného nápoja alebo iného výrobku. Samozrejme, že tieto obaly nie sú vratné, lebo pre výrobcu je oveľa výhodnejšie vyrábať stále nové obaly, za ktoré spotrebiteľ zaplatí raz keď si obal kupuje a druhýkrát keď ho ako odpad likvidujú. Recyklácia plastov je veľmi problematická a po nej sa už nemôžu použiť ako obal potravín. To znamená, že na výrobu nových je potrebné opäť vyťažiť ďalšie zásoby vyčerpateľnej ropy. Je škoda, že sklenené vratné obaly sa pomaly vytrácajú z obchodov. Sú najvýhodnejšie, aj čo sa týka prieniku škodlivých látok z obalov do nápoja. Plasty predstavujú nebezpečenstvo aj vo forme odpadov, ktoré ohrozujú našu prírodu. Je načase položiť si otázku, či naozaj chceme, aby vratné obaly prestali existovať, lebo práve v tejto dobe má NRSR schváliť nový zákon o obaloch. Ak máte pocit, že chcete pomôcť dobrej veci, vyhľadajte Spoločnosť priateľov Zeme, zapojte sa do kampane za záchranu vratných obalov a zúčastnite sa na proteste, ktorý sa uskutoční 20.6.2002 v Bratislave. Všetci ľudia, ktorým záleží na osude prírody sú vítaní. Príďte a pomôžte zachrániť vratné obaly!
Autor: Merka KAROĽOVÁ
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.