prejavilo u bratov Čechov a zrejme nikoho neprekvapilo, že sa do ich parlamentu dostalo len kvarteto štandardných strán. Pre slovenského voliča by však isto malo byť mementom, že "pepíkov" budú zastupovať strany, ktoré reprezentujú celé politické spektrum a v pohode by si našli svojich kamarátov aj medzi partnerskými partajami v Európskom parlamente. Víťazná ČSSD totiž obhospodaruje ľavý stred, strieborná ODS pravú časť, tretia KSČM ľavicovo orientovaných voličov a "zemiaková" Koalícia pravý stred, pričom toto kvarteto dokopy získalo 87 percent hlasov. Hoci ešte pred 10 rokmi sme si s bratmi nažívali v spoločnom štáte, dnešná situácia u nás skôr vyzerá na to, že v bývalej ČSSR a ČSFR sa Slováci ocitli len nejakým nevysvetliteľným omylom. Podľa posledného prieskumu preferencií totiž tri neštandardné širokospektrálne strany bez relevantných partnerov v Európskom parlamente vedené "ujom z Elektry, synakom hľadajúcim svoj smer a tetou z Kysúc" oslovujú rovných 50 percent nášho voličského potenciálu. No potom sa nemôžeme čudovať novinovým titulkom ako napr. "Česká koruna je dnes už o 50 percent drahšia ako tá slovenská, či "V Čechách je o polovicu vyššia životná úroveň ako na Slovensku". No zatiaľ čo naši západní susedia takúto matematiku už dávno pochopili, u ich východnejšie situovaných bratov si na to budeme musieť ešte chvíľu počkať. Slovákom totiž vždy dlhšie trvalo, pokiaľ vytriezveli...
Celkom triezvy v odpovediach nevyzeral ani riaditeľ TASR Ivan Čeredejev, ktorého znenazdajky prepadla žurnalistická hyena a pýtala sa, prečo si kúpil nové služobné auto za takmer jeden a pol milióna korún, čím prekročil vládou stanovený limit o rovných 700 tisícok. Redaktorku z pravdovravného denníka si zrejme pomýlil s čitateľkou Včielky alebo Zorničky, no matematika ani v tomto prípade nepustila. Hoci bol rozpočet tlačovej agentúry v tomto roku navýšený, zbytočne sa jej zamestnanci nádejali, že čosi kvapne aj na zvýšenie ich platov. Samozrejme, že nemohlo, lebo ich riaditeľ nevie napočítať ani do 800 000, a keď ho na to upozornia, reaguje výrazmi vhodnými maximálne tak do krčmy v obci Horný Výplach. "Tárate, čo viete o prevádzkových nákladoch, čo za hovadiny rozprávate," spýtal sa prekvapenej redaktorky. Ale zas na druhej strane, čo že je to sedemstotisícový rozdiel? Veď daňoví poplatníci s desiatimi tisíckami hrubého na mesiac isto radi doprajú každému človeku, ktorý mesačne zarobí toľko, čo oni za polrok, aby sa povozil v rýchlom a luxusnom autíčku. No uvidíme, ako dlho sa na "svojom" BMW ešte budeme voziť pán riaditeľ. Podľa toho ako (ne)dopadli jeho podobnými príznakmi luxusu postihnutí predchodcovia to aj napriek ráznym premiérovým sľubom vyzerá na ešte veľmi, ale veľmi dlho...
V takej výberovej komisii na nákup 35 ľahkých motorových jednotiek pre naše železnice by sa nad podobným problémom len zhlboka zasmiali, keďže oni nerozmýšľajú v tisíckach, ale miliónoch. Z dvoch približne rovnakých ponúk navrhla komisia pod vedením premiérovho brata, aby si zadĺžené železnice kúpili 35 kusoviek týchto vozidiel za cenu o 822 miliónov vyššiu, než ponúkal iný záujemca. "Ako sa kradlo za Mečiara, tak sa kradne aj za Dzurindu," vyhlásil v tejto veci Róbert Fico, ktorý opäť zaňuchal možnosť vytĺcť politický kapitál. Nedal sa ani ďalší z radu spravodlivých, úplne nový občan Pavol Rusko. "Keď sa ukáže, že to nebol tender železníc, ale tender SDKÚ, riadený jej hlavným pokladníkom Gabrielom Palackom, premiér musí mať takú mieru sebareflexie, že čo najskôr odstúpi, keď je zapojený do 800-miliónovej krádeže. Dzurinda si nezaslúži byť premiérom a Slovensko si nezaslúži takého premiéra." Teraz zostáva už len na Ruskovi, čo urobí, aby si Slovensko zaslúžilo niečo lepšie ako Mikuláša. My by sme mu odporučili, aby Mikiho minimálne do volieb nepustil ani na jeden zo svojich dvoch kanálov, teda toho vysielajúceho zo Záhorskej Bystrice a ani ďalšieho z Mlynskej doliny. Alebo keď už mu bude chcieť dať nejaký vysielací priestor, nech opäť odvysiela ďalší diel seriálu o tom ako Mikuláš Dzurinda starší zadarmo "odkúpil" dom svojho duševne nie príliš príčetného suseda...
Hlúposť týždňa
"Šéfom tej komisie, čo som sa dozvedel z novín, nie je môj brat, ale funkcionár Železníc Slovenskej republiky, ktorý je zhodou okolností mojím bratom"
Slovenský premiér Mikuláš Dzurinda "vysvetľuje" pozadie čudnej verejnej súťaže na nákup 35 ľahkých motorových vozidiel, kde bol predsedom výberovej komisie jeho brat a pod jeho vedením si komisia vybrala o 822 miliónov drahšiu ponuku
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.