stave predvstupových rokovaní s krajinami, kandidujúcimi na vstup do EÚ.
Juraj Mesík z Krajského grémia tretieho sektora Banskobystrického kraja, vedúceho už niekoľko rokov verejný zápas o efektívne a finančne úsporné trasovanie diaľnic na Slovensku s ministrom dopravy, pôšt a telekomunikácií Jozefom Macejkom a vládou Mikuláša Dzurindu, považuje správu o predvstupových rokovaniach za ďalší významný dokument. Podľa neho potvrdzuje neefektívnosť oficiálnych plánov na výstavbu diaľnic na Slovensku. Trasa, presadzovaná súčasnou vládou SR, má trojnásobne horšiu ekonomickú návratnosť ako diaľnica na trase Bratislava - Nitra - Zvolen s pokračovaním na Lučenec a Košice. Nie je ju ochotná financovať žiadna seriózna medzinárodná banka ani fondy EÚ. Prioritná výstavba tunelov na diaľnici, vedúcej severom Slovenska, by len v Žilinskom kraji trvala 15 rokov, čo by znamenalo pokračovanie extrémnej nezamestnanosti a ekonomického úpadku celej východnej a južnej polovice Slovenska, teda priame popretie cieľov regionálnej politiky EÚ.
"Európskemu parlamentu je jasné, že to musí byť inak," zdôraznil Mesík.
Správa EP povzbudzuje vládu k zosilneniu úsilia znižovať regionálne rozdiely, zvlášť medzi východnými a západnými časťami krajiny. Vyzýva vládu prehodnotiť infraštrukturálne plány a projekty vrátane dopravnej infraštruktúry v záujme lepšieho riešenia týchto rozdielov cenovo efektívnymi a environmentálne citlivými spôsobmi v súlade s cieľmi regionálnej politiky EÚ.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.