Korzár logo Korzár

Je to najvýkonnejšie Audi

Zdá sa, že v ostatnom období sa niekoré automobilky správajú akosi schizofrenicky - na jednej strane vyvíjajú veľmi úsporné motory s relatívne nízkym

výkonom, na druhej strane ponúkajú modely so stále vyšším a vyšším výkonom motora. Takto sa správa aj koncern Volkswagen, ktorý už predstavil štúdiu "jednolitrového" auta, ale na druhej strane chystá "tisíckoňové" Bugatti, ktorého spotreba nikoho nezaujíma. Aj niektoré modely, ktoré v ostatnom období predstavil Volkswagen a jeho dcérske spoločnosti, sú istým príkladom uvedeného rozporu - veď modely Passat W8, Phaeton a napokon i Škoda Superb sú všetkým iným len nie ľudovými automobilmi, ktoré by Volkswagen podľa svojho názvu vlastne mal vyrábať. Ďalším vozidlom tohto koncernu, ktoré posilňuje exkluzívny klub superlimuzín, je nové Audi RS6. Ide už - po mimoriadne úspešnom modeli RS4 - o druhý model, ktorého technická koncepcia sa zrodila vo firme quattro GmbH, ktorá sa v rámci spoločnosti Audi venuje vývoju športovo ladených verzií s pohonom všetkých štyroch kolies. Nový model RS6 je najvýkonnejším sériovo vyrábaným Audi všetkých čias.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pod kapotou modelu RS6 pracuje 4,2-litrový zážihový vidlicový osemvalec. Nejde pritom o nový motor, pretože táto pohonná jednotka už slúži na pohon "štvorkoliek" A6 4.2 a A8 4.2. Pre použitie v doteraz najvýkonnejšom Audi bol však tento päťventilový motor, ktorý má tri nasávacie a dva výfukové ventily, vystrojený dvomi turbodúchadlami - jedno pre každý rad valcov. Účinnosť prepĺňania zvyšujú dva chladiče stláčaného vzduchu. Prepĺňaním stúpol výkon motora na 331 kW - takýto výkon dosiahne motor už pri 5700 ot/min a udržuje si ho až do maximálnych otáčok (6400 ot/min). Pozoruhodné je, že krútiaci moment motora sa na svojej maximálnej hodnote 560 Nm udržuje v mimoriadne širokom rozsahu otáčok, a to od 1950 do 5400 ot/min. Pre tento výkonný motor bol vyvinutý úplne nový výfukový systém so samostatnými vetvami pre každý rad valcov. V každom výfukovom trakte je stredný a koncový tlmič hluku, hneď za motorom umiestnený pomocný katalyzátor, hlavný katalyzátor a vyhrievaná lambda sonda. Vyladením potrubia, ukončeného dvomi oválnymi koncovkami, sa dosiahol plný "športový" zvuk v celom rozsahu otáčok. Pretože firma Audi nemá v svojom sortimente manuálnu prevodovku, schopnú prenášať výkon spomenutého motora, použila sa pre model RS6 päťstupňová automatická prevodovka, ktorou je vystrojená dvanásťvalcová verzia A8. Modifikáciou tejto prevodovky sa dosiahlo ďalšie skrátenie doby preraďovania medzi jednotlivými stupňami. Prevodovka má dva automatické radiace programy, z ktorých športový radí nahor i nadol pri vyšších otáčkach než normálny program. Zaujímavosťou tejto prevodovky je špeciálnu podprogram, ktorý sa pri športovom prejazde zákrut iniciuje snímačom priečneho zrýchlenia. Tento podprogram má preraďovacie body posunuté do ešte vyšších otáčok, čím sa eliminuje nežiaduce preraďovanie, spojené vždy s krátkodobým prerušením pohonu kolies, v kritických fázach rýchleho prejazdu zákrutami. Prevodovku tiptronic možno, pochopiteľne, ovládať aj manuálne, a to buď radiacou pákou na strednej konzole alebo dvomi páčkami za volantom (páčky sa pohybujú spolu s volantom). Špičkové jazdné vlastnosti vozidla RS si vyžadujú aj špičkový brzdový systém. Ten bol vyvinutý špeciálne pre toto vozidlo a jeho výkonnými členmi sú ventilované kotúčové brzdy na všetkých kolesách (vpredu osempiestikové). Kvôli zmenšeniu neodpružených hmotností je hlava každého kotúča zhotovená z hliníka, a na tejto hlave je prostredníctvom 14 radiálnych kolíkov upevnený samotný trecí liatinový kotúč. Z hliníka sú zhotovené aj ramená štvorprvkových závesov predných kolies, vzadu sú dvojité priečne ramená (na oboch nápravách sú priečne stabilizátory). Vozidlo je sériovo vystrojené 18-palcovými ráfikmi, za príplatok sa montujú 19-palcové ráfiky. Inovatívnym prvkom podvozku je systém DRC (Dynamic Ride Control), ktorý znižuje nakláňanie karosérie vozidla pri prejazde zákrut. Tento systém pracuje čisto mechanicky (bez inak dnes všadeprítomnej elektroniky) a jeho podstatou je prepojenie diagonálne oproti sebe ležiacich tlmičov dvomi hydraulickým potrubiami. O samotnej činnosti tohto systému sa však v tlačovej správe firmy Audi hovorí len toľko, že pri jednostrannom prepružení sa zmení charakteristika príslušného tlmiča tak, aby sa čo najviac eliminoval nežiaduci pohyb karosérie. Vozidlo je sériovo vystrojené aj antiblokovacím systémom s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily, elektronickou uzávierkou diferenciálu, protipreklzovým systémom a reguláciou vlečného momentu motora.

SkryťVypnúť reklamu

Výkonný športový model RS6, ktorý sa dodáva aj v kombi verzii Avant, sa od ostatných modelov šestkového radu navonok odlišuje najmä upravenou prednou a zadnou časťou. Prednej časti dominujú tri veľké otvory na vstup chladiaceho vzduchu - cez stredný prúdi vzduch k chladiču vody a oleja, cez oba bočné k obom chladičom komprimovaného vzduchu. Xenónové reflektory sú prekryté hladkými krycími sklami. K športovému vzhľadu vozidla prispievajú aj aerodynamicky tvarované prahy a decentný spojler na zadnej hrane veka batožinového priestoru, ktorého objem je 424 litrov. Plne zinkovaná karoséria môže byť nalakovaná jednou z piatich exkluzívnych farieb, ktorých názvy majú vzťah k motoristickému športu. Je to modrá Mugello, sivá Daytona, strieborná Avus, červená Misano a zelená Goodwood. Lišty rámu strechy a okien, vonkajšie zrkadlá a rám mriežky chladiča sú zhotovené z matného hliníka. Vyhrievateľné sedadlá vozidla, poskytujúce bezpečné a pohodlné sedenie aj pri dlhých jazdách, sú výrobkom firmy Recaro. Do sériového bezpečnostného výstroja patria okrem čelných a bočných nafukovacích vankúšov aj hlavové airbagy SIDEAGUARD, ktoré sa pri bočnom alebo šikmom náraze nafúknu pred bočnými oknami. Audi RS6 je sériovo vystrojené aj úchytmi Isofix pre detské sedačky, automatickou klimatizačnou sústavou s oddelenou reguláciou pre pravú i ľavú stranu, palubným počítačom, vnútorným zrkadlom s automatickým stmievaním pri osvetlení zozadu, ultrazvukovou parkovacou pomôckou a kvalitným rádiom so zosilňovačom výkonu 250 W. Vozidlo je postavené na podvozku s rovnakým rázvorom ako ostatné modely A6 (2759 mm) a je dlhé 4858 mm, široké 1850 mm a vysoké 1426 mm. Limuzína RS6 spotrebuje pri jazde v meste v priemere 21,8 l/100 km, mimo mesta klesne spotreba na 10,4 l/100 km, celková normovaná priemerná spotreba je 14,6 l/100 km. Konečná montáž nového Audi sa robí takpovediac manufaktúrnym spôsobom v halách firmy quattro GmbH.

SkryťVypnúť reklamu

Exkluzívna športová limuzína Audi RS6, ktorá sa v Nemecku predáva za 86500 eúr, zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a zrýchlenie na dvojnásobnú rýchlosť jej trvá len 17,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h - bez tohto obmedzenia vozidlo hravo dosiahne rýchlosť 300 km/h. Výrobca vraj uvažuje o posunití elektronického obmedzenia na hodnotu 280 km/h.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 113
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 611
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 551
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 580
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 957
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 745
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 718
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 559
  1. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  2. Matúš Grznár: Čo očakávate od ministra školstva? Merateľné výstupy (II. časť)
  3. Milan Buno: Post-sovietska Ukrajina a čo znamená zostať, keď všetci odišli... | 7 knižných tipov
  4. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  5. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  6. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  7. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  8. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 86 899
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 858
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 232
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 213
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 087
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 999
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 6 542
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 5 212
  1. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  2. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  3. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  4. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  5. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  6. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  7. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  2. Matúš Grznár: Čo očakávate od ministra školstva? Merateľné výstupy (II. časť)
  3. Milan Buno: Post-sovietska Ukrajina a čo znamená zostať, keď všetci odišli... | 7 knižných tipov
  4. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  5. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  6. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  7. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  8. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 86 899
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 858
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 232
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 213
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 087
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 999
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 6 542
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 5 212
  1. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  2. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  3. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  4. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  5. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  6. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  7. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu