pretekár sa zároveň dostal na hranicu 24 víťazstiev, ktorú držia Fín Mäkinen a Španiel Sainz.
Grécka rely je povestná svojou nekompromisnosťou a tak je malým prekvapením, že v úvodných dvoch etapách z čela pretekov odstúpili iba dvaja špičkový pretekári. Zhodou okolností obaja sú štvornásobný majstri sveta z Fínska. Ako prvý sa lúčil Tommi Mäkinen, ktorý sa snažil dobehnúť tohtoročnú stratu dobrým výsledkom a v piatej ereske poškodil nápravu o kameň. Rýchlostnú skúšku ešte došiel, no už na tej ďalšej mu odletelo predné koleso a musel odstúpiť. "Nemôžem tomu uveriť," krútil hlavou rozčarovaný Fín, "Takú smolu ako tento rok som ešte v živote nemal." Na druhý deň ho potom nasledoval Juha Kankkunen, ktorého zasa hneď ráno zradil motor.
Výborne do pretekov vyštartoval Estónec Markko Martin na treťom Forde Focus, ktorý bol najrýchlejší hneď v troch rýchlostných skúškach prvého dňa a po celý čas nikoho pred seba nepustil. Piatok večer teda viedol o takmer minútu pred Loixom, C. McRaem a Rovanperom. Piaty Sainz a šiesty Burns strácali asi 70 sek. a siedmy Gronholm 76 sek. Druhý deň sa však pre Martina veľmi šťastne nezačal. Dve úvodné eresky ešte síce udržal vedenie, no na obávanej Elatii (37,2 km) dostal defekt a stratil asi tri a pol minúty, čo v tak rýchlych pretekoch aké sa jazdia v Grécku znamenalo koniec ambíciám na víťazstvo. Od tejto chvíle sa na čele usadil jeho tímový kolega Colin McRae pred Burnsom, Gronholmom a Sainzom, čo bolo aj poradie na konci druhého dňa. Martin, ktorý klesol na ôsme miesto, to však bral športovo: "Stáva sa to. Defekt som žiaľ dostal na najdlhšom úseku a koleso sa muselo vymeniť. Škoda, lebo rovnaká nepríjemnosť ma pripravila o solídny výsledok aj vlani. Dúfal som, že tentoraz sa história opakovať nebude."
Do posledného dňa z prvej pozície teda nastupoval Colin McRae, ktorý dobre vedel, že nič ešte nemá isté. "Chýba ešte príliš veľa kilometrov do cieľa a stať sa môže čokoľvek. Uvidíme, čo vymyslia chlapci z Peugeotu." Gronholm a Burns cítili príležitosť a rozhodli sa zaútočiť. Lenže už v úvodnej rýchlostnej skúške záverečného dňa sa prílišná snaha nevyplatila Angličanovi Burnsovi, ktorý v 13 rýchlostnej skúške neudržal auto na ceste a zlomil nápravu i šance na víťazstvo. V hre tak zostal iba Gronholm (Rovanpera už strácal priveľa), ktorý skutočne zatlačil na pílu. V prvých troch ereskách posledného dňa totiž zajazdil najrýchlejší čas a stále sa Colinovi McRae približoval. Škót je však už dostatočne skúsený pretekár aby vydržal tlak na pozíciu a svoj náskok napokon dokázal udržal a priviezť prvé tohtoročné víťazstvo. "V celku som rád, že sme získali šesť bodov, pretože to bolo pre mňa veľmi ťažké podujatie," priznáva Gronholm, ktorý si druhým miestom upevnil vedenie v priebežnom hodnotení. "Z týmto podujatím veľa skúseností nemám a začal som postupne zrýchľovať až v druhej etape. Dnes ráno som chcel stiahnuť náskok, ale cesty boli veľmi kamenisté. V závere potom zrýchlil aj Colin. S bodmi som však samozrejme spokojný, pretože budú dôležité pre ďalší vývoj v šampionáte. Nadchádzajúca rely Safari nie je mojou obľúbenou rely a tak budem rád, keď dôjdem do cieľa." Na majstrovské tímy a ich posádky teraz čaká znovu päťtýždňová prestávka, ktorú preruší populárna Sarari rely v Keni (18. 21. 7.).
Výsledky 49. Acropolis Rally:1. C. McRae/Grist (GB) Ford Focus 4:27:43,8 h, 2. Gronholm/Rautiainen (SF) Peugeot 206 + 24,5, 3. Sainz/Moya (E) Ford Focus + 1:45,6, 4. Rovanpera/Pietilainen (SWE) Peugeot 206 + 1:57,6, 5. Solberg/Mills (N/GB) Subaru Impreza + 1:58,6, 6. Martin/Park (EE/GB) Ford Focus + 2:40,1,.... 10. Gardemeister/Lukander (FIN) Octavia WRC + 7:17,4.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.