polovici osemdesiatych rokov z komerčných dôvodov hľadala možnosť ako tento počet rozšíriť, vymyslel Ecclestone veľkú cenu Európy, ktorá bude podľa potreby presúvaná z jednej krajiny do druhej. V roku 1983 sa tak v kalendári MS F1 objavil prvá, z doteraz jedenástich, GP EU. Miestom konania sa vtedy stala Británia, presnejšie okruh Brands Hatch. Ale aby sa nepovedalo, že anglické vedenie F1 preferuje iba Anglicko, o rok neskôr už európsku Grand prix jazdili v Nemecku, kde sa práve dokončila rekonštrukcia známeho Nürburgringu, ktorý z kalendára F1 vypadol po Laudovej havárii v roku 1976. Pretože veľká cena Nemecka sa jazdila na Hockenheime, Nürburgingu táto príležitosť prišla vhod. Radikálne zmenená trať (skrátená z 22,8 na 4,5 km) od tej doby GP Európy hosťovala celkom šesťkrát, pričom trikrát zvíťazil M. Schumacher. Toto všetko sú však skutočnosti nám už dobre známe, rovnako ako to, že neďaleko sa nachádza aj Kerpen, rodisko a sídlo rodiny Schumacherovcov. Čo však asi neviete je že od doby, keď Ralf vstúpil do F1 (1997) sa vždy v stredu pred pretekmi u otca stretnú obaja bratia a členovia ich tímov súťažia na motokárach. Starý pán Schumacher je však zásadne proti, aby tímy (Williams a Ferrari) súťažili proti sebe (vraj, kto by to zaplatil) a tak prvá polovica dňa je vyhradená jednému a druhá zasa druhému tímu. Najrýchlejším "motokáristom" vlani bol Luca Baldisserri (zodpovedajúci za prípravu monopostu ferrari č.1) a všetci si ho doberali, či mu stratégiu naordinoval Michael. Vráťme sa však na okruh, ktorý je napriek svojej členitosti veľmi rýchly a divácky zaujímavý. Z pohľadu tímov je však náročný na nastavenie podvozku. Pretože trať leží na úpätí Arden, počasie sa tu správa nepredvídateľne a náhle prudké prehánky už nie raz poznamenali vývoj pretekov. Približne 4500 metrová trať sa jazdí na 67. kôl a tímy zvyčajne volia stratégiu dvoch zastávok. Štart pretekov je už tradične o 14.00 SEČ. Mimochodom, keď vlani víťazný Michale Schumacher z Nürburgringu odchádzal, mal na konte 68 bodov a náskok dvadsaťštyri bodov na Coultharda. Tento rok už pred štartom pretekov má bodov sedemdesiat a náskok štyridsaťtri bodový! Poznáte azda vážnejšieho kandidáta na víťaza jeho domácich pretekov?
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.