regionálne trate na železniciach. Experti majú preskúmať, či sú prevádzkové náklady výhodnejšie pri vlakoch od slovensko-švajčiarskeho konzorcia ŽOS Vrútky a Stadler, alebo od francúzskeho výrobcu Alstom.
Predpokladá sa, že prvý názor bude známy až na budúci týždeň a podrobná analýza ešte neskôr. Výberová komisia na železniciach vybrala slovensko-švajčiarske konzorcium napriek vyššej obstarávacej cene. Vlaky od Stadlera však majú výrazne nižšie prevádzkové náklady a pri celoživotnej prevádzke sú výhodnejšie. Najvyšší kontrolný úrad spochybňuje údaje o prevádzkových nákladoch a nákladoch na materiál, preto požiadal o posudok.
Za francúzske vlaky je aj ministerstvo dopravy a existuje vážne podozrenie z lobingu a nátlaku ministerstva na výberovú komisiu na železniciach, ktorá má iný názor ako ministerstvo. Ľudia blízki ministerstvu dokonca novinárom podsunuli materiál s porovnaním vlakov. Podľa materiálu vychádzali výhodnejšie francúzske vlaky. Niekoľko podstatných údajov však bolo nepravdivých.
(rf)
Autor: mdc
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.