Podľa informácií Slovenskej správy ciest len v okresoch Michalovce, Trebišov a Humenné zmizli za posledný rok a pol dopravné značky za niekoľko miliónov korún.
Vláda SR preto v stredu súhlasila s návrhom novelizovať zákon o odpadoch a doplniť doň dva paragrafy, ktorými zakáže, aby sa farebné kovy, pochádzajúce zo súčiastok, súvisiacich so železnicou vykupovali od iných subjektov ako Železničná spoločnosť, a. s., alebo ŽSR. Rovnako kovový odpad, pochádzajúci z dopravných značiek sa bude môcť vykupovať len od Slovenskej správy ciest. Čo si o tejto novele myslia prevádzkovatelia zberných surovín v regióne?
"Novela zákona problém nevyrieši. Možno sa podarí znížiť počet krádeží značiek o 10, či 15 percent, podstata problému je niekde inde. Treba si položiť otázku, kto kradne súčiastky zo železnice a prečo", povedali nám v Kovpexe, jednej z najväčších zberní druhotných surovín v Michalovciach a okolí, ktorá sa zaoberá výlučne výkupom kovového šrotu. Vedúci prevádzky I. Kaučák ďalej dodáva: "Naša spoločnosť dopravné značky nevykupuje už takmer 5 rokov. Kvôli pár korunám si predsa nepokazíme dobré meno a nebudeme riskovať problémy". Tak ako on, aj mnohí ďalší majitelia zberných surovín sú presvedčení, že hlavným problémom sú malé výkupne na dedinách, či okrajoch miest, majitelia ktorých často prižmúria obe oči a viaceré podozrivé kusy hliníka, či mede, rozrezané na malé kusy, často končia práve tam.
"Ak máme podozrenie, že by mohlo ísť o hliník z dopravných značiek, alebo by kovy mohli byť ukradnuté zo železnice, alebo vodárenských objektov, okamžite to hlásime polícii. Podobná prax však platí len u veľkých výkupní. Veľa malých zberní na hliníku či medi slušne zarába, preto značky odkúpia a dokonca ich aj sami rozrežú na malé kusy", doplnila vedúca michalovskej prevádzky akciovej spoločnosti Zberne Surovín, a. s. Žilina Eva Štrbavá.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.