Národnej banky Slovenska vo verejnosti vnímaná dosť kontroverzne. Prezidentka Združenia pre rozvoj slovenskej architektúry a stavebníctva Mária Brichtová včera vyzdvihla prednosti tejto stavby, ktorá je podľa nej nádhernou inteligentnou budovou. Zistené nedostatky boli odstránené a ako zdôraznila, žiadna stavba sa neobíde bez či už väčších alebo menších nedostatkov. Celkové náklady na stavbu tejto budovy dosiahli výšku 3 miliardy 960 miliónov korún vrátane 300 miliónov potrebných na dodimenzovanie konštrukcie.
Prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Ing. František Slávik pri príležitosti 8. Dňa stavebných podnikateľov stručne charakterizoval súčasnú situáciu v slovenskom stavebníctve, ktorú označil za krízovú. "K hlbokému prepadu došlo ešte v roku 1999. Výkony na úrovni 70 miliárd korún, ako je tomu v súčasnosti, ani zďaleka nepostačujú na proporcionálny rozvoj Slovenska. Ak si to porovnáme aj s úrovňou v okolitých krajinách, potrebný objem stavebných prác by sa mal pohybovať na úrovni okolo 100 až 110 miliárd korún."
Dôkazom jeho tvrdenia je podľa neho aj to, že kým v minulosti sa stavebníctvo podieľalo na tvorbe hrubého domáceho produktu zhruba 10 percentami, dnes je to už pod úrovňou štyroch percent.
Prezídium zväzu sa zaoberalo aj správaním sa niektorých svojich členov, ktorí vrhajú zlé svetlo na všetkých stavbárov. Kritizovali napríklad spôsob spracovania a podávania ponúk spadajúcich pod proces verejného obstarávania. Hovorili aj o machináciách okolo vzniku Váhostavu SK, a. s., a s tým súvisiacim kupčením s referenciami a štátnymi zákazkami pôvodného Váhostavu. Zaoberali sa tiež situáciou okolo Doprastavu. Vedenie zväzu dospelo k názoru, že pri výstavbe diaľničného úseku Ladce Sverepec boli porušené zásady verejného obstarávania a došlo k porušeniu zákona. Doprastav sa podľa zväzu mal uchyľovať vo verejných súťažiach k dumpingovým cenám, ktoré v priebehu realizácie prác výrazne zvyšujú a v konečnom dôsledku tak realizujú stavby drahšie, ako pôvodne ponúkali ostatní účastníci súťaže. K takémuto niečomu došlo napríklad pri stavbe diaľničného úseku Mierová Senecká. "Je poľutovaniahodné, že k väčšine kritizovaných prípadov dochádza so súhlasom Slovenskej správy ciest Bratislava," dodal F. Slávik.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.