ešte ako dejisko MS F1 zo sedemdesiatych rokov (práve tu v roku 1978 vyhral Laudov čudesný Brabham BT46 Alfa Romeo s ventilátorom svoje jediné preteky a hneď potom ho zakázali). Tento rok Anderstorp po dlhej dobe opäť privítal podujatie z kategórie MS a pripravil všetkým dramatické preteky. Súmrak Lister Stormov a Chryslerov Viper už síce naznačili posledné dve podujatia v Brne a Jarame, no prevaha s ktorou vozidlo Ferrari 550 Maranello "mlátilo" vo Švédsku súperov bola ozaj zdrvujúca.
V kvalifikačnom Super Pole, kde dvanásť najrýchlejších vozidiel má k dispozícii ešte jedno ostré kolo, ktoré rozdelí miesta v prvých šiestich radoch, ešte najrýchlejší čas uchvatol Jamie Campbell-Walter na Listery Storm, no to bolo z jeho strany prakticky všetko. Vzhľadom na veľmi nepriaznivé poveternostné podmienky a neustále prehánky sa do pretekov štartovalo za safety carom, ktoré zostalo na trati takmer celú prvú hodinu (do 54 minúty). Pochopiteľne, že dovtedy sa aj poslušne jazdilo v poradí zo štartového roštu a dvojica Listerov, ktorú sme si zvykli vídať v čele, nám pripomínala svoje nedávne pozície. Po reštarte sa však situácia začala rýchlo meniť a už o desať minút sa do čela pretekov prepracoval Andrea Piccini na Ferrari. Presnejšie v 26.kole, keď pod tlakom neubrzdil v jednej zákrute Campbell-Walter a zostal zahrabaný v rozmočenej únikovej zóne. Od tejto chvíle už posádka Piccini Deletraz nemala súpera a suverénne odkrúžila preteky na prvom mieste. Zaujímavejší pre moknúcich divákov bol však našťastie súboj o druhé a tretie miesto, v ktorom sa "vážne" stretli posádky Hezemans Kumpen a Bouchut Terrien. Dážď kropil trať prakticky celé preteky a v poslednej hodine sa kvôli nemu muselo vrátiť na trať aj bezpečnostné vozidlo. Po jeho odchode sa potom už poradie nezmenilo.
"Štart za Safety Carom bol nudný a trval príliš dlho," ťažkal si po pretekoch víťazný Piccini, "Po odchode SC som hneď začal útočiť na vedúci Lister a predbehol som ho. Myslím však, že mal nejaké problémy, pretože nezatočil do zákruty a išiel rovno. Moje auto bolo v poriadku a mohol som jazdiť aj tvrdšie. Veľmi dobre sa na trati správali aj pneumatiky." Smutný odpadlík Campbell- Walter po závode potom priznal. "Počas celého víkendu som mal problémy s nastavením bŕzd. V danom okamihu sa mi zablokovali predné kolesá a Ferrari prešlo okolo mňa. Pokúsil som sa ešte vrátiť na trať, ale to už sa nedalo."
Druhý pilot víťaznej posádka, Jean-Denis Deletraz, ktorý striedal Picciniho v polovici pretekov si tiež nevedel Maranello 550 vynachváliť. "Auto je dobré na každej trati. Myslím, že súperom ešte narobíme kopec starostí. V pretekoch som sa obával iba situácií po reštarte za SC, pretože v žltej fáze sa medzi mňa a ďalších dostalo vždy zopár pomalších vozidiel N-GT. Ale zvládli sme to." Vďaka svojmu druhému víťazstvu sa posádka Piccini Deletraz dostala už na dostrel vedúcej skupine a ak v nasadenom tempe nepoľaví, už o dva týždne môže vyskočiť do čela priebežného hodnotenia. Šieste preteky MS FIA GT sa konajú na nemeckom Oscherslebene.
Výsledky Anderstorp (84 kôl): 1. Piccini/Deletraz (Ferrari 550 M) 3:01:16,709 h (111,9 km/h), 2. Bouchut/Terrien (Chrysler Viper GTS-R) + 21,844, 3. Hezemans/Kumpen (ChryslerViper GTS-R) + 25,720, 4. Gollin/Cappellari (ChryslerViper GTS-R) + 29,971, 5. Calderari/Bryner/Dor (Ferrari 550 M), 6. Vosse/Rosenblad (Chrysler Viper GTS-R), obaja 1 kolo. Kategória N-GT: 1. Ortelli/Collard (Porsche 996 GT3-R) 3:02:43,991 h (109,69 km/h) 1 kolo na víťaza, 2. Bertolini/Garbagnati (Ferrari 360 Modena), 3. Lechner/Wolff (Porsche 996 GT3-R), 4. Pescatori/Montermini (Ferrari 360 Modena), 5. Nielsen/Liddell (Porsche 996 GT3-R), všetci 1 kolo, 6. Sanguiolo/Pichler (Porsche 996 GT3-R), - 2 kolá.
Priebežné poraide MS po piatich pretekoch FIA GT: 1.Campbell-Walter, Springer, Bouchut, Terrien po 24 bodov, 5. Deletraz, Piccini po 21, 7. Hezemans, Kumpen po 16, 9. Vosse 13, 10. Duez, Babini, Cappellari, Gollin po 12, 14. Rosenblad 9, 15. Knapfield, Verdon-Roe po 6, 17. Belmondo 4, 18. Gosselin 3, 19. Brynerová, Calderari po 2, 21. Dierick 1. GT tímy: 1. Lambre Competition 33, 2. Lister Storm 30, 3. Carsport Holland 28, 4. BMS Scuderia 23, 5. Belmondo Racing 16. Kategória N-GT : 1. Pescatori, Montermini po 35, 3. Ortelli 30, 4. Garbagnati, Bertolini po 17, 6. Wolff 16, 7. von Gartzen, Khan po 13, 9. Maassen, Lieb a Collard po 10, 12. Mowlem, Peter po 6, 14. Longin, Daoudi, Garzia, Fertl a Lechner po 4 b., 19. Gianni, Giraudi, Lambertini, Pregliasco po 3, 23. Nielsen, Liddell po 2 b., 25. Alexander, Kutemann, Bastiaans, Merksteijn, Pichner a Sangiuolo po 1. Tímy N-GT: 1. JMB Racing 52, 2. Freisinger Motorsport 34, 3. Autorlando Sport 16, 4. JVG Racing 13, 5. JMB Competition 7 b., 6. RWS Motorsport 4 b., 7. Cirtek Motorsport 3, 8. System Force Motorsport 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.