víkendov stihla hneď štyri preteky a výrazne naznačila, kto je najväčším favoritom tohtoročnej sezóny. V skratke si preto rýchlo pripomeňme preteky v Milwaukee, Laguna Seca, Portlande a Chicagu.
Už týždeň po Indy sa "kompletná zostava" série CART (v máji zo série odstúpil tím PackWest Racing za ktorý jazdili Servia a Dixon. Dixona si však ako tretieho vzápätí angažoval Chip Ganassi a má s ním vraj veľké plány) stretla v americkom štáte Wisconsin, kde sa na krátkom (jednomíľovom) ovale jazdili štvrté preteky sezóny. Už v kvalifikácii bol najrýchlejší Kanaďan Paul Tracy, v ktorom doznievala nespravodlivosť z INDY, kde ho o víťazstvo pripravila vyvesená žltá fáza. Tracy totiž na vedúceho Castronevesa zaútočil v predposlednom kole práve vo chvíli, keď havaroval Lazier a bola vyvesená žltá vlajka zakazujúca predbiehanie. Situácia sa tak vracala do pôvodného stavu a za SC prešiel ako prvý cieľom Brazílčan Castroneves. Nič na tom nezmenil ani protest tímu Barryho Greena a Tracy sa musel uspokojiť s druhým miestom. Nabudený Paul teda bažil po satisfakcii a vo Wisconsine sa mu to bezchybne podarilo. Na svojich kolegoch z Cart sa doslova vyvŕšil, keď z 250 kôl odjazdil v čele 184, pričom vedenie Junqueiru (59 kôl) bolo iba dôsledkom odlišnej stratégie tankovania. Druhý skončil Fernandez a tretí Papis. Premiéra Dixona v novom tíme priniesla slušné šieste miesto.
Výsledky Milwaukee (250 kôl): 1. Tracy, 2. Fernandez, 3. Papis, 4. C. Fittipaldi, 5. Jourdain, 6. Dixon, 7. MiAndretti, 8. Bräck, 9. Vasser, 10. Junqueira, 11. da Matta, 12. Franchitti.
V Monterey, dejisku piatych pretekov série, sa situácia začala výrazne meniť. Po ovaloch sa totiž séria vrátila na okruhy a slávna "vývrtka" v Laguna Seca asi najlepšie sedí Brazílčanovi Cristianovi da Matta. Práve on tam totiž nastúpil svoju cestu za tohtoročným titulom a podobným spôsobom ako predviedol Tracy v Milwaukee sa Brazílčan predviedol v Kalifornii. Ba čo viac, rovno sa vyhupol do čela priebežného hodnotenia. Po najrýchlejšom čase v kvalifikácii sa da Matta hneď po štarte ujal vedenia a viedol prakticky celé preteky, keď ho iba na chvíľu (počas obdobia dotankovania) vystriedali Brack (62. kolo) a Christian Fittipaldi (63. - 66. kolo). To však bolo zo strany súperov všetko a da Mattu prevahu potvrdil aj v cieli náskok dvadsiatich sekúnd (čo v CART nebýva zvykom).
Výsledky Laguna Seca (87 kôl): 1. da Matta, 2. C. Fittipaldi, 3. Brack, 4. Junqueira, 5. Carpentier, 6. Dixon, 7. T. Bell, 8. Vasser, 9. Jourdain, 10. Tagliani, 11. M. Andretti, 12. Kanaan.
Po období oddychu nabrala séria skutočne ostré tempo, pretože už o ďalší týždeň boli na programe preteky v americkom štáte Oregon, na známej trati v Portlande. Dvojmíľový prírodný okruh zasa prial Brazílčanovi, ktorý teraz dokázal dokonale vyťažiť zo situácie do ktorej sa dostal Švéd Kenny Bräck. Štartovalo sa pod žltou vlajkou a preteky sa prakticky rozbehli až po odchode Safety Car v štvrtom kole. Pred polemana da Mattu sa okamžite natlačil Bräck a s prehľadom kontroloval svoj náskok až do 60.kola, keď mu pri druhej výmene mechanici zle namontovali zadné ľavé koleso a musel z pretekov odstúpiť. Do čela sa tak vrátil striehnuci da Matta a nikoho pred seba už nepustil. Druhý skončil stále viac sa zlepšujúci Junqueira a tretí Franchitti. Do pretekov už nenastúpil ani tím Sigma (pilot Max Papis), ktorý ohlásil odchod zo série. V CART tak zostalo už iba osemnásť vozidiel a kríza stále nie je zažehnaná.
Výsledky Portland (110 kôl): 1. da Matta, 2. Junqueira, 3. Franchitti, 4. T. Bell, 5. Carpentier, 6. Jourdain, 7. Dixon, 8. Kanaan, 9. M. Andretti, 10. Dominguez, 11. Nakano, 12. Tagliani.
Posledným júnovým podujatím CARTu boli preteky v štáte Illinois na ovale Cicero v Chicagu. Aj tu od začiatku atakoval víťazstvo da Matta, ktorému sa však tentoraz do cesty postavil Tagliani. Hneď v úvode mali haváriu Vasser a Bräck a reštartovalo sa až v 13.kole. Celých ďalších 67 kôl (do prvej PIT STOP) sa potom držalo poradie zo štartového roštu, teda poleman Franchitti, Tagliani, Kanaan a da Matta. Zastávka v boxoch sa však Franchittimu nevydarila a do čela sa dostala dvojica Tagliani a da Matta. Kanaďan zvolil inú stratégiu tankovania a pravdepodobne by mu bola aj vyšla, no v 157.kole sa dostal do kontaktu a Tracym a musel neplánovane do boxov, čím stratil kontakt s vedúcim da Mattom. Napriek tomu sa ešte raz dostal do čela pretekov, no pätnásť kôl pred koncom musel znovu tankovať a to ho stálo víťazstvo. Poradie sa posúvalo v prospech da Mattu, pre ktorého to bolo nielen štvrté tohtoročné víťazstvo, ale aj tretie v jednom rade, čo sa naposledy podarilo Montoyovi v roku 1999. V nasledujúcich pretekoch tak bude atakovať rekord Zanardiho a Al Unsera jr., ktorí doteraz ako jediní dokázali zvíťaziť štyrikrát za sebou.
Výsledky Chicago (250 kôl): 1. da Matta 2. Junqueira, 3. Franchitti, 4. Takagi, 5. Nakano, 6. Dixon, 7. Tagliani, 8. Kanaan, 9. Tracy, 10. Jourdain, 11. Dominguez, 12. T. Bell.
Priebežné poradie po siedmich pretekoch: 1.da Matta 95 bodov, 2. Junqueira 70, 3. Franchitti 64, 4. Jourdain jr., 57, 4. Tagliani 26, 5. C. Fittipaldi 43, 6. Dixon 42, 7. Carpentier 38 b., 8. Tracy a Tagliani po 36, 10. M. Andretti 34,11. Papis a Bräck po 32, 13. Fernandez 28, 14. Vasser 26, 15. Takagi 25, 16. Bell 19, 17. Nakano 16, 18. Servia 13, 19. Kanaan 12, 20. Dominguez 7.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.