Železnice Slovenskej republiky vznikol aj preto, lebo ministerstvo nepostupovalo štandardným spôsobom a do tendra zasahovalo neadekvátny. Ivan Mikloš to povedal na tlačovej besede v Poprade pri príležitosti jeho pracovnej výjazdovej cesty po podtatranskom regióne.
"Požiadal som predsedu dozornej rady železníc o predloženie písomnej správy o celej tejto kauze. Zároveň som požiadal štátneho tajomníka Baloga pod ktorého táto vec na ministerstve dopravy patrí, aby mi predložil správu o konaní ministerstva v tejto veci, správu o tom, ako ministerstvo konalo, prečo tak konalo, na základe čoho tak konalo. Po obdržaní a preštudovaní týchto správ a na základe ďalších poznatkov, ktoré sa budem snažiť získať, si vytvorím svoj vlastný obraz a názor o tom, čo sa stalo. Podľa toho sa budem rozhodovať a rozhodnem aj o vyvodzovaní prípadných dôsledkov," uviedol minister. Ako dodal, v tejto kauze sa nenechá tlačiť médiami, ani nikým iným. K celému problému by mal zaujať stanovisko 18. júla.
Ivan Mikloš sa tiež vyjadril k meškaniu prác na výstavbe tunela Branisko. Podľa neho termín začatia skúšobnej prevádzky 15. september by mal byť napriek istému časovému sklzu dodržaný. "V prvom rade dávame dôraz na bezpečnosť," uviedol minister a zároveň dodal, že kontrolný deň je naplánovaný o mesiac.
Autor: olo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.