dohľadnom čase zavedie elektronické peňaženky, ako aj užívanie čípových kariet. Tým by sa mal finančný vzťah dopravca - cestujúci zjednodušiť, pričom ľudia, ktorí využijú novú formu platby za prepravu, môžu v konečnom dôsledku ušetriť.
"Od septembra pristúpime na nový systém bezhotovostného styku u všetkých školákov. Povinne si všetci zakúpia čípové karty, ktoré budú platiť počas celej dĺžky štúdia. To znamená, že na začiatku školského roka veľké rady v našich pokladniciach už nebudú," hovorí dopravný námestník SAD Košice Ing. Ján Štofančík. Ako dodal, po prechode na inú školu nie je problém čípovú kartu jednoducho pretransformovať. "Túto formu zúčtovania používajú už viacerí dopravcovia na Slovensku. Výhodou čípovej karty je skutočnosť, že slúži ako peňaženka i preukážka. Rodičia už teda nebudú mať problém s hotovosťou, pocit strachu z prípadného okradnutia, či zneužitia týchto peňazí jednoznačne odpadne."
Aj keď SAD nemala v posledných rokov dostatok finančných prostriedkov na nákup novej techniky, investovala milióny do nákupu obslužnej techniky, ktorá napomôže pri spustení procesu bezhotovostných platieb za prepravu. "Tieto zariadenia už máme vo všetkých autobusoch namontované. Vieme, že ideme do niečoho nového a hlavne starších ľudí novinky nelákajú. Preto sa spočiatku sústredíme na mládež. Najprv budeme mať nesporne problém v použiteľnosti kariet u všetkých prepravcov, ktorí majú podobné zariadenia. Bude potrebné doriešiť systém prefinancovania tržieb. Preto zatiaľ budeme systém čípových kariet realizovať len v našich autobusoch. Pre cestujúcich, ktorí cestujú v okolí Košíc, znamená kúpenie si takejto karty zľavu z cestovného. Samozrejme skutočnosť, že ušetrí, výraznejšie pocíti až po niekoľkých jazdách, ale určite sa mu to oplatí."
Dopravný námestník sa neobáva zneužitia kariet, ktoré sa budú dať dobiť v pokladniciach, či autobusoch. Na druhej strane však pripúšťa, že zneužiť sa dá všetko. "Nie však takým elementárnym spôsobom, ako sa to robí dnes v súvislosti s preukážkami. Kto by mal záujem kartu zneužiť, musel by mať v prvom rade informácie konštrukčného charakteru, ktoré by viedli priamo k výrobcovi. Všetko je totiž chránené kódmi."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.