eliminoval náskok vedúceho muža priebežného poradia, Francúza Sebastiena Bourdaisa, na sedem bodov. Do konca šampionátu však zostáva ešte päť pretekov a situácia začína naberať spád. Kto sa bude radovať z tohtoročného titulu a relatívnej vstupenky do tímu F1 na sezónu 2003, to sa dozvieme až po septembrových pretekoch na Monze.
O tom, že rýchly britský okruh českému pretekárovi sedí sa súperi presvedčili už v piatkovej kvalifikácii, keď na suchej trati ako jediný zajazdil čas pod jednu minútu a tridsaťsedem sekúnd a postavil sa na miesto polemana (druhýkrát v tejto sezóne). Ani na štarte pretekov potom Enge nezaváhal a okamžite si začal budovať náskok, ktorý v cieli činil takmer trinásť sekúnd. Poradie za ním sa na bodovaných miestach nemenilo od druhého kola, keď sa cez Pizzoniu na štvrté miesto dostal Pantano. O vzrušenie inak stereotypných pretekov sa starala iba dvojica Haberfeld Mauricio, ktorej súboj vyvrcholil kolíziu v dvadsiatom kole a následným odstúpením oboch kohútov (Mauricio v 20. kole a Heberfeld o kolo neskôr). Zaujímavú stíhaciu jazdu však predvádzal aj Nemec Alex Muller, ktorý od pretekov na Nurburgringu prestúpil do tímu Durango, kde nahradil Davida Saelensa a nových šéfov sa všemožne snaží presvedčiť o svojom talente.
Vráťme sa ale k víťazovi. Tomáš po pretekoch, uvedomujúc si význam tohto výsledku, žiaril radosťou a nevedel si vynachváliť výborne pripravené auto. "Auto fungovalo počas celého víkendu perfektne a úplne som mohol jazdiť podľa mojich predstáv. Lepší mohol byť azda iba môj štart, no aj tak nikto nedostal šancu prepracovať sa na prvé miesto. Môj plán na preteky mi vyšiel dokonale a hneď v úvode som ušiel Bourdaisovi i ostatným. Nemal som žiadne problémy a neurobil som ani jednu chybu a iba som zvyšoval svoj náskok. S výnimkou jediného kola som bol vždy rýchlejší než Bourdais a v závere som už mal pretek absolútne pod kontrolou. Pred pretekom som si bol vedomý toho, že musím znížiť Sebastienov náskok. Dnešný výsledok bol preto z pohľad ďalšieho vývoja šampionátu veľmi dôležitý. Naviac do čela priebežného hodnotenia sa dostal aj náš tím k čomu dopomohol tiež bod môjho kolegu Wirdheima. Bol to ozaj výborný víkend." O dva týždne šampionát pokračuje na ďalšej rýchlej trati vo francúzskom Magny Cours, kde bude Tomášov súper Bourdais doma. Či však domáce prostredie bude pôsobiť ako výhoda, alebo naopak, to nám ukážu až samotné preteky. Faktom je, že Engemu sa na tejto trati zvykne dariť a jeho ambície na ďalšie víťazstvo sú celkom reálne.
Výsledky F3000 na Silverstone (30 kôl): 1. Enge (Arden) 49:45,388 min (185,856 km/h), 2. Bourdais (SuperNova) + 12,916, 3. Ri. Sperafico (Petrobras) + 17,600, 4. Pantano (Coloni) + 18,942, 5. Pizzonia (Petrobras) + 25,221, 6. Wirdheim (Arden) + 35,221, 7. Freisacher (RedBull Junior) + 35,750. (PP: Enge (Arden) 1:36,529, NK: Enge (Arden) 1:38,416 v 3. kole, Viedli: 1. - 30. kolo Enge). Priebežné poradie po siedmich podujatiach: 1. Bourdais 40 bodov, 2. Enge 31, 3. Pantano 20, 4. RoSperafico 16, 5. Pizzonia 15, 6. Haberfeld a Freisacher po 13, 8. RiSperafico 12, 9. Wirdheim 9, 10. Mauricio 7, 11. Toccacelo 3, 12. Ngyuen 2. Tímy: 1. Arden International 41, 2. SuperNova Racing 40, 3. Petrobras Junior Team 27, 4. Coloni 23, 5. Red Bull Junior Team 20, 6. Durango Formula 16, 7. Astromega 15.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.