pretekoch sezóny pokorilo Ferrari súperov aj napriek nepriazni počasia a Barrichellovym problémom v zahrievacom kole.
Anglicko, známe častými prehánkami, nezostalo svojej povesti nič dlžné ani počas uplynulého víkendu. Už v piatok trať skropil dážď a časť voľných tréningov sa jazdila na vode. V sobotu sa situácia polepšila, no pred začiatkom nedeľňajších pretekov mračná na oblohe znovu jasne hrozili prehánkami. Dráma visela vo vzduchu a už na začiatku pretekov mali problémy hneď traja pretekári. Najprv nedošiel na rošt monopost bar Oliviera Panisa (zostal stáť v zavádzacom kole a Francúz štartoval z náhradným) a vzápätí nato zaštrajkovalo aj ferrari Rubensa Barrichella, ktoré ostalo stáť na štarte do zahrievacieho kola (Brazílčan stratil výborné druhé miesto na rošte). "Ešte neviem v čom bol problém," povedal Rubens, "no snažil som sa zachovať pokoj, pretože som vedel, že mám auto s ktorým sa môžem prepracovať znovu dopredu." Tretím nešťastníkom bol Škót Allan McNish, ktorý svoju britskú premiéru za volantom F1 skončil už na štarte. "Len čo sa rozsvietili svetla, začali moje problémy so spojkou a motor zhasol. V boxoch sme sa ešte pokúsili auto opraviť, ale nepodarilo sa to včas," smútil pilot tímu Toyota.
Po štarte si vedenie udržal Montoya (už štvrtýkrát za sebou štartoval z Pole), no nepríjemne na neho hneď od začiatku dotieral Michael Schumacher. Obaja rýchlo odskočili súperom a zjavne sa súboj o víťazstvo mal odohrávať medzi touto dvojicou. Niekedy medzi siedmym a ôsmym kolom sa však slabým mrholením začali ozývať mračná a dalo sa tušiť, že všetko bude inak. A stalo sa. V dvanástom kole sa spustil poriadny dážď a celé štartové pole sa húfne nahrnulo do boxov, aby vymenilo pneumatiky. Výnimkou zostal David Coulthard, ktorý sa zahral na znalca miestnych pomerov a rozhodol sa zariskovať. "Podľa našich informácií sa zdalo, že dážď rýchlo prestane a tak som zostal na trati dlhšie. Potom však začalo pršať ešte silnejšie. Jednoducho povedané, v nesprávnom čase sme boli na nesprávnych pneumatikách." Risk niekedy prináša zisk, no pre Davida a McLaren toto rozhodnutie znamenalo začiatok trápenia, ktoré skončilo absolútny fiaskom pred domácim publikom. V 23. kole totiž prehánka ustávala a McLaren v snahe napraviť pokazené povolal pilotov opäť na výmenu. Ukázalo sa však že to bolo predčasné, pretože za chvíľu sa opäť rozpršalo a deprimované mclareny museli znovu do boxov (podobne dopadol aj tím Renault).
Na čele sa zatiaľ MiSchumacher ľahko dostal pred Montoyu (v 16. kole) a každým kolom sa Kolumbijčanovi vzdiaľoval o dve tri sekundy. "Nedokázal som udržať tempo," sužoval sa JPM vedomí si toho, že Michelinky na mokrej trati zatiaľ Bridgestonkam nestačia. Ešte markantnejším príkladom rozdelenia síl bol potom Barrichello. Ten na Silverstone predviedol nielen svoje majstrovstvo, ale v plnej nahote ukázal súčasný rozdiel medzi Ferrari a ostatnými tímami. Brazílčan štartujúci z posledného miesta sa v priebehu šiestich kôl prepracoval na ôsme miesto a vynikajúco zladený podvozok s pneumatikami ho na mokrých pneumatikách už 19. kole vyniesol na miesto druhé! Po prezutí na suché pneumatiky v 41. kole sa Montoya ešte raz dostal pred Brazílčana, no pozíciu si udržal iba do 47. kola, keď ho Barrichello definitívne predbehol a vybojoval druhé miesto. "Súboj s Juanom Pablom bol skvelý a veľmi férový," pochvaľoval si v cieli spokojný Rubens Barrichello, ktorého druhé miesto v pretekoch vynieslo aj na druhé miesto priebežného hodnotenia MS.
"Bol to výnimočný deň so skvelým víťazstvom na domácej pôde súperov," neskrýval radosť šéf tímu Ferrari, Jean Todt, "Náš komplet bol bezchybný. Piloti, tím, autá i pneumatiky. Tento výsledok upevňuje našu pozíciu v oboch šampionátoch. Rubens nemohol naplno využiť svoje postavenie na štarte kvôli technickému problému, no už v devätnástom kole sa prepracoval na druhé miesto. Michael jazdil vynikajúco za každých podmienok. Plný bodový zisk nám umožňuje optimistický prístup k ďalším pretekom, no stále zostávame pozorní a nesmieme zaspať na vavrínoch, ak chceme aj druhú polovicu sezóny dokončiť tak, ako sme zvládli tú prvú." Pohľad na tabuľky napovedá, že italský tím je sedem pretekov pred koncom už takmer na dosah svojho cieľa a ak nepoľaví v tempe, znovu pokorí ďalšie historické rekordy. Najzaujímavejšie v tejto chvíli však je, že Michael Schumacher sa za určitých okolností môže stať majstrom sveta už v nasledujúcich pretekoch (tak skoro sa to ešte nikdy nikomu nepodarilo)!!! To však za predpokladu, že v Magny Cours zvíťazí a Barrichello skončí najlepšie na treťom mieste, respektíve mu na titul môže stačiť aj druhé miesto ak Barrichello nebude bodovať a Montoya skončí maximálne do šiesteho miesta. Pochopiteľne, že to sú iba teórie, no nič nie je nemožné a kto vie, či už o dva týždne nebudeme poznať nového majstra sveta.
Výsledky 53. GP Anglicka: 1. M. Schumacher (ferrari) 1:31:45,015 h (201,649 km/h), 2. Barrichello (ferrari) + 14,578, 3. Montoya (williams) + 31,661, 4. Villeneuve (bar), 5. Panis (bar), 6. Heidfeld (sauber), 7. Fisichella (jordan), 8. R. Schumacher (williams), 9. Massa (sauber), všetci 1 kolo, 10. Coulthard (mclaren), 11. Rosa (jaguar), obaja 2 kolá, 12. Button (renault), - 5 kôl. (PP: Montoya 1:18,998 (nový rekord), NK: Barrichello 1:23,083 v 58. kole (nový rekord), Viedli: 1. - 15. kolo Montoya, 16. - 60. kolo M. Schumacher).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.