ktoré ukončí až záver víkendu. Miestom konania bude už tradične spišskonovoveský zimný štadión. Záujemcovia, ktorých predbežný počet by sa mal pohybovať okolo desaťtisíc, si môžu pozrieť produkty takmer sedemdesiatich firiem z celého Slovenska, pričom majoritné zastúpenie si vybojovali predovšetkým spišské podniky.
Aj tento ročník SVT ponúkne potenciálnym klientom výrobky zo stavebníckej, nábytkárskej, záhradníckej a doplnkovej oblasti tematických okruhov Postav dom, Domov a vkus, Domov a žena, Dvor a záhrada. Aj slovenská sporiteľňa odprezentuje svoje služby a produkty, takisto Infotel a chránené pracovisko Vrbovnica. "Zatiaľ, čo si bude ženská časť návštevníkov obzerať nové bytové doplnky a zariadenie, ich "silnejšie" polovičky sa môžu pokochať vo svete motorizmu prostredníctvom dvoch automobilových značiek - ŠKODA a MERCEDES, ktorý bude tento rok na Spišských výstavných trhoch novinkou," priblížila pre Spišský denník manažérka organizátorskej firmy Mgr. Jolana Prochotská ponuku tradičných trhov, ktoré začali svoju históriu písať už v roku 1968.
Na počiatku niekoľko desiatok rokov trvajúcej tradície začínal vtedajší riaditeľ Ing. Jozef Kolár s 39 vystavovateľmi a desaťtisíc návštevníkmi. SVT mali vtedy jarmočnú podobu, ktorá sa rokmi vypracovala na akciu porovnateľnú s medzinárodnými výstavami. Rokmi sa ich význam a účasť vystavovateľov aj potenciálnych klientov rozširovala, až zaujala post najväčšej výstavno-trhovej akcie východného Slovenska - počty návštevníkov totiž dosahovali 50-tisícovú hranicu.
"V súvislosti s neblahou ekonomickou situáciou krajiny z roka na rok klesá záujem zo strany návštevníkov aj vystavovateľov. Primárny pôvod neúspechu firiem pri oslovovaní zákazníkov zároveň vidím v nedostatočnej a často aj absolútne zanedbanej marketingovej stratégii. Veľa podnikov si totiž myslí, že automaticky svojou účasťou na SVT klientov získa, no my ako organizátori môžeme zabezpečiť len priestory a možnosti pre ich strategické nápady. Tie však najmä u malých firiem, nachádzajúcich sa na začiatku svojej existencie, chýbajú," uviedla Mgr. J. Prochotská.
Podľa jej slov však budú všetci potenciálni zákazníci, či už s vysokými, alebo menšími nárokmi na kvalitu a cenu s ponúkanými produktmi spokojní. Veľkým lákadlom pre solventnejších by mal byť podľa Mgr. J. Prochotskej kvalitný taliansky nábytok.
Cena vstupného je napriek zvyšujúcim sa nákladom znížená, a to až o päťdesiat percent v porovnaní s minulým rokom - teda desať korún.
Text k foto: Zimný štadión v Spišskej Novej Vsi navštívi počas 35. ročníka Spišských výstavných trhov desaťtisíc záujemcov
Foto: autorka
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.