oboch smeroch. Cestujúcim mestskou hromadnou dopravou v smere na Sídlisko nad jazerom a do Barce sa v tejto súvislosti trochu skomplikoval život. Aj keď DPMK namiesto električiek, ktoré logicky na úseku premávať nemôžu nahradil dopravnú obsluhu prostredníctvom autobusov.
"S prácami sme začali 1. júla a mali by byť dokončené do konca augusta. Dôvodom výluky je plánovaná druhá etapa rekonštrukcie a modernizácie koľajiska električkovej trate na Južnej triede v takmer dvojkilometrovom úseku od hotela Strojár po križovatku VSS. Oprava si vyžiada investície vo výške niekoľkých desiatok miliónov korún. Na práce sme vypísali súťaž a na základe výberového konania sú hlavnými dodávateľmi prác spoločnosti Elza Bratislava a Norek Košice," povedal nám dopravný námestník DPMK Ing. Arpád Schwartz.
Dopravný podnik vlani do predprípravných prác investoval zo štátnych prostriedkov 9 miliónov korún. Celá modernizácia na vyše trojkilometrovom úseku, ktorá má byť hotová približne o dva roky, by mala stáť 150 miliónov korún. "Ak bude dostatok finančných prostriedkov na budúci rok urobíme rekonštrukciu výhybiek na Námestí osloboditeľov a následne zavŕšime rekonštrukciu trate električiek.
Dodávateľské firmy majú na to dva mesiace, aby celý úsek dokončili. Možno sa zdá, že práce pokračujú rýchlo a stihneme ich dokončiť skôr, musím však podotknúť, že najťažšie práce nás ešte len čakajú. Chápeme, že prestupovanie do autobusov komplikuje ľuďom život, chceme ich však poprosiť o trpezlivosť. Veď túto trať robíme kvôli nim. Počas výluky električkovej dopravy sme cestujúcim zabezpečili priamy prestup na autobusové linky X1 a X2," uviedol A. Schwartz.
Nakoľko DPMK pristúpilo k výmene koľajníc a generálnej oprave trate vynorili sa otázky, čo podnik urobí so starými koľajnicami. Veď tie sú výhodným artiklom pre zberné suroviny a mnohí by sa radi na tento úkor obohatili. "Staré koľajnice prevážame na skládku, kde sa demontujú. To čo sa dá ešte použiť určite využijeme, ostatné odpredáme. Podobne to bude aj s podvalmi, vždy vopred vyhlásime cenu za ktorú si budú môcť záujemcovia nepotrebné kusy odkúpiť. V žiadnom prípade sa nik nemusí báť, že to niekto zneužije."
Rekonštrukciou spomínaného úseku sa zmenili aj podmienky prepravy. Električky č. 3, 4 a 7 premávajú zo železničnej stanice, od štadióna Lokomotívy a štadióna Technickej univerzity len po hotel Strojár a späť. V mieste rekonštrukcie sú zabezpečené autobusové spoje X1 od hotela Strojár po obchodné centrum Važec a X2 od Strojára k servisu v Barci v oboch smeroch. Pri prestupovaní z liniek 3, 4 a 7 na linky 24, 28, 52, X1 a X2 a opačne platí jednorazový cestovný lístok z predchádzajúceho dopravného prostriedku, samozrejme po označení na opačnom konci lístka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.