úžitková voda z dôvodu prerušenia jej dodávok zo strany Tepelného hospodárstva, s.r.o. Košice. Predstavitelia oboch spomínaných spoločností sa konečne dohodli na vzájomnom stretnutí a zasadli za rokovací stôl.
"Spoločne s riaditeľom Bytového podniku mesta Košíc Ing. Mariánom Vargom sme si sadli a preberali sme možnosti vyriešenia situácie. Situácia je však zamotaná a rokovania sme včera neukončili. Budeme v nich pokračovať ihneď v pondelok, je potrebné vyriešiť 88 miliónový dlh, ktorý voči nám BPMK má. Musíme, nič sa nedá robiť, nájsť riešenie, uzatvoriť reálny splátkový kalendár. My totiž potrebujeme znížiť náš dlh voči Teplárni. Zatiaľ však, pokiaľ sa definitívne dohodneme teplá voda nepotečia," informoval nás riaditeľ Tepelného hospodárstva Ing. Zoltán Bartoš (foto na titulnej strane).
Ako sme vás informovali TEHO sa rozhodlo riešiť veci radikálne po tom, čo jej priamy odberatelia dlhovali sumu okolo 200 miliónov korún. A práve podobnú sumu dlhuje Tepelné hospodárstvo - Teplárni Košice, ktorá ho za neplatenie začala penalizovať. Tepelné hospodárstvo teda najprv preušilo dodávky teplej vody pre školské zariadenia, nasledovalo sídlisko Ťahanovce, polikliniky, či byty v správe Bytového podniku mesta Košíc.
Najlepšie dopadli obyvatelia Ťahanoviec, ktorým teplá voda mimo pravidelnej odstávky netiekla len jeden deň. Predstavitelia TEHO sa totiž na vzájomnom rokovaní s priamym odberateľom firmou Raden dohodla na splátkovom kalendári a uzatvorení novej kúpnej zmluvy. Teplá voda bola teda pre sídlisko opätovne pustená s výnimkou Bruselskej 11 - 16, kde sú byty v správy Bytového podniku. Obyvatelia tejto ulice, kde poniektorí na problém, či umývanie sa studenou vodou doplatili podlomeným zdravím spísali teda petíciu. Tú predostreli Bytovému podniku a do riešenia problému sa zainteresoval aj starosta mestskej časti sídlisko Ťahanovce. JUDr. Cyril Betuš. Práve ten sa rozhodol iniciovať vzájomné rokovania Bytového podniku a Tepelného hospodártva. Veď ako povedal, obe strany sa vyhovárajú, vidia veci zo svojho pohľadu a jediný, kto na to všetko dopláca je konečný odberateľ, teda občan.
"Už sa to musí celé uzavrieť, veď trpia zväčša tí, ktorí za nič nemôžu. Obe strany musia nájsť riešenia, ktoré povedú k náprave daného stavu," vraví C. Betuš.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.