ako náhradu za Veľké Uherce. Poveternostné podmienky kládli na jazdcov nemalé nároky, keď raz pršalo, potom zase svietilo slnko a trať bola veľmi náročná na zvládnutie techniky jazdy. O tom, že domáci autokros nedisponuje širokou základňou sa potvrdilo aj tentoraz. Skoro tri desiatky štartujúcich, pričom najväčšie zastúpenie mali tak, ako už tradične, plechové autá, sa predstavilo na trati neďaleko Lučenca. Samotní jazdci sa okrem súbojov so súpermi museli vysporiadať aj s počasím, keď raz sa jazdilo na suchej a potom mokrej trati a mechanici museli na poslednú chvíľu prezúvať. Najpočetnejšie je zastúpená divízia D 1 do 2000 ccm. Už tradične dravou jazdou pútal pozornosť na Škode 120 Ivan Pastierovič, ktorý si vo finále vyjazdil šiestu priečku. Nedarilo sa jednému z favoritov Jozefovi Machovičovi (VW Golf), finálová jazda mu nevyšla a skončil predčasne hneď po prvom kole a napokon sa musel uspokojiť s desiatou priečkou. Boj o medailové miesta sa sústredil na kvarteto jazdcov Miroslav Pospíchal (Fiat Ritmo), Martin Slížik (VW Golf), Roman Vlčko (Opel Kadet) a Karol Šedivý (Škoda Felícia). Nakoniec z neho najlepšie vyšiel Pospíchal, keď zvíťazil s 1,417 sek náskokom pred Slížikom a 2,814 sek strácal na prvého v cieli Vlčko.
V tristopäťdesiatkách rovnakej divízie sa do finále prebojovalo sedmička súťažiacich. Medzi nimi boli aj obaja Košičania Ľubomír Eliáš (Audi Quatro) a Maroš Dobranský (Mazda 323). Aj keď si v rozjazdách počínali celkom úspešne, vo finále to už nezopakovali. Obaja skončili svoju púť v druhom kole. Od úvodu sa na čele usadil Jozef Zimerman ml. (Toyota Celica) a udával tempo. Niekoľko desiatom metrov za ním jazdil osamotený Milan Troška (Nissan Sunny), ktorý v cieli strácal na víťaza viac ako šesť sekúnd,a tretí v poradí bol Tomáš Bárati (Mazda 323) jazdiaci s maďarskou licenciou. Jeho strata na prvého bolo 15,629 sek.
Už tradične riedkym štartovým poľom sa prezentovali buginy, pričom v každej kubatúre boli po tri! Východniarov samozrejme zaujímala divízia D 3 do 1600 ccm, kde sme mali stopercentné zastúpenie (Igor Vlasatý, Miloš Kalinič, Peter Levkuš ml.). Tak ako už tradične v tréningu si najlepšie počínal Igor Vlasatý (Seat), ktorý dosiahol najrýchlejší čas. Jeho štart na tomto podujatí bol v priebehu týždňa otázny, lebo na podujatí ME v Novej Pake mu jeden český pretekár zrušil buginu. Mechanici ju v krátkom čase dokázali pripraviť, avšak vo finále sa prihodila chybička, ktorá stála Igora isté víťazstvo v tisícšestovkách. "Jednu jazdu som vyhral a zostávajúcich dvoch som skončil na druhom mieste. Do finále som nastupoval z prvého radu. Hneď po štarte som sa dostal za Lacka, no po prejdení jedného a pol kola sa mi uvoľnila matica na zavesení predného ľavého kolesa. Skúsil som jazdiť na troch kolesách ešte aspoň jedno kolo, ale neoplatilo sa. Nielenže som poškodil tlmič ale ohol rameno," opísal svoje trápenie na trati skúsený pretekár I. Vlasatý. Túto technickú chybu si nevie vysvetliť, no pripisuje ju enormne rýchlej príprave buginy, pričom sa asi na jednu maticu zabudlo a nebola dobre dotiahnutá. "Niečo podobne sa mi ešte nestalo," smutne konštatoval I. Vlasatý. Jeho vyradenie dokonale využil Miloš Kalinič a taktickou jazdou za Tonym Lackom získal prvenstvo v tisícšestovkách. V tréningu mal problémy, keď išiel cez strechu, no ako sa ukázalo nebolo to až také vážne. V rozjazdách zabojoval a do finále nastupoval z druhého radu.
"Po štarte som sa zaradil za dvojicu Lacko - Vlasatý a jazdil kola v tesnom závese. Po nečakanom odstúpení Igora som sa dostal v triede na prvú priečku, ktorú som si udržal. Som rád, že som dokázal vyhrať druhé preteky za sebou. Týmto víťazstvom som sa prebojoval na prvé miesto v priebežnom hodnotení domáceho šampionátu a v našom tíme vládne spokojnosť," povedal spokojným hlasom M. Kalinič jazdiaci s motorkovým motorom Honda. Táto sezóna je pre neho zatiaľ veľmi úspešná, keď je na prvom mieste aj v hodnotení zóny strednej Európy po štyroch pretekoch. Hneď po lučeneckom triumfe odišiel tento mladý pretekár zo Slovenského Nového Mesta na krátku dovolenku k našim južným susedom. Druhý pretekár tímu Motorsport Vlasatý Peter Levkuš ml. (Škoda) skončil na druhom mieste.
Podľa očakávania v D 3 do 4000 ccm zvíťazil Tony Lacko na Tatre pred Milošom Martonom (Ford Cosworth) a Milanom Rýzekom (Tatra 613)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.