Korzár logo Korzár

Vlasatého starosti, Kaliničova radosť z druhého víťazstva

Premenlivé počasie poznačilo priebeh tretieho podujatia slovenského šampionátu v autokrose, ktoré pripravili organizátori vo Fiľakovských Kľačanoch

ako náhradu za Veľké Uherce. Poveternostné podmienky kládli na jazdcov nemalé nároky, keď raz pršalo, potom zase svietilo slnko a trať bola veľmi náročná na zvládnutie techniky jazdy. O tom, že domáci autokros nedisponuje širokou základňou sa potvrdilo aj tentoraz. Skoro tri desiatky štartujúcich, pričom najväčšie zastúpenie mali tak, ako už tradične, plechové autá, sa predstavilo na trati neďaleko Lučenca. Samotní jazdci sa okrem súbojov so súpermi museli vysporiadať aj s počasím, keď raz sa jazdilo na suchej a potom mokrej trati a mechanici museli na poslednú chvíľu prezúvať. Najpočetnejšie je zastúpená divízia D 1 do 2000 ccm. Už tradične dravou jazdou pútal pozornosť na Škode 120 Ivan Pastierovič, ktorý si vo finále vyjazdil šiestu priečku. Nedarilo sa jednému z favoritov Jozefovi Machovičovi (VW Golf), finálová jazda mu nevyšla a skončil predčasne hneď po prvom kole a napokon sa musel uspokojiť s desiatou priečkou. Boj o medailové miesta sa sústredil na kvarteto jazdcov Miroslav Pospíchal (Fiat Ritmo), Martin Slížik (VW Golf), Roman Vlčko (Opel Kadet) a Karol Šedivý (Škoda Felícia). Nakoniec z neho najlepšie vyšiel Pospíchal, keď zvíťazil s 1,417 sek náskokom pred Slížikom a 2,814 sek strácal na prvého v cieli Vlčko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V tristopäťdesiatkách rovnakej divízie sa do finále prebojovalo sedmička súťažiacich. Medzi nimi boli aj obaja Košičania Ľubomír Eliáš (Audi Quatro) a Maroš Dobranský (Mazda 323). Aj keď si v rozjazdách počínali celkom úspešne, vo finále to už nezopakovali. Obaja skončili svoju púť v druhom kole. Od úvodu sa na čele usadil Jozef Zimerman ml. (Toyota Celica) a udával tempo. Niekoľko desiatom metrov za ním jazdil osamotený Milan Troška (Nissan Sunny), ktorý v cieli strácal na víťaza viac ako šesť sekúnd,a tretí v poradí bol Tomáš Bárati (Mazda 323) jazdiaci s maďarskou licenciou. Jeho strata na prvého bolo 15,629 sek.

Už tradične riedkym štartovým poľom sa prezentovali buginy, pričom v každej kubatúre boli po tri! Východniarov samozrejme zaujímala divízia D 3 do 1600 ccm, kde sme mali stopercentné zastúpenie (Igor Vlasatý, Miloš Kalinič, Peter Levkuš ml.). Tak ako už tradične v tréningu si najlepšie počínal Igor Vlasatý (Seat), ktorý dosiahol najrýchlejší čas. Jeho štart na tomto podujatí bol v priebehu týždňa otázny, lebo na podujatí ME v Novej Pake mu jeden český pretekár zrušil buginu. Mechanici ju v krátkom čase dokázali pripraviť, avšak vo finále sa prihodila chybička, ktorá stála Igora isté víťazstvo v tisícšestovkách. "Jednu jazdu som vyhral a zostávajúcich dvoch som skončil na druhom mieste. Do finále som nastupoval z prvého radu. Hneď po štarte som sa dostal za Lacka, no po prejdení jedného a pol kola sa mi uvoľnila matica na zavesení predného ľavého kolesa. Skúsil som jazdiť na troch kolesách ešte aspoň jedno kolo, ale neoplatilo sa. Nielenže som poškodil tlmič ale ohol rameno," opísal svoje trápenie na trati skúsený pretekár I. Vlasatý. Túto technickú chybu si nevie vysvetliť, no pripisuje ju enormne rýchlej príprave buginy, pričom sa asi na jednu maticu zabudlo a nebola dobre dotiahnutá. "Niečo podobne sa mi ešte nestalo," smutne konštatoval I. Vlasatý. Jeho vyradenie dokonale využil Miloš Kalinič a taktickou jazdou za Tonym Lackom získal prvenstvo v tisícšestovkách. V tréningu mal problémy, keď išiel cez strechu, no ako sa ukázalo nebolo to až také vážne. V rozjazdách zabojoval a do finále nastupoval z druhého radu.

SkryťVypnúť reklamu

"Po štarte som sa zaradil za dvojicu Lacko - Vlasatý a jazdil kola v tesnom závese. Po nečakanom odstúpení Igora som sa dostal v triede na prvú priečku, ktorú som si udržal. Som rád, že som dokázal vyhrať druhé preteky za sebou. Týmto víťazstvom som sa prebojoval na prvé miesto v priebežnom hodnotení domáceho šampionátu a v našom tíme vládne spokojnosť," povedal spokojným hlasom M. Kalinič jazdiaci s motorkovým motorom Honda. Táto sezóna je pre neho zatiaľ veľmi úspešná, keď je na prvom mieste aj v hodnotení zóny strednej Európy po štyroch pretekoch. Hneď po lučeneckom triumfe odišiel tento mladý pretekár zo Slovenského Nového Mesta na krátku dovolenku k našim južným susedom. Druhý pretekár tímu Motorsport Vlasatý Peter Levkuš ml. (Škoda) skončil na druhom mieste.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa očakávania v D 3 do 4000 ccm zvíťazil Tony Lacko na Tatre pred Milošom Martonom (Ford Cosworth) a Milanom Rýzekom (Tatra 613)

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 83 241
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 495
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 239
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 629
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 299
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 216
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 386
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 700
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 577
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 43 546
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 415
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 444
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 13 496
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 972
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 807
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 700
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 577
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 43 546
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 415
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 444
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 13 496
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 972
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 807
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu