iných technických zariadení aj špeciálne ochranné siete (na snímke). Tie sú umiestnené na konštrukciách na priečelí budovy stanice na Skalnatom Plese a na stanici Štart.
Podľa prednostu kabínkovej lanovky Dušana Grígera podobnú ochranu majú podľa platných noriem sedačkové lanovky na mieste dojazdu. Ľahko sa totiž môže stať, že klient pri vystupovaní zo sedačky vypadne a po páde z veľkej výšky si spôsobí vážny úraz. Štátny dráhový úrad preto nariadil, aby sa podobné zabezpečovacie zariadenie nainštalovali aj na dojazdoch kabínkovej lanovky. "Turisti by do tohto priestoru nemali vchádzať, ale nikdy neviete, čo sa môže stať. Ochranné siete sme nainštalovali hlavne kvôli našim ľuďom, aby neprišli k úrazu, ale sieť v pohode udrží aj 400-kilogramovú kabínu," hovorí prednosta.
D. Gríger jedným dychom dodáva, že zatiaľ k nehode došlo iba raz. V roku 1996 "vypadol" zo stanice chlapec jedného robotníka, ktorý v budove stanice pracoval.
Konštrukciu navrhoval sám prednosta. Je dlhá dvanásť a široká tri metre. Sieť je upevnená na špeciálnych skobách. Podľa prednostu každá z nich vydrží niekoľko sto kilogramovú záťaž. Materiál, z ktorého je sieť vyrobená je odolný voči ultrafialovému žiareniu.
Montáž oboch konštrukcií trvala niekoľko dní. Pracovalo sa za plnej prevádzky. Náklady na výrobu a inštaláciu sa vyšplhali na 150-tisíc korún. Podľa našich informácií si však lanovka túto sumu zarobí počas sezóny za niekoľko hodín.
D. Griger si nový bezpečnostný prvok kabínkovej lanovky vyskúšal na vlastnej koži. "Keď sme skončili s montážou, hodil som sa tam. Vydržalo to," smeje sa pracovník TLD.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.