kosť vychudnuté modelky spôsobujú tínedžerkám pocity menejcennosti: strácajú sebadôveru, sú na seba nahnevané a nespokojné so svojou postavou. V rámci štúdie vedci premietali 400 mladým dievčatám a chlapcom televízne reklamy.
Polovica tínedžerov desať minút sledovala reklamy so samými chudými ženami považovanými za atraktívne. Druhá skupina sledovala spoty, ktoré nekládli dôraz na ženskú krásu. Podľa výsledkov štúdie sledovanie záberov "dokonalých" žien malo na mladé diváčky okamžitý negatívny vplyv. Vedci ďalej upozornili na to, že výsledky sa rôznili: najviac boli ovplyvnené dievčence, ktoré v prvom rade kládli dôraz na svoj vzhľad.
Štúdia publikovaná v júlovom vydaní magazínu Journal of Clinical and Social Psychology podporila predchádzajúce výskumy, podľa ktorých médiá majú veľký vplyv na tínedžerov, čo sa týka vnímania samých seba.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.