posádka Jean-Denis Deletraz a Andrea Piccini na vozidle Ferrari 550 Maranello a vyhupla sa do čela priebežného poradia šampionátu.
V kvalifikácii sa síce i tentoraz Jamie Campbell-Walterovi, jazdiacom na vozidle Lister Storm, podarilo ukoristiť pole position, no v pretekoch čierna šelma na maranelského koníka nestačila. Jedinú šancu súperom Piccini ponúkol na štarte, ktorý sa mu veľmi nevydaril a z druhého miesta sa prepadol až na piate. Po prvom kole sa teda vytvorilo poradie Campbell-Walter, Hezemans, Gollin, Vosse, Piccini, Bouchut a Babini. Vosse jazdiaci na štvrtom mieste však Picciniho evidentne spomaľoval a vedúci Lister Storm sa zatiaľ pomaly vzďaľoval. V 16.kole však Taliana už prešla trpezlivosť a v pomalšej časti trate sa rozhodol nasunúť nos svojho ferrari pod Vossa. Belgičan sa však nemienil vzdať a výsledkom bola kolízia, ktorá ho dostala do hodín a pripravila o niekoľko miest. Piccini našťastie neohrozene pokračoval ďalej a o šesť kôl neskôr zaútočil aj na druhého Hezemansa. Skúsený Holanďan sa na rozdiel od Belgičana zachoval gentlemansky a zhodnotiac situáciu nechal Talianovi voľný priestor. Piccini sa postupne dotiahol aj na vedúceho Campbella-Waltera, no v 43. kole zamieril do boxov ako prvý a to znamenalo stratu jedného miesta. Stále vedúci Angličan zaroloval do boxov však až o päť kôl neskôr a ukázalo sa, že ho to stálo cenné sekundy. Po návrate na trať (Campbella striedal Springer a Picciniho Deletraz) bol totiž lister o niečo ťažší ako ferrari a Deletraz sa rýchlo doťahoval. Útok prišiel v 58.kole a od tejto chvíle začal Švajčiar razantne diktovať tempo. V priebehu niekoľkých kôl si na Springera vypracoval pätnásť sekundový náskok a stále držal nasadený rytmus. V 62.kole sa však ukázalo, že lister pravdepodobne trápia pneumatiky, pretože na druhé miesto sa pred Angličana dostal aj Babini a ten za Deletrazom držal konštantnú stratu približne dvadsať sekúnd. V tíme Lister Storm Racing sa preto rozhodli povolať Springera na výmenu už v 74. kole a znovu sa za volant posadil Campbell-Walter. V 81. kole striedali aj tíme BMS Scuderia, no táto zastávka pripravila tím o vedenie a Piccini sa vrátil až na druhé miesto za vedúceho Babiniho. Potom sa chvíľu zdalo, že bude nasledovať situácia zo šestnásteho kola, pretože aj Babini sa držal statočne, no v 94. kole šiel Piccini znovu do vedenia, ktoré napokon udržal až do konca pretekov. V závere Talian ešte mierne spomalil, aby neexponoval vozidlo a to umožnilo Campbellovi-Walterovi dotiahnuť sa až na dostrel a chvíľu možno aj uvažovať o záverečnom ataku. Ten sa však nakoniec nekonal a z výsledným poradím, ktoré skutočne odrážalo súčasnú výkonnosť, boli v cieli napokon spokojní obaja rivali. "Štart sa mi veľmi nevydaril," priznal po pretekoch hrdina dňa, Andrea Piccini, "no auto fungovalo výborne a stratu sa mi podarilo dotiahnuť. Jediný problém som mal pri predbiehaní Vossa, ktorý bol na rovinkách veľmi rýchly a tak som sa rozhodol zaútočiť v pomalšej časti. Vincent mi však zavrel dvere a už som nemohol zabrániť zrážke. Našťastie som sa udržal na trati a mohol pokračovať ďalej. Toto víťazstvo nás posunulo do čela priebežného poradia majstrovstiev sveta, čo je tou najlepšou odmenou pre prácu celého tímu."
Trochu zaznávaný šampionát FIA GT sa v poslednej dobe skutočne stará o veľmi zaujímavé preteky a dvadsaťdvatisíc prítomných divákov peniaze za vstupné určite neľutovalo. Dúfajme však, že to zaregistrovala aj širšia motoristická verejnosť a ocení to zvýšenou návštevou na ďalších podujatiach. Do konca roka nás čakajú ešte štyri. Tie najbližšie štvrtého augusta v Belgicku.
Výsledky Oschersleben (120 kôl): 1. Piccini/Deletraz (Ferrari 550 M) 3:00:15,664 (146,4 km/h), 2. Campbell-Walter/Springer (Lister Storm) + 1,012, 3. Babini/Duez (ChryslerViper GTS-R) + 57,153, 4. Vosse/Rosenblad (Chrysler Viper GTS-R) + 1:14,780, 5. Gollin/Cappellari (ChryslerViper GTS-R), 6. Verdon-Roe/Knapfield (Lister Storm), obaja 1 kolo. Kategória N-GT: 1. Wolff/Peter (Porsche 996 GT3-R) 3:01:05,023 (139,67 km/h) 5 kôl na víťaza, 2. Garzia/Felbermayr (Porsche 996 GT3-R) + 9,548, 3. Bertolini/Garbagnati (Ferrari 360 Modena) - 1 kolo, 4. Daoudi/Longin (Porsche 996 GT3-R), 5. Pichler/Sangiuolo (Porsche 996 GT3-R), 6. Von Gartzen/Khan (Porsche 996 GT3-R), všetci 2 kolá.
Priebežné poradie MS po šiestich pretekoch FIA GT: 1. Deletraz, Piccini po 31 bodov, 3.Campbell-Walter, Springer po 30, 5. Bouchut, Terrien po 24, 7. Hezemans, Kumpen, Babini, Vosse a Duez po 16 b., 12., Cappellari, Gollin po 14, 14. Rosenblad 12, 15. Knapfield, Verdon-Roe po 7, 17. Belmondo 4, 18. Gosselin 3, 19. Brynerová, Calderari po 2, 21 Dierick 1. GT tímy: 1. Lister Storm 37 bodov, 2. Lambre Competition 36, 3. BMS Scuderia 33, 4. Carsport Holland 30, 5. Belmondo Racing 20. Kategória N-GT: 1. Pescatori, Montermini po 35, 3. Ortelli 30, 4. Wolff 26, 5. Garbagnati, Bertolini po 21, 7. Peter 16, 8. von Gartzen, Khan po 14, 10. Maassen, Lieb, Garzia a Collard po 10 b., 14. Longin, Daoudi po 7, 16. Mowlem, Felbermayr po 6, 18., Fertl a Lechner po 4, 20. Gianni, Giraudi, Lambertini, Pregliasco, Pichner a Sangiuolo po 3, 26. Nielsen, Liddell po 2, 28. Alexander, Kutemann, Bastiaans, Merksteijn po 1. Tímy N-GT: 1. JMB Racing 56, 2. Freisinger Motorsport 37, 3. Autorlando Sport 26, 4. JVG Racing 14, 5. RWS Motorsport 10, 6. JMB Competition 7, 7. Cirtek Motorsport 5, 8. System Force Motorsport 1.
Ľuboš KAŠICKÝ
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.