údajne uplatňujú pri výstavbe diaľničnej infraštruktúry. Na nesúťažné praktiky, nedodržiavanie etiky či porušovanie zákona v oblasti slovenského stavebníctva poukázalo Prezídium ZSPS už v júni.
Vo vyhlásení uviedlo, že k väčšine ním kritizovaných prípadov dochádza práve so súhlasom SSC ako hlavného investora budovania diaľnic na Slovensku. Jedným z takýchto prípadov má byť i odstúpenie SSC od zmluvy o diele na výstavbu diaľničného úseku Ladce-Sverepec, uzatvorenej so spoločnosťou Hydrostav, a následné podpísanie novej dohody s Doprastavom. SSC tvrdí, že konala v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní, ako aj všeobecnými zmluvnými podmienkami.
Správa ciest nesúhlasí ani s vyjadreniami ZSPS, podľa ktorých získavajú firmy svoje objednávky prostredníctvom dumpingových cien. Tie majú byť v priebehu výstavby v súvislosti s dodatočnými stavebnými prácami zvyšované a v konečnom dôsledku majú výrazne presiahnuť ponukové ceny ostatných uchádzačov.
Prezident združenia František Slávik ako príklad uviedol spoločnosť Doprastav a bratislavský diaľničný úsek Mierová-Senecká. "Na stavbe dochádza k dodatkom predovšetkým v dôsledku spresnenia súťažnej dokumentácie, dokumentácie pre vykonanie prác, skutočne vykonaných prác a zmluvných zmien," uviedla hovorkyňa SSC Viktória Kmeťová. Všetky dodatočné stavebné plnenia sú podľa nej riadne evidované a odsúhlasené objednávateľom, ale i zahraničným konzultantom.
Prechod časti práv a záväzkov spoločnosti Váhostav na novovzniknutú Váhostav-SK neklasifikuje SSC ako machinácie ani ako kupčenie so štátnymi objednávkami, o dodržaní zákona pri tomto presunu jej predstavitelia nepochybujú.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.