sa v plnej rýchlosti vrútila strieborná Škoda Octavia. Zastávka sa okamžite zrútila, trapézové plechy spoločne s betónom zavalili celé okolie. Na mieste to vyzeralo ako po výbuchu, kopec pracu, plechy rozhádzané do širokého okolia. Náraz totiž smeroval priamo do nosného stĺpa a staručká zastávka, ktorá už beztak dožívala jednoducho povolila. V tom čase sa našťastie na stanovišti autobusov smerujúcich zo Šace do Košíc nenachádzalo veľa ľudí.
"Na autobus čakali dve ženy, ktoré v šoku a s drobnými poraneniami okamžite previezla záchranka do nemocnice. Mali šťastie v nešťastí, mohlo ich to aj zabiť. Neviem ako by to dopadlo, keby sa nehoda udiala v čase, keď na nej stoja ľudia odchádzajúci zo zmeny zo železiarní. To by bol dozaista masaker," povedal nám muž, ktorý akurát v tom čase prichádzal na zastávku. Ešte niekoľko minút po nehode sa celý klepal. Nešlo mu do hlavy, ako sa vodič Octávie mohol dostať priamo do zastávky na takejto širokej ceste.
Na mieste padali rôzne domienky, niekto tvrdil, že dostal defekt, iní zas mali za to, že išiel veľmi rýchlo a nezvládol riadenie. Isté však je, že sa šmyky po brzdení ťahali do dĺžky 10 - 15 metrov.
Na miesto sa dostavila polícia, bezpečnostná služba U.S.Steel, ako aj hasiči z Hasičského a záchranného zboru v Košiciach. Nakoľko vodič zostal po náraze zakliesnený vo vozidle začalo sa s jeho vyslobodzovaním.
"Mal len zlomenú nohu, s okolím normálne komunikoval. Po našom príchode na miesto ho už vyslobodzovali príslušníci závodných hasičov U.S.Steel Ferrohas. V priebehu niekoľkých minút za pomoci hydraulického zariadenia sme auto roztrihli a vodiča vytiahli von. Do nemocnice ho odviezla záchranka," povedala nám operačná dôstojníčka hasičov.
"Je neuveriteľné, že vodič obišiel len s takýmto poranením. Bude potrebné urobiť niečo s tou zastávkou, teraz by som tu nestál ani náhodou. Je to nejaký lekár zo Šace. Pracujem vo fabrike 17 rokov a nikdy som nič podobné nezažil," vylíčil svoje pocity pracovník fabriky.
Doprava na dialnici vedúcej zo Šace do Košíc bola na istý čas zastavená, neskôr autá pustili a tie pomali míňali ruiny zastávky. Na mieste panovala neistota, nik netušil, či strop zastávky nezavalil nejaké osoby.
Nakoniec sa síce ukázali tieto obavy ako neopodstatnené, no vzhľadom na skutočnosť, že nik s istotou netušil, koľko ľudí bolo v čase nehody na zastávke, bolo potrebné všetko vylúčiť. S pomocou žeriavu naložili pracovníci železiarní auto na nákladné vozidlo a odviezli preč. Následne došlo k ohradeniu nebezpečného miesta, veď naďalej hrozilo zrútenie zastávky. Bolo potrebnú ju zbúrať, musela byť preto od elektrického prúdu odpojená i trolej električiek. Dopravu istý čas zabezpečovali autobusy.
Oficiálne stanovisko polície sa nám včera získať nepodarilo, prípadom sa zaoberá OR PZ Košice II.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.