Do spoločnosti Mac TV, ktorá vlastní licenciu na televíziu Joj, v piatok predminulý týždeň majetkovo vstúpila firma Grafobal Group, ktorá v nej
Mirka Horobová
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
získala 50-percentný podiel. V súvislosti s tým sa novým konateľom Mac TV stal Pavel Horváth z Grafobal Group. Druhým konateľom je Vladimír Komárek zo skupiny MEF Holding, ktorá kontroluje druhú polovicu podielu. Na otázky odpovedá Pavel Horváth.
Prečo sa Grafobal Group rozhodol vstúpiť do Mac TV?
„Okrem toho, že sme chceli vstúpiť do televízneho podnikania, považujeme sa za finančného investora, ktorý pozná prostredie. Projekt televízie Joj považujeme za veľmi perspektívny."
„Očakávame, že sledovanosť, počet divákov a následne i objem reklamy televízie Joj sa zvýšia."
Ako hodnotíte doterajšiu úroveň Joj?
„Rozjazd televízie považujeme za vydarený."
Aké zmeny nastanú po vašom vstupe?
„Na tom pracuje tím odborníkov, ktorí sa venujú príprave skvalitnenia fungovania televízie. V rámci možností sa chceme aktívne zapájať do zmien v programovej štruktúre."
Zisky z reklamy v Joj nie sú také, aké sa pôvodne očakávali, potvrdil to aj Jan Gerner z MEF Holding, myslíte si, že po vašom vstupe sa to zmení?
„Sledovanosť televízie Joj sa podľa našich poznatkov blíži k 25 percentám v miestach pokrytia. Za krátky čas vysielania televízie je to viac, ako boli najsmelšie očakávania. To, že zisky televízie tomu zatiaľ nezodpovedajú, je podmienené viacerými faktormi - napríklad zadávatelia reklamy zvyčajne plánujú objemy reklamy na dlhšie obdobie a so vznikom Joj pôvodne nerátali. Okrem iného chceme byť na reklamnom trhu dravejší."
Vladimír Železný bol v televízii konzultantom, na tlačovkách o Joj mal hlavné slovo. Ako to bude v budúcnosti?
„Televízia Joj má vlastného riaditeľa a Vladimír Železný bude naďalej jej konzultantom."
Televízia je vizuálne mladšou sestrou českej Novy, zmení sa tento jej charakter?
„Pokiaľ vychádzate z toho, že Nova patrí k najlepším televíziám svojho druhu vo svete, tak budeme radi, ak Joj dokáže uplatniť a využiť čo najviac jej pozitív vrátane divácky príťažlivých programov a získa kredit jej úspešnej mladšej sestry. Ak naznačujete potrebu viac zohľadňovať špecifiká slovenského diváckeho prostredia, tak aj v tomto ohľade máme pripravené niektoré prekvapenia."
Ste spokojný s prácou Richarda Rybníčka?
„V súhrne áno. Oceňujeme to, čo pre rozvoj televízie jej generálny riaditeľ Richard Rybníček vykonal. Myslíme si, že za súčasných podmienok spĺňa kľúčové kritériá na výkon tejto funkcie aj do budúcnosti."
„Nie, pokiaľ budeme aj naďalej s jeho prácou spokojní."
Máme informácie, že novým riaditeľom by mal byť Ľuboš Jurík, je to pravda?
„Nie je to pravda."
Dokončíte sťahovanie televízie z Košíc do Bratislavy?
„Na jeseň začne Joj vysielať z Bratislavy. Už sa na to rekonštruuje časť priestorov filmových štúdií Koliba."
Aké sú vaše očakávania od Joj, postavíte sa priamo do konkurencie Markízy?
„Joj má od začiatku zámer plne konkurovať na slovenskom trhu. My tento zámer podporujeme. Podľa analýz, ktoré sú k dispozícii, sa na Slovensku bude ďalej zvyšovať objem prostriedkov vynaložených na reklamu vrátane televíznej. Nie je teda nevyhnutné vidieť v doteraz najúspešnejšej slovenskej súkromnej televízii nášho rivala na život a na smrť. Netajíme sa však ani tým, že sa tak ako každý dobrý podnikateľský subjekt riadime zásadami voľného trhu a džentlmenskej súťaže."
Aké sú aktuálne majetkové podiely v Grafobal Group?
„Majoritným vlastníkom je spoločnosť Slov Coupon, minoritnými akcionármi sú spoločnosti z oblasti polygrafického a tlačiarenského priemyslu."
Máte vo výhľade zväčšenie svojho podielu v Mac TV?
„Nie."
Po vstupe do Mac TV neplánujete majetkový vstup do ďalšieho média?
„Nie. Podľa platnej slovenskej legislatívy jedna právnická osoba nesmie byť majetkovo prepojená s viac ako jedným vysielateľom s licenciou na celoplošné vysielanie televíznej programovej služby."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.