užívateľov, ktoré sú staršie ako 30 dní a nachádzajú sa v priečinku Odoslanej pošty budú bez ďalšieho varovania vymazané. K takémuto ráznemu kroku sa spoločnosť rozhodla pristúpiť potom, čo sa prechod na platený model služby Hotmail príliš neuchytil. Zo 110 miliónov celosvetovo aktívnych užívateľov sa pre prechod k plateným službám rozhodlo len 300 000 užívateľov. S týmito číslami samozrejme Microsoft nemôže byť ani zďaleka spokojný, a preto sa rozhodol ďalej obmedziť služby poskytované v bezplatnom balíku. Aspoň takto je tento krok chápaný vo verejnosti.
Na druhej strane sú to potom vyjadrenia produktovej manažérky Parul Shah, ktorá na otázky užívateľov, ktorí už o dáta prišli a chceli by ich späť, odpovedala, že „návrat už vymazaných údajov je technicky nemožný". Na otázky prečo sa Hotmail rozhodol pristúpiť k takémuto riešeniu, odpovedala, že „cieľom je pomôcť užívateľom naučiť sa manažovať poštu a to sa týka aj pošty, ktorá už bola odoslaná. E-mail, ktorý je starší ako 30 dní, už nie je aktuálny, a preto je možné ho zmazať."Také je vysvetlenie zo strany Hotmailu, užívatelia sa k nemu však stavajú skepticky, rovnako ako k zavedeniu platených služieb a k obmedzeniu portfólia ponúkaných služieb v bezplatnom balíku.
Samozrejme, že prípad Hotmailu nie je ojedinelý, postupné zavádzanie platených balíkov služieb sa dalo očakávať u každej väčšej služby, ktorej náklady nestačí pokrývať stagnujúca internetová reklama. Je však len na správnom rozhodnutí marketingu ako služby obmedziť a práve v prípade Hotmailu nejde o najšťastnejšie riešenie.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.