dostalo niekoľko stoviek rodín do svojich domových schránok od spoločnosti VSE pozdrav vo forme upomienky za nezaplatenú faktúru za odber elektrickej energie. Na tom by určite nebolo nič zlé, keby sa energetici nesekli a namiesto faktúr nerozoslali nič netušiacim ľuďom upomienky. Tie, ako to už býva, boli ladené v tvrdšom zmysle a energetici nezabudli svojim zákazníkom pohroziť odpojením od prívodu elektrického prúdu.
Naštvaní ľudia sa teda začali poberať žiadať vysvetlenie do kancelárie Oblastného obchodného strediska VSE na Hollého ulici. "Nechápem, čo to má znamenať, správajú sa nátlakovo, nech sa radšej pozrú na bordel, aký tam majú. Po doporučenú zásielku som si išiel na poštu a keď som ju otvoril, skoro ma roztrhlo. Chceli ma odpojiť a nemajú na to dôvod. Takto sa seriózna firma nespráva, no žiaľ, monopol na trhu zrejme robí svoje. Kto mi preplatí stratený čas, benzín, či zbytočné nervy. Čo by sa stalo, keby ma odpojili a následne by som sa chcel opäť napojiť, veď to stojí skolo 1 000 korún," rozhorčene nám vysvetľoval svoju bezvýznamnú púť na poštu jeden zo zákazníkov VSE.
Podľa predstaviteľov VSE sa tento problém dostal na svetlo sveta len nedopatrením. "Tento nedostatok vznikol technickou poruchou nášho operačného systému, v ktorom bola splatnosť nastavená do 9.7.2002. Po uplynutí lehoty splatnosti systém automaticky vygeneroval upomienky, ktoré boli zákazníkom doručené. Stalo sa teda, že zákazníci dostali upomienky skôr, ako faktúry, takže ich, samozrejme, nemohli uhradiť. Hneď, ako sme túto technickú poruchu zaznamenali, sme sa všetkým zákazníkom ospravedlnili v liste, ku ktorému sme priložili faktúru. Termín jej splatnosti sme posunuli tak, aby bol pre našich klientov reálne splatný," dozvedeli sme sa od riaditeľa predaja elektriny VSE, a.s., Ing. Arpáda Tótha.
Ako dodal, upomienky dostalo necelých 2 000 odberateľov, a to z jeho pohľadu pri počte zákazníkov VSE predstavuje zanedbateľné percento.
"Medzi maloodberateľmi na území okresov Košice-mesto, Košice-okolie, Prešov, Bardejov, Svidník, Spišská Nová Ves a Gelnica máme okolo 300 000 zákazníkov. To hovorím preto, že len 1 778 z nich, čiže 0,65 % nedostalo pre svoje ďalšie odberné miesta ako sú chaty, garáže či záhrady do konca mesiaca jún 2002 faktúry za spotrebu elektriny. Je nám to však ľúto a pracujeme na technických a organizačných opatreniach pre zamedzenie obdobných prípadov. Všetkým dotknutým odberateľom elektriny sa ospravedlňujeme a chceme ich požiadať, aby upomienku považovali za bezpredmetnú."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.