piatok minulý týždeň upozornili na meškanie miezd. Zastrájali sa, že ak ich nedostanú, nenastúpia do práce.
Posťažovali si, že v podniku sa už vystriedalo zo päť riaditeľov, aby napokon nemali žiadneho. Cítia sa zneistení situáciou vo firme. Nás tento problém zaujal aj z pohľadu dostavby terminálu, zisťovali sme teda, či nemôže mať situácia v BPS za následok pozdržanie dostavby.
V pondelok sme si zašli medzi chlapov na stavbe. Ako sme sa dozvedeli, časť výplat dostali už v piatok, zvyšok by sa mal doplatiť v týchto dňoch.
"Problémy s výplatami máme asi už od mája. Firma sa už dávnejšie rozdelila, akcionári sa na niečom nedohodli. A tak teraz nemáme ani len riaditeľa," krútili hlavou.
Ako sme sa dozvedeli na Slovenskej správe letísk v Bratislave, práce na dostavbe letiskového terminála v Košiciach pokračujú v súlade s harmonogramom.
O stanovisko sme požiadali aj ekonomickú riaditeľku BPS Ing. Evu Orbánovú. "V poslednom čase nedošlo k žiadnym zmenám v akcionárskej štruktúre, pravdou však je, že už dávnejšie jeden z akcionárov firmu opustil a založil si vlastnú. Môžem potvrdiť aj to, že pozícia generálneho riaditeľa je momentálne neobsadená, predstavenstvo sa však rozhodlo, že táto funkcia bude zrušená. Čo sa týka výstavby terminála, práce riadne pokračujú. Slovenská správa letísk ako investor priebežne uhrádza platby, takže v tomto smere žiadny problém nie je. Pod meškanie výplat sa podpísali finančné problémy firmy, ktoré chceme vyriešiť prostredníctvom bankového úveru. Máme už prísľub na jeho poskytnutie."
Bardejovské pozemné stavby realizovali v poslednom období aj také významné stavby ako budova Molexu či Tesca. V súlade s obchodnými zvyklosťami si však investori ponechávajú v držbe väčšinou na dobu 5 rokov desať percent prostriedkov pre prípad zistenia skrytých vád. Tieto peniaze teda predstavujú určitú zábezpeku pre investora, stavebnej firme však prostriedky, ktoré riadne preinvestovala, pochopiteľne chýbajú.
V súvislosti s Molexom vyvstal aj ďalší problém, nad rámec pôvodných zmlúv sa totiž na stavbe preinvestovalo o 17 miliónov korún viac, ktoré BPS aj uhradili svojim subdodávateľom. Keďže však tieto prostriedky neobsahujú podpísané zmluvy, Molex sa vyplateniu týchto peňazí bráni, a tak spor budú musieť vyriešiť až súdy.
Bardejovské pozemné stavby teda uisťujú, že terminál bude hotový tak, ako to predpokladá pôvodný harmonogram prác. Pripomeňme, že by sa mal dostavať na budúci rok a vyžiada si náklady okolo tristo miliónov korún.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.