Bebravou, kde sa konali ďalšie dvojpreteky slovenského šampionátu PAV, navyše sa však zaratúvali aj do poľského šampionátu. Aj to sa podpísalo pod skutočnosť, že na zozname prihlásených bolo 93 pretekárov zo Slovenska, Poľska i Nemecka, avšak v cieli sobotňajších pretekov sa klasifikovalo 87 jazdcov, v nedeľu ich došlo do cieľa 80. Na štartovnej listine sa objavila kompletná slovenská kopciarska špička, v ktorej však tentoraz chýbal zástupca Matador Pneu Sport Teamu Peter Jureňa, ktorý ešte stále nemal k dispozícii všetky komponenty na tohtoročné nové Mitsubishi Lancer Evo 7. Na štarte sa však objavili tradičné mená (i autá), doplnené navyše o poľských aktérov - M. Steca či J. Janiu (obaja Mitsubishi), P. Bednareka (BMW), P. Dudu (Mitsubishi) a ďalších, pričom zaslúženú pozornosť si vyslúžil medzi historikmi Mercedes Benz 190 SL, za volantom ktorého sedel 73-ročný Mníchovčan Gottlieb Schreyer!
Už v prvom sobotňajšom meranom tréningu zaznamenal podľa očakávania najrýchlejší čas Jaroslav Krajčí na monoposte Lola F 3000, ktorý v druhom tréningu ešte "vylepšil" na 1:52,310 a bola to vôbec jeho najlepšia jazda v priebehu oboch dní, i keď na pokorenie traťového rekordu to nestačilo. Medzi plechovými autami ukazoval v prvý deň súperom chrbát úradujúci majster Slovenska v skupine A Stanislav Koiš na Forde, ktorý sa neustále zrýchľoval, i keď v nedeľňajších tréningoch bol zasa rýchlejší Jozef Béreš jr. (Seat Ibiza Kit Car). Mladý Debradčan mal však v druhej súťažnej jazde problémy s motorom, a tak si v nedeľu prvé miesto medzi plecháčmi vyjazdil Viliam Liedl starší na Audi 80. Tritisícsedemsto dlhú trať Jankovho vŕšku s dvadsiatimi siedmimi zákrutami a prevýšením 250 m sa však nepodarilo zvládnuť viacerým pretekárom. Už v sobotňajšej prvej súťažnej jazde neubrzdil v druhej zákrute svoje Mitsubishi Lancer Radovan Rusinko a náraz na obrubník ho vyradil z ďalšieho diania. "Chcel som si techniku poriadne vyskúšať, pretože na nej ešte nemám veľa odjazdené. Žiaľ, bol som prirýchly," krčil plecami R. Rusinko. V tej istej zákrute, avšak o niekoľko metrov vyššie, stihol podobný osud V. Vetešku mladšieho, avšak násdledky na jeho Škode Fabii mu na rozdiel od R. Rusinka nezabránili štartovať v ďalšej jazde. V prvej súťažnej jazde predčasne skončil aj Peugeot Patrika Rácza, v druhej zasa BMW E. Ševčíka. Ako sme už spomínali, najrýchlejší bol v sobotu J. Krajčí pred T. Jungom na Reynarde 913 a V. Friedlom na Dallare, v skupine H sa v rámci Slovenska usadil najvyššie J. Konček (BMW), enká si uzurpoval mladý Martin Koiš (Ford Escort).
Extrémne horúčavy, ktoré po oba dni vládli na Jankovom vŕšku, neodradili početných priaznivcov, ktorí pri Bánovciach vytvorili zaujímavú divácku kulisu, akú by sme radi privítali aj na iných podujatiach. Aj v nedeľňajších pretekoch atakoval nekompromisne prvú priečku J. Krajčí, medzi plechovými vozidlami si v tréningoch počínal výborne J. Béreš jr. pred S. Koišom a J. Končekom, avšak spomínané technické problémy ho odsunuli na 16. miesto absolútne (druhú priečku v sk. A). Z víťazstva medzi plechovými autami sa teda v nedeľňajších pretekoch v rámci Slovenska tešil V. Liedl st. pred S. Koišom a J. Končekom, v absolútnom hodnotení "pllecháčov" bol však najrýchlejší poľský pretekár T. Wywial (Alfa Romeo). Enká opäť patrili Martinovi Koišovi, ktorý už pred posledným podujatím na Ostrej lúke pri Zvolene (14. - 15. septembra) môže oslavovať svoj tohtoročný titul v skupine N. V priebežnom poradí vedie po pretekoch na Jankovom vŕšku skupinu A J. Béreš jr. so 150 bodmi pred S. Koišom (140) a J. Homolom (118), skupine H kraľuje M. Rajnoha (148) pred M. Čiliakom (143) a M. Packom (111), medzi historikmi vedie G. Andrišeková so 142 bodmi.
Výsledky - absolútne poradie - sobota: 1. J. Krajčí (SR/Lola F 3000) 3:46,270, 2. T. Jung (SR/Reynard 913) 3:51,440, 3. V. Friedl (SR/Dallara 393) 3:53,840, 4. P. Ruisl (SR/Lucchini P3-95M) 4:00,980, 5. R. Podolski (PL/Formula Eufra 391) 4:10,620, 6. S. Koiš (SR/Ford Escort) 4:11,400, 7. V. Liedl st. (SK/Audi 80) 4:13,570, 8. T. Wywial (PL/Alfa Romeo) 4:13,850, 9. J. Konček (SR/BMW M3) 4:14,820, 10. J. Kosciusko (PL/Mitsubishi) 4:17,130, 11. J. Béreš Jr. (SK/Seat Ibiza Kit Car) 4:17,810. Nedeľa: 1. J. Krajčí 3:45,060, 2. V. Friedl 3:51,660, 3. P. Ruisl 3:56,460, 4. R. Podolski 4:04,180, 5. T. Wywial 4:10,590, 6. V. Liedl st. 4:11,510, 7. S. Koiš 4:12,060, 8. J. Konček 4:12,480, 9. J. Kosciusko 4:13,890, 10. M. Rajnoha (SK/Ford Escort Cosworth) 4:14,480.
Autor: ena
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.