prihlášky bol 31. júl a ten už uplynul. Štyri ročníky populárnej motoristickej súťaže z konca 90-tych rokov sú už minulosťou. Podobne ako Rallye Gemer v Dobšinej. Okrem finančných problémov sa organizátori vlani stretli i s negatívnym stanoviskom ochrancov prírody.
"Problémy by s ochranármi pretrvávali, nakoniec, Slovenský kras už je národným parkom. Pravdepodobne by sme nemali žiadnu nádej viesť rýchlostné skúšky cez Silicu, po starej ceste na Sorošku alebo popri Hrušovských rybníkoch," skonštatoval riaditeľ Autošportklubu Rožňava Peter Lučko.
Podľa neho by sa však našli iné trate, napríklad v okolí Dobšinej alebo smerom na Spišskú Novú Ves, kde prírodné lokality nie sú chránené najvyšším stupňom ochrany. "Jednoducho, sme z toho kolotoča podujatí vypadli. Uvažujeme o relyšprintoch. Ich organizácia je rovnako náročná, ale trať je kratšia. Kým v rely musí byť viac ako sto kilometrov rýchlostných skúšok, v šprinte stačí iba polovica tejto dĺžky eresiek. A je to iba jednodňové podujatie," vysvetlil P. Lučko.
Pred dvoma rokmi organizátorov relykomisia kritizovala, že rožňavská rely mala iba tri rýchlostné skúšky, ktoré sa jazdili trikrát a na druhý deň opäť trikrát, ale opačným smerom. "Predpisy nám to umožňovali. Malo to aj ekonomické pozadie, keď sme sa museli zmestiť do finančných možností nášho klubu. Teraz na rely v Prešove, ktoré sa jazdilo ako slovenský šampionát, stačili aj dve rýchlostky a otočili sa štyrikrát. Čiže, z tohto pohľadu, je to ešte horšie, ako sme to robili my. Trate však boli pekné," uviedol P. Lučko, ktorý sa prešovského podniku zúčastnil ako jazdec.
Ak Slovenská asociácia motoristického športu (SAMŠ) schváli blížiaci sa termín relyšprintu vo Vranove nad Topľou, na prípravu podobného podujatia majú chuť i Rožňavčania. "Fanúšikovia rely tu sú a ja osobne si prajem, aby sa tento šport do okolia Rožňavy vrátil. Financie sú jedným z najväčších problémov, ale s pomocou fanúšikov a priaznivcov motošportu si myslím, že budeme vedieť dať takéto podujatie v Rožňave opäť dohromady," povedal P. Lučko.
Ako dodal, trať z Krásnohorského Podhradia do Uhornej je jednou z najkrajších rýchlostných skúšok na Slovensku. Záleží aj od ochranárov a úrade životného prostredia, v ktorých lokalitách dovolia pretekárom jazdiť. Atraktívny je aj mestský okruh, ktorý by organizátori kvôli veľkému záujmu ľudí neradi vynechali.
Autor: pk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.