týchto pretekoch si túto príležitosť nechal ujsť. Rozprávku o tom, ako sa v polovici osemdesiatych rokov dostala do kalendára najpopulárnejšej automobilovej disciplíny však už určite poznáte a tak si aspoň stručne zopakujme základné charakteristiky okruhu. Trať meria 3975 metrov a jazdí sa na 77 kôl. Svojou podstatou pripomína monacký okruh, ktorý je tiež krátky, úzky, kľukatý a šmykľavý. Na rozdiel od Monaka, ktoré je akceptované kvôli historickému a spoločenskému významu, sa však Hungaroring stále častejšie stáva terčom otvorenej nespokojnosti a piloti i tímy sa už netaja tým, že by si výlet do Maďarska radšej odpustili. A pretože atraktívnosť trate z bývalého východného bloku sa už vytratila (o slovo sa naviac stále výraznejšie hlásia bohaté ázijské veľmoci), začína sa rozprávať o horúcej kandidatúre Maďarska na vypadnutie z kalendára F1. Vráťme sa však k samotnej trati. Krátke rovinky a vysoký počet zákrut vyžaduje vysoký prítlak, ktorý zasa veľmi nepriaznivo vplýva na životnosť pneumatík. To sa potom podpisuje na stratégii zastávok v boxoch, ktoré sa za normálnych podmienok stávajú najdôležitejším momentom pretekov (na trati niet vhodného miesta na predbiehanie). Zmeniť to môže iba dážď, no ten je žiaľ v týchto pretekoch zriedkavosťou. Ak nezaprší ani tento rok (búrkové kalamity v susedných krajinách dávajú "nádej"), tak sa opäť staneme svedkami nudných pretekov v ktorých budú dominovať najrýchlejšie monoposty kvalifikácie. Pochopiteľne najväčším favoritom je Michael Schumacher, ktorý tu už trikrát zvíťazil a prípadným štvrtým triumfom by na prvý pokus vytvoril nový rekord v počte víťazstiev na jednu sezónu (desať). Vedenie Ferrari sa však nechalo počuť, že sa začína sústreďovať na Barrichella, ktorý by mal tímu doviezť aj titul vicemajstra. Ako to však bude fungovať v praxi (Barrichello tu na ferrari vlani skončil druhý a predvlani štvrtý), to nám ukáže až samotný pretek. Štart je ako zvyčajne o 14.00 SLEČ.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.