divízii D 3 do 1600 cm3, museli zostať v nemom úžase. Obaja najväčší favoriti zo Slovenska - Igor Vlasatý na bugine s novým motorom seat a Miloš Kalinič s motorkovými motormi honda - skončili predčasne vo finále. Do Dömsödu si to namierili viacerí pretekári a v divízii D3, kde východniari mali hneď štyroch zástupcov, prišlo 21 pretekárov, pričom už kvalifikačné jazdy priniesli zaujímavé boje pred A- finále. Účasť v ňom si bez väčších problémov vybojoval Miloš Kalinič, keď dve z troch rozjázd vyhral. Tak dobre sa už nedarilo Košičanovi Igorovi Vlasatému. Tešiť ho mohol len najlepší tréningový čas, v prvej kavlifikačnej rozjazde ostal stáť pre ulomený záves zadného kolesa, v druhej ho traťoví komisári diskvalifikovali.
"Neviem si vysvetliť prečo, lebo nikoho som nepredbehol, napriek tomu, že na trať som sa nevrátil na tom nieste, ktoré som opustil," povedal I. Vlasatý. V tejto sezóne si tento niekoľkonásobný majster Slovenska a zóny musí poriadne odpiť z kalicha horkosti, lebo nová technika ho akosi nechce poslúchať. "Tretiu rundu som zvládol dobre, vyhral som, avšak stačilo to len na B-finále. V ňom som skončil prvý, čo prisúdilo na posledný rad štartového roštu A-finále," prezradil so smútkom v hlase I. Vlasatý. Na dömsödskú trať nemal najlepšie spomienky z predchádzajúcej sezóny, keď vypadol z prvého miesta a smola sa mu prilepila na päty aj teraz. Minuloročné problémy s motorom sa opakovali aj teraz a po troch finálových kolách ostal stáť vedľa trate. "Čo mám v tomu povedať. Naše plány sa rozsypali ako domček z karát. Všetci sme z toho smutní, obetujem tomu veľa času a nakoniec skončíme takto. S novým autom je to ako s malým dieťaťom, keď nevieme čo vám vyvedie. V tejto sezóne jazdím na novom motore a ten má ešte svoje 'muchy'. Napriek tomu, že som do finále nastupoval s posledného radu, avšak po štarte som sa veľmi rýchlo na štvrté miesto. V treťom kole som zostal pre technické problémy s motorom ostal stáť. Kontrolka mazania mi nesvietila, no motor strácal výkon, preto som ostal stáť. Ako sa neskôr ukázalo, problém bol vo výfukovom ventile, ktorý poškodil okrem iného aj hlavu motora.Škoda je teda poriadna, a neviem či dokážeme pripraviť buginu na víkendové podujatie," opísal trampoty I. Vlasatý. Veľmi rád by štartoval na podujatí majstrovstiev Európy v Přerove túto nedeľu, avšak všetko je v rukách mechanikov.
Akumulátor sa stal kameňom úrazu pre Miloša Kaliniča zo Slovenského Nového Mesta. Ako priznal jazdec pred týmto podujatím nainštalovali novú baterku, ktorá však v najnevhodnejšiu chvíľu vypovedala službu a museli odstúpiť z tretej priečky finálovej jazdy. "Tá sa pre nás skončila veľkým sklamaním," prezrádza M. Kalinič. Na druhej strane zanechal v Dömsöde veľmi dobrý dojem, ktorý okorenil aj dvomi víťazstvami v kvalifikačných jazdách. "Vo finále som sa zaradil na tretiu priečku za Abraháma a Nemečka, avšak nebolo mi súdené preteky dokončiť. Trať bola značne rozbitá a vyžadovala si rozvážnu jazdu. Hoci sa organizátori snažili trať pravidelne upravovať, po niekoľkých prejazdoch sa vytvárali koľaje a mantinely, ktoré boli veľkou prekážkou pre techniku, ktorá dostala poriadne zabrať," povedal M. Kalinič. Dodal, že deviate miesto nie je na zahodenie, ale v závere musí o prvú priečku ešte tuho bojovať s konkurenciou. Kvalifikačným sitom neprešli otec a syn Levkušovci, keď starší skončil hneď po rozjazdách a mladší predčasne skončil v B-finále. V áčku patrila deviata priečka Kaliničovi a desiata Vlasatému. Víťazstvo získal na domácej trati Károly Abrahám, pred Pavelom Nemečkom a Andreasom Winningerom.
Už tradične sa na maďarských autokrosových okruhoch presadzuje najmladší slovenský autokrosár Pavol Adam z Michaloviec. Aj v Dömsöde obsadil štvrtú priečku vo svojej juniorskej kategórii.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.