baletu pripravilo na september neformálne ženské hnutie Urobme TO! Podľa informácií, ktoré zazneli na tlačovej konferencii v Bratislave, je ich cieľom osviežiť predvolebnou kampaňou unavených ľudí a upozorniť na hlavné iniciatívy hnutia.
Na Čertovici sa už začali konať aj komunikačné tréningy žien, ktoré sa od konca augusta zúčastnia na diskusných fórach v 22 slovenských mestách. Spolu so štyrmi predstaviteľmi politických strán a profesionálnym moderátorom budú informovať o otázkach týkajúcich sa postavenia žien v spoločnosti. K spolupráci na diskusných fórach sa pridalo 9 z 12 oslovených politických subjektov, ktoré budú môcť prezentovať pripravenosť na riešenie tohto problému prostredníctvom svojich programov.
V súčasnosti sa v médiách objavuje aj spot z dielne agentúry Wiktor/Leo Burnett Advertising, ktorá zabezpečuje celú mediálnu kampaň hnutia. Cieľom spotu je osloviť čo najširšiu skupinu žien a podnietiť "tlak zdola", čo dokumentuje aj posun sloganu kampane od Ženy, hovorme o tom, čo nás trápi! k Ženy, žiadajme to, na čo máme nárok!
Podľa koordinátorky hnutia Ľubomíry Slušnej sú odozvy na aktivity hnutia rôzne - od žiadania informácií až po aktívne zapojenie sa. Ozývajú sa však aj ľudia, ktorí potrebujú a žiadajú pomoc. Neformálne ženské hnutie Urobme TO! vzniklo z iniciatívy Asociácie pre kultúru, vzdelávanie a komunikáciu (ACEC), ktorá spolu s OZ Profesionálne ženy, Asociáciou rómskych žien v SR, Slovenskou akademickou informačnou agentúrou (SAIA), Národným centrom pre rovnoprávnosť žien a mužov a Združením na podporu mladých rodín vytvorila organizačné konzorcium.
Hlavným cieľom hnutia je posilniť postavenie žien, tvoriacich 51 percent populácie Slovenska v ekonomickej a politickej oblasti, ako aj zvýšiť ich záujem o veci verejné a účasť na nich. V súčasnosti s hnutím spolupracuje 66 neziskových organizácií.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.