Na 1. európskom Gelita potravinárskom sympóziu v
Heidelbergu (Nemecko) bol podľa ekonomickej a zdravotnej prospešnosti prezentovaný rebríček najžiadanejších potravinárskych výrobkov asi v takomto poradí.
Najpredávanejšími výrobkami sú probiotické jogurty a nápoje, nasledujú výrobky prospešné srdcu - cereálne raňajky, krekry, výrobky rýchleho občerstvenia, nátierky (bez cholesterolu a s omega-3 nenasýtenými mastnými kyselinami), nápoje, cereálie a sójové produkty. Významne začína narastať aj produkcia výrobkov so zvýšeným obsahom vápnika na zamedzenie rednutia kostí, najmä v mliečnych výrobkoch a nápojoch s vitamínovou fortifikáciou. V cukrovinkách sú trendy zamerané na rozvoj nízkoenergetických výrobkov bez sacharózy, vzrastá objem výroby zelených čajov s citrónovou príchuťou a prebiotickou vlákninou, žuvačiek na posilnenie ústnej hygieny a zvýšeným obsahom vitamínov, čokolády bez cukru, karamelu so zvýšeným obsahom vápnika a podobne.
Podľa prieskumov je zákazník ochotný zaplatiť za potravinársky produkt so zosilneným biologickým účinkom, respektíve za doplnky výživy viac maximálne o 20 až 25 % ceny oproti bežnému výrobku.
Autor: ms
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.