Korzár logo Korzár

Povedie štyridsaťmiliónová cesta z Lieskovian do závodu Embraco?

Lieskovany Takmer štyridsať miliónov korún by stálo vybudovanie prepájacej komunikácie medzi cestou III/5356 z Markušoviec do Spišskej Novej Vsi a

cestou II/536 zo Spišskej Novej Vsi do Košíc, ktorá by sa nachádzala v katastri obcí Odorín a Lieskovany.

Vzhľadom na vysokú nákladnosť celej stavby je realizácia celej myšlienky zatiaľ iba zbožným prianím vedenia obce Lieskovany. Prípadná existencia cesty tretej triedy by spájala Rudňany, Poráč, Markušovce a Lieskovany. Obyvateľom týchto obcí, ktorí sú zamestnaní vo firme Embraco v Spišskej Novej Vsi, by však v prvom rade uľahčila a skrátila cestu do práce. Momentálne hlavný iniciátor tejto myšlienky - Obecný úrad v Lieskovanoch - disponuje odbornou štúdiou týkajúcou sa celej stavby. Zároveň postupne oslovuje zainteresované stany s žiadosťou o finančnú dotáciu. "Z obecného rozpočtu nie sme v žiadnom prípade schopní hradiť spomínané náklady," povedal starosta Michal Ovčiarik.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Cesta, ktorá by sa o dĺžke takmer 1 400 metrov nachádzala v intraviláne Lieskovian a o dĺžke takmer 500 metrov zase v extraviláne by v značnej miere uľahčila obyvateľom obce život. "Jediná autobusová zastávka sa napríklad nachádza pol kilometra nad obcou. V prípade výstavby, cez obec by následne mohla premávať, mestská hromadná doprava z tri kilometre vzdialenej Spišskej Novej Vsi. Podobne by na tom boli aj obyvatelia obce Poráč a Markušovce. Tí by do Embraca a do Košíc nemuseli cestovať cez Spišskú Novú Ves, čím by ušetrili jeden a pol kilometra cesty. Samotní Lieskovianci by mali skrátenú dĺžku cesty do závodu Embraco o štyri kilometre," načrtol výhody plynúce z možnej existencie prepojovacej komunikácie tretej triedy M. Ovčiarik.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa autora odbornej štúdie cesta II/536 by zo Spišskej Novej Vsi do Košíc by bola v prípade výstavby prepojovacej komunikácie do určitej miery odbremenená od intenzívnej dopravy. Taktiež by sa znížilo riziko nehodovosti a zvýšila by sa bezpečnosť zamestnancov Embraca, ktorí sú odkázaní na autobusovú dopravu. Na ceste II/536 musia totiž všetky auta zo závodu do Markušoviec dvakrát odbočovať vľavo. Autobusy odvážajúce zamestnancov z práce a do práce sa zase musia pred samotným závodom otáčať, čo je tiež rizikovým faktorom podieľajúcim sa na dopravných nehodách.

Odborná štúdia v tomto prípade hovorí o troch etapách samotnej výstavby, čo by do značnej miery uľahčilo jej financovanie.

Podľa starostu obce výstavbe cesty je naklonená aj verejná mienka v obci, napriek tomu, že by to znamenalo zvýšenie dopravnej premávky v Lieskovanoch.

SkryťVypnúť reklamu

"So žiadosťou o poskytnutie potrebných financií sme oslovili Krajský úrad v Košiciach a zatiaľ čakáme na odpoveď. Adresátom našej žiadosti je aj Slovenská správa ciest - Úsek dopravného plánovania a technického rozvoja" dodal M. Ovčiarik.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 62 551
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 146
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 712
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 796
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 164
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 982
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 153
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 86 672
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 127
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 502
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 822
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 245
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 878
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 230
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 86 672
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 127
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 502
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 822
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 245
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 878
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 230
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu