cestou II/536 zo Spišskej Novej Vsi do Košíc, ktorá by sa nachádzala v katastri obcí Odorín a Lieskovany.
Vzhľadom na vysokú nákladnosť celej stavby je realizácia celej myšlienky zatiaľ iba zbožným prianím vedenia obce Lieskovany. Prípadná existencia cesty tretej triedy by spájala Rudňany, Poráč, Markušovce a Lieskovany. Obyvateľom týchto obcí, ktorí sú zamestnaní vo firme Embraco v Spišskej Novej Vsi, by však v prvom rade uľahčila a skrátila cestu do práce. Momentálne hlavný iniciátor tejto myšlienky - Obecný úrad v Lieskovanoch - disponuje odbornou štúdiou týkajúcou sa celej stavby. Zároveň postupne oslovuje zainteresované stany s žiadosťou o finančnú dotáciu. "Z obecného rozpočtu nie sme v žiadnom prípade schopní hradiť spomínané náklady," povedal starosta Michal Ovčiarik.
Cesta, ktorá by sa o dĺžke takmer 1 400 metrov nachádzala v intraviláne Lieskovian a o dĺžke takmer 500 metrov zase v extraviláne by v značnej miere uľahčila obyvateľom obce život. "Jediná autobusová zastávka sa napríklad nachádza pol kilometra nad obcou. V prípade výstavby, cez obec by následne mohla premávať, mestská hromadná doprava z tri kilometre vzdialenej Spišskej Novej Vsi. Podobne by na tom boli aj obyvatelia obce Poráč a Markušovce. Tí by do Embraca a do Košíc nemuseli cestovať cez Spišskú Novú Ves, čím by ušetrili jeden a pol kilometra cesty. Samotní Lieskovianci by mali skrátenú dĺžku cesty do závodu Embraco o štyri kilometre," načrtol výhody plynúce z možnej existencie prepojovacej komunikácie tretej triedy M. Ovčiarik.
Podľa autora odbornej štúdie cesta II/536 by zo Spišskej Novej Vsi do Košíc by bola v prípade výstavby prepojovacej komunikácie do určitej miery odbremenená od intenzívnej dopravy. Taktiež by sa znížilo riziko nehodovosti a zvýšila by sa bezpečnosť zamestnancov Embraca, ktorí sú odkázaní na autobusovú dopravu. Na ceste II/536 musia totiž všetky auta zo závodu do Markušoviec dvakrát odbočovať vľavo. Autobusy odvážajúce zamestnancov z práce a do práce sa zase musia pred samotným závodom otáčať, čo je tiež rizikovým faktorom podieľajúcim sa na dopravných nehodách.
Odborná štúdia v tomto prípade hovorí o troch etapách samotnej výstavby, čo by do značnej miery uľahčilo jej financovanie.
Podľa starostu obce výstavbe cesty je naklonená aj verejná mienka v obci, napriek tomu, že by to znamenalo zvýšenie dopravnej premávky v Lieskovanoch.
"So žiadosťou o poskytnutie potrebných financií sme oslovili Krajský úrad v Košiciach a zatiaľ čakáme na odpoveď. Adresátom našej žiadosti je aj Slovenská správa ciest - Úsek dopravného plánovania a technického rozvoja" dodal M. Ovčiarik.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.