generáciu svojho úspešného radu nákladných vozidiel Actros. Prvá generácia tohto radu prišla na trh v roku 1996 a odvtedy sa vyrobilo vyše 23 000 týchto vozidiel, ktoré jazdia v 98 krajinách. V západnej Európe má rad Actros podiel približne 20 % v svojom segmente trhu.
Pri vývoji nového Actrosu sa dôraz kládol najmä na ďalšie zlepšenie pracovných podmienok vodiča. Interiér kabíny vznikal aj na základe pripomienok vodičov, ktorí s týmito vozidlami nie len jazdia, ale v nich niekoľko dní či až týždňov aj doslova žijú. Modulárna koncepcia umožňuje prispôsobiť vybavenie kabíny konkrétnym podmienkam používania vozidla. Vodič má k dispozícii nový informačný a ovládací systém. Nové sú aj postele v zadnej časti kabíny - dolu štandardná posteľ s pružinovým matracom, hore komfortná posteľ s penovým matracom s rozmermi 800 mm x 2 020 mm. Vozidlo môže byť vystrojené rôznymi systémami vykurovania a vetrania i klimatizačnou sústavou. Odkladacie priestory v kabíne majú dvojnásobný objem ako u doterajšieho Actrosu. Ťahače návesov so vzduchovým pružením majú účelnejšie usporiadané pomocné agregáty v zadnej časti, pričom uvoľnený priestor možno využiť napríklad na uloženie väčšej palivovej nádrže (objemu až 1 400 litrov). Na želanie môže byť hnaná náprava vystrojená jednoduchým obutím, čím sa v porovnaní s dvojenou montážou pneumatík znížila hmotnosť a valivé odpory. Nová generácia radu Actros zahrnuje ťahače, valníky a sklápače s 12 rôznymi rázvormi a šiestimi typmi kabíny. Ak k tomu prirátame ďalšie možné modifikácie podľa želania zákazníka, môže byť Actros dodaný v 530 variantoch. Na pohon druhej generácie radu Actros slúžia moderné a hospodárne vidlicové šesťvalce s rozsahom výkonu 235 kW až 335 kW a vidlicové osemvalce výkonu 370 kW až 425 kW. Na trh budú jednotlivé verzie radu Actros uvádzané postupne od začiatku budúceho roka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.