vyrovnal rekord McLarenu z rokov 1988-91. Poslednou métou pred záverom sezóny tak zostáva už iba titul vicemajstra.
O priebehu práve skončených pretekov sa však rozhodovalo oveľa skôr. Po sladkom úspechu na domácej grand prix v Hockenheime sa totiž Schumacher vybral do Maranella, aby osobne poďakoval všetkým členom tímu za ich podiel na titule a potom sa spolu s rodinami Montezemola, Todta, Brawna, Byrna i manželkou Corinnou zišli na slávnostnej večeri v dome prezidenta Luca Montezemola. No a ako to už na takýchto privátnych party býva, i tu sa "upieklo" minimálne jedno veľmi dôležité rozhodnutie, ktoré sa verejnosť dozvedela krátko na to z oficiálneho vyhlásenia tímu Ferrari. To oznamovalo, že pre zvyšok sezóny sa tímovou jednotkou stáva Brazílčan Barrichello a Maestro Schumacher mu bude kryť chrbát! Prečo? Italský tím v posledných rokoch získal vždy obidva tituly, no pocta vicemajstra, ktorá by tento úspech dokonale vyšperkovala, mu unikala. A pretože tentoraz sa o tituloch rozhodlo výrazne skôr ako zvyčajne, otvorila sa tým možnosť sústrediť sa práve na tento posledný úspech. Mimochodom, v doterajšej histórii F1 sa to podarilo iba šiestim tímom a samotné Ferrari sa z kompletného triumfu radovalo iba dvakrát (1961, 1979), pričom od toho posledného ubehlo fúzatých dvadsaťtri rokov! A to je veľa aj na Ferrari!
Pochopiteľne, že každé dôležité rozhodnutie vyvoláva polemiky. Tentoraz sa najčastejšie diskutovalo o tom, či Barík zvládne záťaž jednotky a či sa Schumák zmieri s pozíciou dvojky. Vďaka týmto, podľa mňa zbytočným (vyjadrenie Ferrari bolo jasné), špekuláciám zneisteli dokonca i kurzy stávkových kancelárií. Najlepšou odpoveďou v danej chvíli boli teda výsledky pretekov. Tie potvrdili, že Ferrari rozhodne chce vyhrať aj súboj o druhé miesto v šampionáte jednotlivcov a je preto ochotný investovať všetky prostriedky. Michael Schumacher naviac dokonale predviedol ako má vyzerať jazda poslušnej tímovej dvojky (tým sa postaral o raritu najlepšie platenej dvojky v doterajšej a určite aj budúcej histórii automobilového športu) absolútne rešpektujúcej stratégiu tímu a "neviniatku" z Brazílie predviedol ako to robia skutoční profesionáli, ktorí nepoškodzujú meno firmy (Rakúsko). Na demonštráciu sily italského tímu sa tentoraz svojrázny Hungaroring bravúrne hodil a po úspechov v ostatných rokoch tu "červení" znovu dominovali. Zatiaľ však, čo v kvalifikácii mal viac šťastia Brazílčan (o 0,059 sek.), v pretekoch zasa Nemec evidentne brzdil svoju dravosť, aby nechal vyniknúť Rubensovo víťazstvo. Pikantná situácia ale nastala asi desať kôl pred koncom, keď sa náhle rozdiel medzi oboma ferrari zväčšil na niekoľko sekúnd a prekvapený Barrichello nevedel, čo sa deje. Stalo sa niečo Schumacherovi? Päť kôl sa však Nemec nečakane znovu objavil v jeho spätných zrkadlách a Brazílčan znovu nechápal. "Len pokojne. Michael sa iba hrá," ukľudňoval ho z boxov Ross Brawn. "Len som sa chcel pobaviť" vysvetľoval neskôr na tlačovke aj Schumacher. "Bolo to len jedno rýchle kolo. Potreboval som nejaký budíček. Vlastne som to Rubensovi vrátil za Silverstone. On tam tiež pred koncom spomalil a ukradol mi najrýchlejšie kolo. Aby som však najrýchlejšie kolo zajazdil, musel som si nechať priestor." Preteky na Hungaroringu boli podľa očakávania ozaj nudné (v tejto sezóne určite najnudnejšie) a tak sa každý zabával ako vedel. V Schumiho prípade táto zábava vyniesla najrýchlejšie kolo, ktorým bol o pol sekundy prekonaný vlaňajší rekord Häkkinena.
Výsledkom tohtoročnej triumfálnej hegemónie tímu Ferrari je pomalá rezignácia konkurencie na vývoj súčasných monopostov a presun pozornosti na stavbu budúcoročných áut. Od Budapešti sa očakávalo, že odpovie na to, čí má ešte význam sústreďovať sa na tohtoročný "materiál", alebo jednoducho sezónu vypustiť. Napokon Williams, Mclaren, či Renault už tvrdo pracujú na nových podvozkoch a posledný z menovaných vyrazí na testy s novou technikov vraj už v novembri! Nakoľko to však pomôže eliminovať náskok "červených", to nám ukáže až budúca sezóna.
Pre úplnosť ešte dodajme, že preteky na Hungaroringu sa stali korisťou Ferrari, ktoré získalo obe prvé miesta na štarte aj v cieli a s výnimkou jediného kola, keď sa na prvú PIT zastavil Barrichello, odjazdilo na čele aj celé preteky. Jediný, kto ako tak stačil ferrari bol Ralf Schumacher. McLareny opäť prepadli v kvalifikácii (musel by som dlho listovať, aby som našiel horší Q výsledok), no v pretekoch ťažili z nižšej spotreby a nakoniec sa radovali z bodov. Svoje pretekárske kvality na náročnom okruhu dokázal aj Fisichella a veľmi dobre si počínal nováčik Massa, ktorý musí zbierať dobré výsledky, aby udržal pri živote nádej na štart v nasledujúcej sezóne. Preteky nedokončili iba štyri monoposty (Villeneuve prevodovka, Irvine - motor, Button - šmyk, a debutant Davidson, ktorý v tíme Minardi nahradil Yoonga - šmyk) a do závodu nenastúpil tím Arrows, ktorý v súčasnosti rieši existenčné problémy a zmenu vlastníckych práv.
Ľuboš Kašický
Výsledky 17. GP Maďarska: 1. Barrichello (ferrari) 1:41:49,001 h (180,364 km/h), 2. M. Schumacher (ferrari) + 0,434, 3. R. Schumacher (williams) + 13,355, 4. Räikkonen (mclaren) + 29,479, 5. Coulthard (mclaren) + 37,800, 6. Fisichella (jordan) + 1:08,804, 7. Massa (sauber) + 1:13,612, 8. Trulli (renault), 9. Heidfeld (sauber), 10. Sato (jordan), 11. Montoya (williams), 12. Panis (bar), všetci 1 kolo, 13. Salo (toyota), 14. Rosa (jaguar), 15. McNish (toyota), 16. Webber (minardi), všetci 2 kolá. (PP: Barrichello 1:13,333 (nový rekord), NK: M. Schumacher 1:16,207 v 72. kole (nový rekord), Viedli: 1. -32. kolo Barrichello, 33. k R. Schumacher, 34. -77. k Barrichello). V pretekochneštartoval tím Arrows.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.