šampionátu. Jeho najväčším rivalom, Francúzovi Bourdaisovi a Talianovi Pantanimu, sa naopak kvalifikácia nevydarila a v sterilných pretekoch nestačili na viac ako tretie a štvrté miesto.
Na úzkych a kľukatých tratiach, kde chýba miesto na predbiehanie je výsledok z kvalifikácie mimoriadne dôležitý. Naviac pri vyrovnanosti šampionátu F3000 je zlepšenie pozície možné jedine pri štarte alebo po chybe súpera. Enge po niekoľkoročnom pôsobení na tejto scéne veľmi dobre pozná význam dobrej kvalifikácie a už v piatok nás všetkých prekvapil najrýchlejším časom. "Auto dnes bolo perfektné a až na samotný úvod kvalifikácie som stále držal prvé miesto," tešil sa aj samotný Tomáš Enge. "Na začiatku som ani nestihol odjazdiť jedno letmé kolo, lebo kvalifikácia bola prerušená (pozn.: havária Kolbyho a neskôr aj Mauricia). Po reštarte som zajazdil niekoľko rýchlych kôl a dostal som sa do čela. Vedel som, že druhá kvalifikácia bude rýchlejšia a hneď v jej úvode som vyrazil na nových pneumatikách. Svoj čas som potom ešte dokázal zlepšiť a poistiť si pole position. V závere už bola trať pomalšia. Štartovať tu z prvého miesta je veľkou výhodou. Trať je veľmi klzká a mimo pogumovanú stopu sa tu vlastne nedá jazdiť. To sa prejaví i na štarte a preto si myslím, že mojím najväčším súperom nebude Toccacelo (pozn.: druhý v kvalifikácii) ale Pantano (pozn.: tretí v Q), ktorý tak ako ja stojí na čistejšej strane. Pokúsim sa dobre odštartovať a neurobiť chybu, pretože predbiehanie tu je veľmi zložité. Preteky budú veľmi ťažké, čaká nás 38 kôl a oveľa väčšia horúčava ako dnes. Samozrejme, že urobím všetko preto, aby som vyhral a pokiaľ to bude možné, prevzal vedenie v šampionáte." Takto opisoval piatkovú kvalifikáciu a šance do pretekov hrdina víkendu tejto série, Tomáš Enge.
Čechovi sa štart naozaj vydaril a hneď od začiatku si začal budovať bezpečný náskok. Za ním sa usadila dvojica Toccacelo Pantano a na štvrté miesto sa vďaka menšej 'strkanici' o pozície dostal Bourdais. Piate miesto spadlo Wirdheimovi a na šieste sa prepracoval Haberfeld. Potom nasledovala nekonečne dlhá fáza pretekov keď sa na trati nič nedialo a jediným zaujímavým súbojom bola konfrontácia Freisachera a Monteira na deviatom a desiatom mieste. V 24. kole sa však skončil aj tento zaujímavý duel potom, čo Monteiro neudržal svoju agresivita, neubrzdil a kolíziou s Freisacherom sa pripravil o predný spoiler. Na ďalšie dlhé kolá sa tak na trati znovu nič nedialo a iba vozidlá na bodovaných miestach zväčšovali vzájomné časové rozdiely. Nekonečnú divácku nudu prerušila až štyri kolá pred koncom dramatická kolízia Haberfelda a Pizzoniu, po ktorej Haberfeld vytočil vo vzduchu štyri saltá a tvrdo dopadol do bezpečnostnej zóny. Zatiaľ, čo Pizzonia bežal k vraku Haberfeldovho vozidla, aby sa presvedčil, že jeho krajan je v poriadku, vrazil do Pizzoniovho auta (zostalo stáť uprostred trate) Derek Hill a do hodín sa dostal aj Rodrigo Sperafico. Nikomu z pretekárov sa našťastie nič nestalo a odniesla si to iba technika. Na trať však muselo bezpečnostné vozidlo a preteky sa potom reštartovali až do posledného kola. Poradie to však už nezmenilo a Enge sa po veľmi dobrom výkone zaslúžene prepracoval na prvé miesto priebežného poradia. Do záveru šampionátu zostávajú už iba preteky v Spa a Monze.
Výsledky F 3000 Hungaroring (38 kôl): 1. Enge (Arden) 59:24,642 min. (152,542 km/h), 2. Toccatelo (Coloni) + 1,187, 3. Pantano (Coloni) + 2,709, 4. Bourdais (SuperNova) + 3,105, 5. Wirdheim (Arden) + 5,208, 6. Ri. Sperafico (Petrobras) + 5,799. (PP: Enge (Arden) 1:28,120, NK: Ri. Sperafico (Petrobras) 1:29,846 v 8. kole, Viedli: 1. - 38. kolo Enge).
Priebežné poradie po desiatom podujatí: 1. Enge 51 bodov, 2. Bourdais 49, 3. Pantano 38, 4. Ro. Sperafico 20, 5. Wirdheim, Pizzonia a Haberfeld po 18, 8. Ri. Sperafico 14, 9. Freisacher 13, 10. Toccacelo 10, 11. Mauricio 7, 12. Ngyuen a Monteiro 2. Tímy: 1. Arden International 69, 2. SuperNova Racing 51, 3. Coloni 48, 4. Petrobras Junior Team 32, 5. Durango Formula 20, 6. Red Bull Junior Team 20, 7. Astromega 20.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.