Na III. Rally Hurbanovo víťazil Pech, horúčava a komáre
Piesok a prach, enormne horúce počasie, rýchle autá a krvilačné roje komárov - to bol obrázok uplynulej soboty v Hurbanove, ktoré sa už po tretí raz
Alena Dudeková
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
stalo dejiskom automobilovej súťaže v rallye. III. ročník Rallye Hurbanovo Šped Trans bol štvrtým tohtoročným podujatím majstrovstiev Slovenska a Slovenského pohára a tešil sa, rovnako ako na začiatku svojej mladej histórie, slušnému záujmu posádok i priaznivcov tohto športu.
Zoznam prihlásených posádok sľuboval interesantné zápolenia a tri vozidlá kategórie WRC dávali tušiť, že aj pri všeobecne známej slovenskej biede sa bude na čo pozerať. Sitom administratívneho a technického preberania prešlo v piatok 45 posádok - po sedem ich bolo v A8 a N1, v triede N4 ich bolo 6, v A5, N3 a HR2 päť, a po dvoch štartovali v triedach A7, A6, v N2, H a v HR1. Rovných 32 posádok malo slovenskú licenciu, s českou ich štartovalo 11, jedna posádka mala taliansku a jedna maďarskú licenciu. Ešte v piatok gro posádok využilo možnosť posledného testovania - shakedownu - v Bohatej, veď hurbanovské piesočnaté trate sa síce tešia medzi jazdcami veľkej popularite, zároveň si však každoročne vyberú nemalú daň v množstve odstúpených posádok. Tak tomu napokon bolo aj tentoraz a ak nerátame českú dvojicu Radim Špurek - Tomáš Válek (Subaru Impreza), ktorí ráno pred "rozstrelom" údajne nevedeli nájsť kľúče od súťažného auta a "zaspali" štart, alebo slovenskú posádku "nambr van" Tibor Cserhalmi - Karol Bodnár (Škoda Octavia WRC Evo II), ktorí po náraze do stromu v deviatej RS poškodili chladič a hoci cieľom eresky prešli, ďalej už nepokračovali, na problémy s technikou doplatilo ďalších osemnásť aktérov. Vrátane maďarského jazdca Lászlóa Jedlóczkeho, ktorému sa za jazdy otvorila na Forde predná kapota a - našťastie bez vážnejších zranení - narazil do stromu. Cieľovou rampou tak napokon prešlo 25 súťažných áut vrátane historikov a "hobbyrallystov". Poďme však po poriadku...
Tri automobily kategórie WRC v štartovnom poli dávali tušiť, kde pôjde súboj na ostrie noža. Okrem víťaza všetkých doterajších slovenských podujatí Václava Pecha (Ford Focus WRC) a Tibora Cserhalmiho (Škoda Octavia WRC Evo 2) uzatvárala najsilnejší trojlístok ďalšia posádka AMK Mikona Slovnaft RT, Taliani Felice Re - Pierluigi Adamoli na Toyote Corolla WRC. Najostrejší štart mal Pech (vyhral osem rýchlostných skúšok z dvanástich), na druhej pozícii jazdil Cserhalmi (9x druhý) a tretí bol, napriek ubezpečovaniu, že šotolinu miluje, Re (blysol sa ale na posledných štyroch RS, keď síce Pech laboroval s prasknutou poloosou, avšak Re vtedy zajazdil lepšie časy, ako jeho tímový kolega ešte v úvode súťaže a bez technických problémov. Asi na tej jeho láske k šotoline predsa len niečo bude...). Slovenský tandem Cserhalmi - Bodnár nebol v sobotu v Hurbanove očividne vo svojej koži. Počas deviatich eresiek sa síce držal neustále na druhej pozícii, avšak jeho výkonu akoby chýbala iskra, na akú sme u posádky Mimexu zvyknutí. V jednej z posledných rýchlostných skúšok (celkovo vtedy strácal na Pecha 1:07,7 min.) zrejme v snahe zatiahnuť, T. Cserhalmi havaroval, poškodil chladič a preteky nedokončil. "V pravej šesť nás v koľaji nakoplo, vyleteli sme a ´chytili´sme strom," popisoval jazdec kritické momenty, ktoré ho opätovne pripravili o ďalšiu slovenskú cieľovú rampu. Z prvenstva sa teda (napriek technickým problémom v závere súťaže) opäť tešil V. Pech: "V poslednom kole sme už mali technické problémy a pochopiteľne aj obavy, ako to celé dopadne. Napokon sme to nejako dotiahli až do cieľa. Súťaž bola naozaj veľmi pekne pripravená, počasie vyšlo, rýchlostné skúšky jedna báseň. Škoda len, že sa konala v termíne, keď napríklad u nás doma štartoval rallyšprint vo Vyškove, mohlo tu byť ešte viac posádok," konštatoval viac ako nádejný víťaz tohtoročného slovenského šamionátu. (Len tak na okraj - víťazom vyškovského rallyešprintu i celkovým víťazom celého seriálu majstrovstiev ČR sa stal práve Stanislav Chovanec, ktorý bol okrem iného aj prvým víťazom hurbanovskej rallye v roku 2000).
Za silnou trojkou sa potom ťahali za prsty Horákovci na Mitsubishi, Jozef Béreš na Mazde a Ludvík Otto na Toyote, ktorý nebol so svojimi výsledkami v prvých RS príliš nadšený. Po prvej runde mal z nich najlepší čas trojnásobný majster SR J. Bereš pred R. Horákom a L. Ottom. Český jazdec v druhom prejazde zrýchlil (po RS 7 strácal na neho J. Béreš 10 s), no neskôr ho zradila technika a bolo po Kačinej svadbe. Subaru Hendrichovcov jazdilo približne dvanáste časy a tesne pred koncom súťaže rovnako odpískalo koniec. Tretie miesto absolútne patrilo potom J. Berešovi, o 17,5 s za ním zaostalo Mitsubishi skvelých prešovských súrodencov Róberta a Eriky Horákovcov. "Ešte prvý prejazd bol v poriadku, ale neskôr sa nám prehrieval motor a strácali sme výkon. V prvom rade sme sa snažili udržať pri živote auto i seba. Ešte nikdy som neštartoval na safari, ale teraz si už viem predstaviť, ako to tam asi vyzerá," komentoval svoje 4. miesto absolútne v Hurbanove R. Horák, ktorý zvíťazil v skupine N pred českým duom M. a J.Sitníkovcami. Tretí v tejto triede (a 6. absolútne) skončil domáci matador A. Pintér s rovnako skúseným navigátorom V. Bánocim, ktorí si však v prvom prejazde odskúšali problémy s technikou i tie, ktoré išli na margo zohrávania novozloženej posádky. Za spomínané vozidlá triedy N4 sa so známym jazdeckým majstrovstvom a povestným šarmom "natlačil" maďarský pretekár so slovenskou licenciou István Radó na Honde (N2), za ním došli do cieľa (na 8. a 9. priečke absolútneho poradia) na istotu idúci I. Mutňanský (diferenciál) a R. Rusinko. V triede A7 si vyjazdil víťazstvo český tandem Petr Pospíšil - Karel Vajík na Honde Integra, avšak pravdou zostáva, že počas prvých šiestich rýchlostných skúšok mu s prehľadom nadeľovala Škoda Fabia (A5) prešovskej dvojice P. Haluška - V. Marinica, ktorá v konečnom účtovaní skončila na 11. mieste (hoci v druhej polovici súťaže mali problémy s technikou a nevyhli sa ani defektu). V rovnakej triede sa napriek zrýchľujúcim časom nedočkal cieľa J. Hudák, P. Okrajek, R. Řehák...
Medzi päticou vozidiel triedy N3 mal najrýchlejší štart na Forde J. Tomaštík, avšak už v tretej rýchlostke vyletel mimo trať a preteky odmával. V hre tak ostal Ján Marcinko na Peugeote, rovnako s Peugeotom Ján Miloň a trio dopĺňal Renault Clio Miroslava Rotha i Nissan R. Čikora (odstúpil v piatej RS(. V siedmej RS vypovedala poslušnosť technika aj J. Miloňovi a Roth pokračoval ďalej po salte v tretej rýchlostke, podľa svojho vyjadrenia, s nie celkom stopercentnou technikou. A tak si prvenstvo v triede (12. absolútne) zapísal J. Marcinko, triede N1 kraľoval M. Šišovský (v rovnakej triede z celkových siedmich štartujúcich došiel do cieľa na 17. priečke už len G. Molnár a devätnásty bol I. Kapušanský), tesne za ním skončia Honda M. Martona (N2). Medzi dvoma historikmi bol rýchlejší M. Pavlík, v Hobby rallye si pripísal prvenstvo po nešťastnom vypadnutí Petra Lučka (nedokončil ani Pabiš, Hudy a Janoška) domáci jazdec "Lacika" Bálint.
Na celý mesiac si teraz na rozdiel od českej rallye (13. - 15. 9. sa ide totiž Barum rally) na Slovensku od automobilových súťaží chtiac -nechtiac budeme musieť oddýchnuť, ak nerátame takpovediac historický rallyešprint, ktorý sa 28. septembra uskutoční vo Vranove. Ďalším klasickým podujatím bude potom až v októbri Mikona rally (5. - 6. 10.) a záverečnou bodkou za tohtoročnou sezónou Rallye Košice (18. - 20. 10).
Výsledky III. Rally Hurbanovo: 1. V. Pech - P. Uhel (Ford Focus WRC) 1:16:33,8, 2. Felice Re - P. Adamoli (Toyota Corolla WRC) +0:56,2, 3. J. Bereš - P. Trešo (Mazda 323 4WD) +7:10,8, 4. R. Horák - E. Horáková (Mitsubishi Lancer EVO III) +7:28,3, 5. M. Sitník - J. Sitník (Mitsubishi Lancer EVO VI) + 7:48,9, 6. A. Pintér - V. Bánoci (Mitsubishi Lancer EVO VI) + 9:26,3, 7. I. Radó - T. Horváth (Honda Civic) +10:48,8, 8. I. Mutňanský - V. Kováč (Ford Escort Cosworth) +11:16,4, 9. R. Rusinko - M. Krajňák (Mitsubishi Lancer EVO VI) +11:27,6, 10. P. Pospíšil - K. Vajík (Honda Integra R) +14:03,5, 11. P. Haluška - V. Marinica (Škoda Fabia) +17:09,1, 12. J. Marcinko - J. Harmanovský (Peugeot 306 S16) +17:20,4, 13. M. Határ - M. Podobník (Škoda Felicia) +18:06,1, 14. M. Šišovský - V. Bačinský (Škoda Felicia) +18:21,9, 15. M. Marton - P. Cerva (Honda Civic VTEC) +18:45,2, 16. M. Roth - T. Kocúr (Renault Clio Wiliams 16) +19:17,4, 17. G. Molnár - Š. Hubay (Škoda Felicia) +20:01,9, 18. D. Šerý - P. Mihálik (Škoda Felicia) +26:38,4, 19. I. Kapušanský - Kapušanská (Škoda Favorit 136L) +28:28,6, 20. J. Theimer - R. Opletal (Peugeot 306 S16) +58:10,1.
Historické autá: 1. M. Pavlík - P. Kušnier (Škoda 110 L) 1:55:47,4, 2. R. Ivanko - G. Szenderáková (Škoda 1000 MB) +0:27,9.
Hobby Rally: 1. L. Bálint - M. Czente (Škoda 130 LR) 1:42:31,4, 2. M. Tverďák - M. Terezčák (VAZ 2105) +2:25,0, 3. T. Nagy - R. Nagy (Volkswagen Golf) +17:21,7.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.