double! Michael Schumacher zároveň posunul rekord v počte víťazstiev za jednu sezónu na okrúhlu desiatku a na spadnutie sú už nové rekordy v počte získaných bodov za sezónu tak v jednotlivcoch, ako aj v Pohári konštruktérov.
Na verejnosti nemecký superšampión zvykne tvrdiť, že ho rekordy príliš nezaujímajú a rád si ich vraj preštuduje až po skončení kariéry niekde v hojdacom kresle pri hrejúcom kozube. Jeho odhodlanie zvíťaziť v Belgicku však vo mne vieru v jeho tvrdenia opäť raz naštrbilo. Po famóznom triumfe v šampionáte už po jedenástych pretekoch sezóny a ukojení túžby z víťazstva pred vlastným publikom na Hockenheime prikývol Schumacher "zmene" tímovej jednotky a Barrichello mal vyhrávať dovtedy, kým neohrozene nezíska titul vicemajstra sveta. Podľa tohoto scenára sa režírovali preteky na Hungaroringu a vo všeobecnosti sa rovnaký scenár očakával aj v belgickom Spa (v mekke Ferrari, na Monze, by mal predsa len zvíťaziť Maestro). Lenže skutočnosť bola iná. Nemec po každej stránke brazílskeho kolegu v Belgicku prevýšil a jednoznačne dával najavo, že tento víkend chce víťaziť on (bez ohľadu na tímovú réžiu). Prečo? Áno, Spa-Francorchamps je Michaelovou srdcovou záležitosťou. Tu v F1 debutoval, práve tu o rok neskôr prvýkrát zvíťazil a doteraz si na tejto trati zapísal aj najviac svojich víťazstiev (hoci mu jedno po diskvalifikácii vzali). Tohtoročný triumf na tejto trati je tak pre Schumachera už (siedmy) šiesty oficiálny, čím vyrovnal ďalší fúzatý rekord (šesťkrát na jednej trati vyhrali iba Prost (v Brazílii a Francúzsku), Senna (v Monaku) a Schumacher (vo Francúzsku)). Prípadné siedme víťazstvo v nasledujúcej sezóne by tak znamenalo opäť nový historický rekord a zabetónovanie pozície najlepšieho pilota všetkých čias. Skutočne teda Schumacher na rekordy nemyslí?
Priznajme si, že pred pretekmi v Spa iba málokto pochyboval o víťazstve "červených". Prečo aj? Taliansky tím je práve na vrchole sínusoidy a jeho prevahu môžeme porovnávať azda iba s hegemóniou McLarenu v roku 1988. Za britský tím však v tej dobe jazdili dve superhviezdy (Senna a Prost), čo bolo milosrdné k historickým rekordom v kategórii jednotlivcov. Dnes však Schumacher v Barrichellovi seberovného partnera nemá a logicky tento moment využíva vo svoj prospech. Napriek tomu sa ale v Spa očakávalo, že o slovo sa znovu prihlási konkurencia a spestrí nudný priebeh šampionátu. Nádeje sa však rýchlo rozplynuli, pretože chladnejšie počasie pneumatikám Michelin evidentne nesvedčalo a prevahe Ferrari nahrávali ešte aj tie. Z tohoto pohľadu je preto najväčším prekvapením druhé miesto na rošte pre Kimiho Räikkonena (jeho doteraz najlepšie postavenie na štarte), ktorý sa dokázal vkliniť medzi obe ferrari. Žiaľ v pretekoch nádejného Fína sklamal motor a v 36. kole musel odstúpiť. Česť "strieborným" tak zachraňoval skúsený Coulthard, no hoci sa mclareny v posledných pretekoch výrazne zlepšili, na dravého Montoyu s williamsom to nestačilo. "Škoda, že sme nedosiahli ešte lepší výsledok," ťažkal si "DC". "Na dlhej rovinke Les Combes som predbehol Ralfa Schumachera, no v strednom úseku trate moje auto nebolo tak dobré (pozn.: ten bol pomalší a technickejší) a nedokázal som predbehnúť aj Montoyu. Po druhej zastávke sa zlepšila aj priľnavosť a dokázal som jazdiť veľmi rýchle kolá. Rýchla druhá PIT STOP mi pomohla priblížiť sa k Montoyovi, no nakoniec ani to nestačilo." Zdá sa, že mclarenom lepšie svedčia rýchlejšie okruhy a David potvrdil zlepšujúcu sa formu "strieborných" pred záverom sezóny (Monza i Suzuka sú pre nich ako ušité). "Modrobiely" Kolumbijčan Montoya si však do Belgicka zabalil najlepšiu formu a hoci tentoraz williamsy za nedávnou formou trochu "pokryvkávali", dokázal zvíťaziť nad zbytkom sveta a odraziť skutočne tvrdý záverečný atak Coultharda (napokon to bol asi jediný dramatický súboj o miesta na stupni víťazov). Zlepšujúcu sa formu v Belgicku predviedli aj v tíme Renault, kde Trulli stál na štarte hneď za trojicou najlepších tímov a v pretekoch sa spolu s Buttonom postupne tlačili na bodované miesta. Žiaľ, znovu im nevydržal motor a vidina bodov sa rozplynula. Malým prekvapením víkendu bolo ôsme miesto na štarte a šieste miesto v cieli pre jaguar Eddieho Irvina. "Zelená šelma" si tak po dvanástich pretekoch konečne doviezla bod a treba povedať, že tentoraz aj zaslúžený. "Výkon modifikovanej R3-ky a dobré gumy nás ozaj povzbudili," tešil sa Niki Lauda. "Celý komplet sa choval tak, že si bod určite zaslúžil a ak zvážime potenciál najlepších tímov, tak tento výsledok je pre nás nielen povzbudením ale aj odmenou za tvrdú prácu." Slušný výsledok z Belgicka si však odváža aj Toyota, ktorá doviezla obidva monoposty v prvej desiatke. "Už dávno sme neboli tak blízko bodom. Piloti odviedli vynikajúcu prácu," usmieval sa Ove Andersson a možno, že aj trochu ľutoval, že McNisha a Sala v nasledujúcej sezóne pustil k vode. Naopak ústup z pozícií predviedli tímy Jordan a Sauber. Fisichellovi (jordan) sa nevydarila kvalifikácia a ako jediný sa preto rozhodol jazdiť iba na jednu zastávku v boxoch. Po prvej sérii PIT sa tak ocitol na bodovanom mieste a ak by mu bol vydržal motor, mohol tento výsledok aj udržať. Podobne ako Panisovi (bar) však ani jeho motor Honda vysokú záťaž nevydržal a japonský výrobca bude musieť na svojich produktoch asi viac popracovať. Druhý jordan (Sata) stačil iba na jedenáste miesto a "žltí" dôvod oslavovať určite nemali. Sauber zasa aj napriek kvalitným motorom ferrari sa tento rok trápi so slabším podvozkom a vidieť to aj na výsledkoch. Nečudo, že pán Peter Sauber po pretekoch iba diplomaticky konštatoval. "Ani naši priami súperi nebodovali. Nič sme teda nestratili a niečomu sme sa zasa priučili." Najsmutnejším faktom celého víkendu boli však udalosti okolo tímu Arrows. Ten už druhýkrát v sezóne nenastúpil ani do tréningov (hoci prešiel technickou kontrolou a autá boli pripravené v boxoch) a vážne nad ním
Výsledky 49. GP Belgicka: 1. M. Schumacher (ferrari) 1:21:20,634 h (225,970 km/h), 2. Barrichello (ferrari) + 1,977, 3. Montoya (williams) + 18,445, 4. Coulthard (mclaren) + 19,357, 5. R. Schumacher (williams) + 56,440, 6. Irvine (jaguar) + 1:17,370, 7. Salo (toyota) + 1:17,809, 8. Villeneuve (bar) + 1:19,855, 9. McNish (toyota), 10. Heidfeld (sauber), 11. Sato (jordan), všetci 1 kolo, 12. Panis (bar), 5 kôl. (PP: M. Schumacher 1:43,726 (nový rekord), NK: M. Schumacher 1:47,176 v 15. kole (nový rekord), Viedli: 1. - 16. kolo M. Schumacher, 17. k Barrichello, 18. - 44. k M. Schumacher). Nasledujúce preteky sa uskutočnia 15. septembra v Monze.
Priebežné poradie MS: 1. M. Schumacher 122 bodov, 2. Barrichello 51, 3. Montoya 44, 4. R. Schumacher 42, 5. Coulthard 37, 6. Räikkonen 20, 7. Button 11, 8. Heidfeld 7, 9. Fisichella 7, 10. Trulli, Massa a Irvine po 4, 12. Villeneuve 3, 14. Webber, Salo, Frentzen a Panis po 2. Tímy: 1. Ferrari 173 bodov, 2. Williams-BMW 86, 3. McLaren-Mercedes 57, 4. Renault 15, 5. Sauber-Petronas 11, 6. Jordan 7, 7. BAR 5, 8. Jaguar-Cosworth 4, 9. Minardi-Asiatech, Toyota a Arrows-Cosworth po 2.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.