divákom zasa raz zaujímavé preteky. Očakávania sa síce úplne nenaplnili, no videli sme už aj nudnejšie preteky. Zaujímavé to začalo byť už pred štartom, pretože nad traťou sa zbehli ťažké mračná a zdalo sa, že onedlho začne pršať. Na vozovku mierne mrholilo a v tímoch špekulovali, či prezúvať, alebo nie. Napokon sa všetci rozhodli pre suché slicky a urobili dobre. Po štarte totiž vietor mračná rozfúkal a preteky sa odjazdili za sucha.
K najdôležitejšiemu momentu pretekov došlo hneď po štarte. V prvom rade sa totiž krčili dvaja najväčší rivali v boji o majstrovský titul a s napätím očakávali kedy zhasnú červené svetlá. Vynikajúci štart sa podaril z druhého miesta štartujúcemu Tomášovi Engemu a Čech sa okamžite zasunul pred prekvapeného Francúza Bourdaisa. Ten bol však prekvapený natoľko, že v prvej zákrute neubrzdil a zozadu narazil do Engeho monopostu. Z auta českého pretekára čosi odletelo a v snahe vyhnúť sa úlomkom pribrzdil Antonio Pizzonia, roztočil sa a následne do neho vrazili aj Wirdheim i Monteiro a zablokovaní zostali Haberfeld, Toccacelo, Nguyen, Schmidt, Bjorg a Rodrigo Sperafico. Pre Pizzoniu a Monteira to znamenalo koniec pretekov a niekoľko ďalších pretekárov muselo do boxov, čo znamenalo stratu nádejí na dobrý výsledok. To najdôležitejšie pre vývoj šampionátu sa však dialo na čele. Nepríjemný kontakt Bourdaisa s Engem hneď po štarte totiž poškodil zadné krídlo českého pretekára a ľavá bočnica spoileru dokonca povážlivo trela o ľavú zadnú pneumatiku. "Mal som vynikajúci štart. Určite najlepší v tejto sezóne," konštatoval Tomáš Enge. "Bourdais bol pred štartom nervózny a rozbeh sa mu veľmi nevydaril. Keď sa potom na neho začali tlačiť ďalší jazdci, tak asi zazmätkoval a vrazil do mňa. Poškodil tak zadnú časť môjho auta a to sa stalo veľmi pretáčavé. Zlomená časť krídla trochu narezávala zadnú pneumatiku, no tá našťastie vydržala až do cieľa." Prvé kolo Enge ešte udržal vedenie, no v druhom ho predbehol najprv Pantano (ktorý sa už v 1. kole na konci Les Combes dostal cez Francúza) a vzápätí aj Bourdais. Hneď nato sa mu obaja začali postupne vzďaľovať a bolo jasné, že Tomáš bude rád ak dôjde do cieľa. Na konci piateho kola ho potom pred BusStop šikanou predbehol aj Ricardo Sperafico a otázne bolo, ako dlho Enge vydrží na trati.
"Auto sa veľmi zle ovládalo. Difúzor a zadné krídlo sú základom aerodynamiky zadnej časti auta a kvôli ich poškodeniu bolo auto veľmi pretáčavé. Naviac stále sa správalo inak, podľa toho, ako bola zlomená časť krídla práve natočená. Pneumatika bola postupne prerezávaná až na plátno, ale nakoniec vydržala. Nebol to však dobrý pocit. Zvlášť v rýchlych zákrutách. Po polovici pretekov mi zlomená časť krídla konečne odpadla a auto sa začalo správať konštantne. Som ozaj rád, že som nakoniec vybojoval štvrté miesto. Auto bolo inak pripravené ozaj výborne a nebyť tejto nehody, za normálnych okolností sme mali na víťazstvo. Chybovať je však ľudské a nedá sa to zmeniť. Bourdais priznal, že to bola jeho chyba, ktorú ľutuje a vravel, že sa mi ospravedlní. Šance na titul tak zostávajú stále otvorené a rozhodne sa až v Monze. Dúfam, že v môj prospech." Enge teda aj napriek handicapu nakoniec skončil štvrtý a rozdiel jedného bodu pred poslednými pretekmi v Taliansku mu zachoval otvorenú nádej na titul. Treba však dopovedať, že v závere pretekov sa Pantano, Bourdais i Sperafico dostali do tesného vláčika a nechýbalo veľa, aby Francúz preteky vyhral a situáciu pre Čecha ešte viac skomplikoval. Tím Arden ustúpil tiež aj od protestu voči Bourdaisovi a FIA sľúbila, že podobné situácie bude v budúcnosti sledovať (a trestať) dôslednejšie.
Výsledky F3000 Spa-Francorchamps (22 kôl): 1. Pantano (Coloni) 47:06,609 min. (195,077 km/h), 2. Bourdais (SuperNova) + 0,426, 3. RiSperafico (Petrobras) + 1,071, 4. Enge (Arden) + 14,885, 5. Mauricio (RedBull) + 16,759, 6. Kiesa (PSM) + 19,543. (PP: Bourdais 2:04,626, NK: Bourdais 2:07,133 v 3. kole, Viedli: 1. kolo Enge, 2. - 22. kolo - Pantano). Priebežné poradie po jedenástich pretekoch: 1. Bourdais 55 bodov, 2. Enge 54, 3. Pantano 48, 4. Ro. Sperafico 20, 5. Wirdheim, Pizzonia, Ri. Sperafico a Haberfeld po 18, 9. Freisacher 13, 10. Toccacelo 10, 11. Mauricio 9, 12. Ngyuen a Monteiro 2, Kiesa 1. Tímy: 1. Arden International 72, 2. Coloni 58, 3. SuperNova Racing 57, 4. Petrobras Junior Team 36, 5. Red Bull Junior Team 22, 6. Durango Formula 20, 7. Astromega 20, 8. PSM Racing Line 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.