Korzár logo Korzár

Mario Andretti predsedom správnej rady CART

Zatiaľ čo konkurenčná IRL má tento víkend na ovale Fort Worth v Texase už posledné preteky (o titule sa rozhodne medzi CastroNevesom a Hornishom),

séria CART si "odskočila" do Európy, aby na anglickom Rockinghame otvorila sadu posledných štyroch závodov. V tejto sérii je však o šampiónovi viac menej už rozhodnuté, pretože päťdesiatdva bodový náskok Brazílčana Cristiana da Mattu už iba ťažko niekto dobehne. Keď sme si o CART písali poslednýkrát, séria mala za sebou desať pretekov a práve sa chystala do Lexingtonu v štáte Ohio. Odvtedy však z kalendára vypadli preteky v Nemecku a závod v Mexico City sa presunul až na záver sezóny (17.11.). Začiatkom augusta sme si tiež spomínali (PIT STOP z 8.augusta), že legendárny Mario Andretti sa stal spolumajiteľom tímu KOOL Green za ktorý jazdia Tracy a Franchitti. Krátko nato sa potom majster sveta F1 z roku 1978 stal aj členom správnej rady CART a 27. 8. bol zvolený dokonca za jej predsedu. Andrettiho meno má totiž stále veľmi vysoký kredit tak nečudo, že ťažko skúšaná CART teraz vsadila na jeho osobnosť. Či jej to pomôže to sa však ukáže až po nejakom čase. Niektoré kroky nového predsedu sa však dajú tušiť už teraz. O nich ale až nabudúce. Dnes sa vráťme do Lexingtonu, Elkhart Lake, Montrealu a Denveru, kde sa jazdili ostatné preteky tejto série.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na jednom z najnáročnejších okruhov CARTu, na Lexingtone v štáte Ohio (11. 8.), doslova fantastický víkend zažil Kanaďan Patrick Carpentier. Svoje jubilejné sté preteky v sérii totiž premenil na vlastnú show a získal všetko, čo sa tu získať dalo. Presnejšie pole position, víťazstvo i najviac kôl v čele pretekov. "Bol to absolútne perfektný víkend," radoval sa Carpentier, ktorý zároveň oslavoval aj svoje tridsiate prvé narodeniny, "Preteky boli jedny z najťažších, aké som kedy jazdil, no všetko fungovalo perfektne a ja som sa koncentroval iba na to, aby som neurobil žiadnu chybu." Na Kanaďana dlho tlačil výborný da Matta, ktorý sa po prvej PIT dostal na druhé miesto. Druhá zastávka v boxoch sa mu však nevydarila a odsunula ho až na posledné miesto. Z druhého miesta sa tak mohol radovať Cristian Fittipaldi a tretí skončil vyrovnane jazdiaci syn Maria Andrettiho, Michael. O ďalšie body sa podelili Junqueira, Dixon, Bräck, Tagliani, Vasser, Nakano, Servia, Jourdain a Takagi.

SkryťVypnúť reklamu

O týždeň neskôr (18. 8.) sa jazdilo na trati Elkhart Lake v štáte Wisconsin. V prvom rade na rošte sa síce usadili da Matta a neustále sa zlepšujúci Junqueira, no štart sa najlepšie podaril Tracymu, ktorý sa na dvadsaťštyri kôl ujal vedenia. V 25.kole však takticky zaroloval do boxov druhýkrát o tri kolá skôr ako jeho súperi a neskôr sa ukázalo, že to bolo chybné. Ako da Matta, tak aj Junqueira si ho totiž preskočili a Tracy klesol na tretie miesto. Kanaďanovu smolu ukončila potom v 40.kole kolízia s Kenny Bräckom, ktorá oboch pilotov vyradila. Zo šiesteho víťazstva v sezóne sa napokon radoval Cristiano da Matta, ktorý mal šťastie pri načasovaní tretej PIT (žltá fáza) a pretože Junqueirovi sa posledné dve zastávky nevydarili, musel sa nakoniec uspokojiť s tretím miestom za Taglianim. Štvrtý skončil Kanaan, piaty Vasser a šiesty C. Fittipaldi (Na ďalších miestach bodovali ešte Carpentier, Dominguez, Jourdain, MiAndretti, Nakani a Franchitti).

SkryťVypnúť reklamu

Štvrtú augustovú nedeľu (25. 8.) sa po prvýkrát v jednom roku stretli na rovnakej trati monoposty F1 a CART. Pochopiteľne, že iba hypoteticky, pretože preteky F1 sa v Montreale jazdili približne o tri mesiace skôr. Rozhodne však bolo zaujímavé pozorovať a porovnávať kvalitu a výkonnosť oboch šampionátov. Veľkých prekvapení sme sa však nedočkali. Náklady na stavbu monopostu F1 sú mnohonásobne vyššie ako v CART a kvalita materiálu tak jednoznačne umožňuje neskôr brzdiť, lepšie akcelerovať a dosahovať vyššie rýchlosti (na okruhoch, na ovaloch by to bolo inak). Ťažšie a robusnejšie autá série CART tak na rovnakej trati zaostávali za F1 asi o šesť sekúnd na kolo (PP Montoyu 1:12,836 a da Mattu 1:18,959). Aby sme však veci uviedli na pravú mieru, tak si musíme priznať, že v zásade ide o dva rôzne "svety", ktoré majú svoje vlastné pravidlá a ak jeden z nich je pomalší tak to rozhodne neznamená, že je horší. Je dobré, že sa jazdia obidva, pretože každý nám ponúka niečo iné. Pokiaľ ide o samotné preteky CART v Montreale, tak tie sa niesli v ostrej konfrontácii Škóta Daria Franchittiho a Brazílčana Cristiana da Mattu. V zaujímavej šachovej partii bol nakoniec úspešnejší Franchitti, ktorý preťal cieľovú pásku o 2,5 sekundy skôr ako da Matta. Najlepší zo štatistov boli Kanaan, Tracy, Vasser a Jourdain, ktorí stačili preteky dokončiť so stratou menej ako desať sekúnd. Na ďalšie body ešte dosiahli aj C. Fittipaldi, MiAndretti, Nakano, Dixon, Tagliani a Fernandez. Junqueira kvôli poruchu skončil dvanásť kôl pred koncom.

Doteraz posledné preteky CART sa jazdili prvého septembra priamo v uliciach Denveru na novej mestskej trati. Suverénom víkendu sa tentoraz stal Bruno Junqueira, ktorý zlepšujúcu formu dokázal už druhým tohtoročným víťazstvom a spolu s dvoma druhými, jedným tretím a dvoma štvrtými miestami sa už prepracoval na druhé miesto priebežného poradia. Podobne ako Carpentier v Lexingtone, tak teraz Junqueira pretekom absolútne dominoval a ani na jediné kolo pred seba nikoho nepustil (to sa v CART často nestáva). Ako jediný s ním nakoniec dokázal držať krok mladý Scot Dixon, ktorý sa divákom postaral o dramatické preteky a v cieli za víťazom zaostal iba o 0,282 sekundy (rekord drží Blundell, ktorý v Portlande 1997 pred de Ferranom zvíťazil iba o neuveriteľných 0,027sek.)! "Boli to zvláštne preteky," povedal v cieli nádejný Dixon, ktorý sa vlani v Nazarethe zapísal do histórie ako najmladší víťaz série. "Mal som dobrý štart, no potom ma zdržal Fernandez, ktorý bol síce pomalší, ale bolo ťažké ho predbehnúť. V závere som na Bruna vytvoril tlak, no ten neurobil žiadnu chybu a zaslúžene zvíťazil." Na da Mattu tento krát zostalo iba tretie miesto a strata mínus osem sekúnd. Na posilnenie vedenia v sérii to však stačilo. Ďalšie bodované miesta si v nasledujúcom poradí rozdelili Fernandez, C. Fittipaldi, Kanaan, Bräck, Tracy, Jourdain, Vasser, Servia a Takagi.

Priebežné poradie série po štrnástich pretekoch CART: 1. da Matta 175 bodov, 2. Junqueira 123, 3. Franchitti 106, 4. Carpentier 101, 5. C. Fittipaldi 98, 6. Jourdain 92, 7. Tracy 86, 8. Tagliani 83, 9. Mi. Andretti 82, 10. Dixon 81, 11. Bräck 74, 12 Vasser 70.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 75 443
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 334
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 017
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 209
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 194
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 159
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 228
  1. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  4. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  5. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  6. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  7. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  8. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 535
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 543
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 58 618
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 689
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 318
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 935
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 556
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 761
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  4. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  5. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  6. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  7. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  8. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 535
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 543
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 58 618
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 689
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 318
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 935
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 556
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 761
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu