oznámili predstavitelia katolíckej cirkvi, reštauračné práce sa uskutočnili s výslovným povolením Vatikánu.
Cieľom prác bola ochrana a dokumentácia artefaktu, ako aj odstránenie dodatočne všitých kusov textílií. Projekt - uskutočnený v dňoch 20. júna až 23. júla expertom na plátno Flurym Lembergom a reštaurátorkou Irene Tomediovoru - pozostával z troch hlavných prvkov: odstránenia záplat a látkovej výstuhy všitej na plátno v 16. storočí, digitálne naskenovanie oboch strán plátna a fotodokumentácia. Prvé hmlisté správy o reštaurovaní k médiám prenikli v auguste a pobúrili ostatných expertov na plátno, podľa ktorých mali byť menej tajnostkárske a mali sa na nich podieľať viacerí odborníci.
Turínski kustódi mlčanie zdôvodnili tým, že po udalostiach z 11. septembra 2001 sa obávali, že relikvia sa mohla počas reštauračných prác stať terčom teroristického útoku. Plátno, uschované v turínskej katedrále, je viac ako štyri metre dlhé a meter široké. Na látke možno vidieť obraz postavy, ktorý podľa veriacich zanechalo telo Ježiša po sňatí z kríža. Lemberg staré podporné švy nahradil novými, na prvý pohľad však zmeny nie je poznať. Špinavé vlákna a iný odstránený materiál uchovali v špeciálnych kontajneroch, pričom Vatikán ich môže v budúcnosti poskytnúť pre akademický výskum. Plátno je prísne strážené a má k nemu prístup len minimálny počet ľudí. Artefakt občas vystavia na verejnosti - naposledy ho v rámci osláv Jubilejného roka 2000 zhliadlo viac ako milión návštevníkov. Termín ďalšieho verejného vystavenia nezverejnili.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.