malých a u nás prakticky neznámych firiem je automobilka Jensen, ktorú v 30. rokoch založili bratia Alan a Richard Jensenovci. Firma Jensen prešla od svojho založenia rôznymi peripetiami a zmenami vlastníckych vzťahov, pričom v období tzv. ropnej krízy v 70. rokoch úplne zastavila svoju činnosť.
V roku 1999 vznikla nová spoločnosť Jensen Motor Co., ktorá v súčasnosti v malých počtoch vyrába technicky identické športové vozidlá S-V8 (roadster) a C-V8 (kupé). Tieto dvojdverové vozidlá sú postavené na podvozku s rázvorom 2 400 mm, pričom predné i zadné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách a odpružené vinutými pružinami. Vozidlo je dlhé 416 cm, široké 176 cm a vysoké 128 cm. Na pohon tejto britskej rarity slúži osvedčený a výkonný motor z produkcie koncernu Ford. Ide o 4,6-litrový vidlicový osemvalec z ľahkých zliatin, ktorý má štyri ventily na valec a je vystrojený rozvodom dvomi vačkovými hriadeľmi v každej hlave valcov. Tento motor, ktorého maximálny výkon je 243 kW, slúži aj na pohon americkej športovej legendy Mustang Cobra SVT. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky. Do sériového výstroja vozidla patrí antiblokovací systém, prestaviteľný volant, diaľkovo ovládaný centrálny zamykací systém, diferenciál so zvýšenou svornosťou i znehybňovač. O tom, že moderná technika preniká i do obvykle len sparťansky vystrojených klasických britských športových vozidiel, svedčí aj to, že športový Jensen môže byť vystrojený aj klimatizačnou sústavou, navigačným systémom i elektricky prestaviteľnými sedadlami. Čo ale týmto vozidlám nkdy nesmie chýbať, sú vynikajúce dynamické vlastnosti. A tie roadster S-V8 i kupé C-V8 majú, z 0 na 100 km/h zrýchlia za rovných päť sekúnd a dosiahnu maximálnu rýchlosť 250 km/h.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.